• Mammut

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Hej

Hoppar in här med. :) Är 42år och väntar på 5:an, har 4st pojkar sen tidigare. Det är en planerad graviditet men började släppa tanken på att det skulle bli fler när det dröjde ca 1år innan det tog. Ska på vul på torsdag för att få mera exakt bf-datum... pga något oregelbunden mens. Hoppas få se ett tickande hjärta men kan vara några dagar förtidigt. Skulle jag inte se det så bokar jag snabbt ny tid för att slippa bli nojig och orolig. Jag har ännu inte skrivit in mej hos bm men kommer göra det snart... när jag tänkt göra kub.

Kan lägga till mej på bf-listan:

Mammut 42år, 4st p, bf 26/4 -16

• Mammut

Var på tidigt vul idag för att få mer exakt bf-datum.

Trodde jag kunde vara 7+? men var bara kring 5+?. Blir nytt vul om va 2 veckor. Vi såg inte så mkt mer en hålrummet och en liten prick. Lite nojig blir jag nu för att det skulle ha slutat att växa därinne, men med en cykel på 29-39 så kan allt vara som det ska också.

Kan ändra på bf-listan till: bf maj -16

• Mammut
    Sia123 skrev 2015-09-10 22:03:11 följande:

Hej

Jag har endel sjukdomar (IBS och kronisk trötthetssyndrom). Men blir så osäker på vad som nu är graviditetssymtom av detta. Är i v 14 och mår fortfarande illa, helt slut (orkar knappt hämta posten) och har väldigt ont i magen (tarmar och magsäck). Nån utan mina sjukdomar som ändå känner igen sig?

Hej!

Har det problemet med... pga kronisk inflammation i mage och tarm. Var svårt att veta vad som egentligen gjorde ont. Har nu slutat med mjölk och mjölkprodukter och är mkt bättre. Dricker och lagar mat på havredryck istället. Har också dragit ned på glultenmat. Har fått en energi som jag inte ens hade före jag var gravid. Kanske värt att testa.
  • Mammut
    Sia123 skrev 2015-09-10 22:03:11 följande:

Hej

Jag har endel sjukdomar (IBS och kronisk trötthetssyndrom). Men blir så osäker på vad som nu är graviditetssymtom av detta. Är i v 14 och mår fortfarande illa, helt slut (orkar knappt hämta posten) och har väldigt ont i magen (tarmar och magsäck). Nån utan mina sjukdomar som ändå känner igen sig?

Menar såklart glutenmat... och då främst pasta och bröd. :)
  • Mammut
    Sia123 skrev 2015-09-12 14:09:12 följande:

Tack för råd Mammut.

Så din graviditet har inte ställt till det mer för din mage??

Nää... faktiskt inte. Förväntade mej ett h-vete men blev bra/mkt bättre av att sluta med mjölkprodukter.

Du kan läsa på: mjolkfri.com

Kan ju också vara någon annan mat som spökar. Om du googlar: fodmap ibs

så får du mkt läsvärt.

Hoppas att du också kan bli smärtfri och få mer energi.
  • Mammut

Kan jag få bli bortplockad från bf-listan.

Var på vul idag och embryot har dött v 5... för 2 veckor sen. Väntar nu att blöda ut missfallet.

Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)