• Tocaes

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Hej alla gravida tanter!!

Här är en till! Hoppas jag får hoppa in

BF 11 jan 2016, är nu i vecka 22. Har 2 barn sen tidigare, 8 och 10 år, så det var ett tag sen!
    Skillnad då och nu?
    Jag mår bra fysiskt sett. Har dock mått väldigt illa tidigt i grav samt i skov, framförallt vid bilåkande om jag sitter bredvid... Dessutom blev det lite chock vid första UL då jag skulle göra KUB/NUPP... Jag var 2 veckor längre gången än jag trodde med tanke på sista mensens första dag, och det var alltså för sent... Gör fvp eller inget alls! Vånda och tvingande till snabbt ställningstagande. Men vi beslutade att göra fvp trots missfallsrisken... Det var jobbigt men läkaren var fantastiskt och allt gick ju bra!

Kram på er!

• Tocaes

Hej alla!

Jag har inte varit inne här på ett tag så jag har uppdaterat mig lite. Grattis jmh74 till er lille son!! Mysigt!

Åh, vad vi längtar nu. Jag väntar också en liten kille, det tog vi reda på vid fostervattenprovet. Jag gjorde mitt UL och var två veckor längre gången än vi trodde. För sent för KUB/NUPP så det var bara välja - fvp eller inget! Vi kom överens om fvp även om det kändes svinjobbigt med missfallsrisken... Jag har två friska barn och vi kände att det var rättvisast mot alla att göra provet. Och det gick ju bra!

Jag känner med dig, Cupcakemom! Jag träffade mitt ex för 14 år sedan när hans dotter var 10 år, jag hade ju inga barn då men oj, vad kämpigt vi hade det! Hon gick tidigt in i "tonåren", gjorde massor olovligt, snodde pengar, rymde, startade bråk jämt med exet å hjälpte absolut ingenting till hemma. Det var skittufft. Som du, försökte jag vara en trygghet för henne, ställa krav men ändå SE henne och samtala med henne. När jag 4 år senare väntade mitt första barn så skrek hon att hon skulle alltid hata det barnet och att hennes (?) liv var förstört mm... Det var hemskt. Slutade med att hon flyttade till sin mamma på heltid. Herregud, som jag andades ut!! Jag hade bävat för att vara hemma mammaledig och ha denna tjuriga unge där... Så sakteliga förändrades hon ändå. Hon är idag otroligt glad över sina syskon, men som sagt, det har inte varit lätt. Nu har ju mitt ex och jag separerat och jag slipper hans släkt, vääääldigt skönt! Dock har jag viss sporadisk kontakt med dem, inga hard feelings eller så, men vi klickade inte.

Jag väntar barn med en man som inte har barn innan! Så mysigt! Han ser fram emot att bli pappa, han trodde inte det skulle bli så! Han är 44 i november. Jag blir 40 i december! Hans föräldrar och hans syster, som har två barn, är överlyckliga! Vi har bra kontakt och det är underbart att ha en härlig svärmor å svägerska. Vi är coola och lugna i vår ålder och mina söner längtar ihjäl sig efter en lillebrorsa!! Det kommer bli så mysigt.

Bebben sparkar å gör kullerbyttor i magen mycket nu. Det känns så härligt! Jag mår ju bra än så länge...vet att det kommer bli MYCKET tyngre snart, svårt att sova, kramp o.s.v. Hur är det med er? Hur mår ni?

Kram Carro

• Tocaes

Hej allihop!

Gick in här och läste om bedövning och smärtlindring vid förlossningen...

Min erfarenhet är olik er! Jag hade vid min första förlossning bestämt mig för lustgas och högst troligt Epidural, ryggbedövning. När det var dags och jag tog lustgas hjälpte det inte ett smack!! Jag blev galen och slängde den tvärs över rummet å skrek "Skiten fungerar inte!! hehe. Vet inte om det var för dåligt tryck eller om jag andades fel, men att jag ingen lindring fick gjorde att jag fick panik. De frågade äntligen om EDA och jag sa ja! Det bästa jag gjort. För mig är detta en gudagåva. Så otroligt skönt att få vila ut!! Jag blev igångsatt så jag öppnades ju ca en cm i timmen. Utdraget!!

Med andra barnet ville jag såklart ha ryggbedövning igen. Den gör ont att sätta men när den väl är där...underbart!!

Så nu inför trean (BF 11 januari) tvekar jag inte på EDA!!

Så märkligt att vi har så olika upplevelser!!

Ha en fin dag alla gravida!

• Tocaes
    Bullen2015 skrev 2015-11-04 10:57:35 följande:

Okej... Det är nog olika för olika... Lustgasen gjorde mig väldigt illamående och var tvungen att spy... Men efter började jag tvinga i mig lustgasen med långa "näsdrag"... Kom till himmel riket ;) Först blev man pratig och glad, så man glömde lustgasen, hahaha... Då gjorde det ont igen.... Dom säger ju att man ska ta lustgasen när man börjar känna smärtan och det tar ju ett tag innan den verkar... Så jag hamna i otakt i början och skrek rakt ut... Jag hade värkar hela tiden... Kanske inte så höga, men jag fick ju inte vila... Det här med tre värkar ( i allafall på den tiden ) på tio minuter fanns inte... Så jag fråga om jag kunde ha på mig lustgasen hela tiden. Det gick bra så länge hjärtrytm osv var bra. Jag såg gubbar i taket, alla var ute efter min lustgas ( som jag försvarade med livet ;) ) Sen somna jag och väktes när det var dax... Då har man ju inte hjälp av lustgasen mer :( Där är det nog bättre att fått i ryggen... Då känner man inte den delen om jag har förstår rätt?! Om allt funkar som det ska... Men jag håller nog mig till lustgasen... Fan kan man inte hoppa över den dagen, hehe... :)

En fin dag på dig med :)

Hahahaha!! Ja, det var ju liksom det jag hade förväntat mig med lustgas!! Att bli snurrig å fnissig å inte fatta bättre... Hehe. Skulle oxå jättegärna hoppa förlossningsdagen... Men kan tänka mig att köra från krystvärkarna. Den smärtan kan jag ta. För att få upp sin lille nyfödde på magen är det absolut finaste som finns!! Längtar SÅ!!

Kram!????
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)