Flera tanter som är på smällen 2015 ;)
Hej! Kul att hitta hit! Är 41 och väntar mitt 4:e i dec. Mkp på onsdag den 17:e. Är sjukt nervös. Än så länge har vi inte berättat för någon, inte ens våra egna föräldrar. Lite nojjig samt orolig.
Hej! Kul att hitta hit! Är 41 och väntar mitt 4:e i dec. Mkp på onsdag den 17:e. Är sjukt nervös. Än så länge har vi inte berättat för någon, inte ens våra egna föräldrar. Lite nojjig samt orolig.
Jorå det fanns en liten därinne hörde och såg hjärtat... En liten näsa och fötter....
Jag mår annars sjukt illa... Trodde det skulle bli bättre med har blivit värre istället..... V12 idag...
Usch! Har suttit lite på lunchen idag på jobbet och läst på om mkp och risker med mf och annat. Blir rädd att vi kanske gör testet och riskerar att kanske mista ett helt "friskt" barn. Är väl hormonerna som spökar och gör mig så blödig men jag blev så orolig. Inte kul alls. Förlåt, var bara tvungen att skriva av mig lite då det inte är många jag kan vädra tankarna med förutom min man som säger alltid är så kolugn att allt kommer gå bra...
Välkomna alla nya och grattis till graviditeterna !
Blossi - har själv varit låg och orolig och alltid fått bra stöd från den här tråden. Om ni har bra med pengar så kan jag tipsa om Nipt som är riktigt dyrt men som är tillförlitligt. Ska själv göra det på onsdag och nojjar nu att det plötsligt gått åt skogen och att jag ska komma dit och lilla livet inte lever längre. Tja, du ser... man har nog alltid något att oroa sig för ...
Bullen2015 - håller alla mina fingrar att det går bra för er imorgon.
Nu är det gjort! Bebisen låg och sög på tummen hela tiden. :) gjorde mer ont än jag trodde och sen har det spänt över sticket. Har legat och vilat mestadels och kollat på Games of Thrones. Blev flyttad så bf är mitt på självaste julafton den 24:e dec. Nu bara vänta på svar.
Nu är vår lilla kille här . Han föddes efter igångsättning 18/6.
Han vill väldigt gärna sova bara på mig så kommer nog inte hinna med så många fler inlägg här . Hoppas att allt går väl med era graviditeter så dyker jag upp o gör något inlägg om jag hinner
God morgon alla glada :) Hur går det för er? Själv mår jag jätte bra forfarande, ska TSH prov igen på Fredag ( vill ta var 6e v fast jag har rätt värden. Känns tryggare så).
Och fått svar på mitt fvp, som var normalt :)))) Kommer bli svårt att inte trycka på knappen och se om om det är en f eller p ;)... Får vänta hem gubben först :)))))
Ha en fin dag alla och håller tummarna för er :)
Hej!
Imorgon åker vi till soligare land! Så skönt att starta semestern med resa. Sitter och avslutar det sista på jobbet. Ska dessutom säga upp en kollega, inte kul.
Magen växer och nu syns det även med lösa kläder. Köpte en Caremaxx i helgen och lyssnat på bebis! Kan säga att det är svårt att hitta men sen när man vet var man ska lyssna så funkar det klockrent och dessutom är det lugnande. Har bara använt två gånger, var mer för att jag i helgen fick för mig att något var fel. Vilket det nog inte är så klart!
Bullen2015, jag har fått bättre hy. Stackars, va jobbigt men tänk att det ändå är tillfälligt.
Hoppas ni får det bra så hörs vi igen om en vecka!
Kram
I torsdags kom vår som till världen genom kejsarsnitt. Allt gick bra och han är fantastisk! Jag har fått spinalhuvudvärk av ryggmärgsbedövningen men mår annars bra. Amningen har precis börjat funka bra.
Hej Alla!
Hoppas ni haft det bra. Efter 4 veckors skön semester så börjar jag jobba igen imorgon. Har dessutom hunnit med en resa till Kanarieöarna så att det har regnat här hemma gör inte så mycket.
På måndag så är det rutinultraljud. Tycker det är sent lagt för då är jag i 19+3. När har ni andra gjort den?
[quote=75575025][quote-nick]Blossi skrev 2015-07-28 18:18:48 följande:[/quote-nick]Hej Alla!
Hoppas ni haft det bra. Efter 4 veckors skön semester så börjar jag jobba igen imorgon. Har dessutom hunnit med en resa till Kanarieöarna så att det har regnat här hemma gör inte så mycket.
På måndag så är det rutinultraljud. Tycker det är sent lagt för då är jag i 19+3. När har ni andra gjort den?
[/quote
Välkommen hem till regnet ;)
Jag gjorde det också i v 19 :)
Jag har inte heller rul förän i v 20 tycker också det känns sent men så är det väl när det är mitt i semestertider....
Jag har börjat få ont i dagarna.... Har faktiskt varit hemma från jobbet två dagar pga värk... Känns lite drygt att det ska börja redan....
Var för att lyssna på hjärtat idag men hon gjorde ett rul på en gång.... Det stämmer med deras snurra medan det på de andra ul har stämt med mina beräkningar så man blir ju lite fundersam. Men det kanske är lite svårt att beräkna ordentligt tidigt? I alla fall så blev jag flyttad till 2 januari.. Hjärtat ser än så länge bra ut men jag ska tillbaka på fredag för hjärtfel och en extra mätning...
Hej alla!
Förlåt har inte varit så aktiv här senaste tiden. Varit mycket på jobbet och sen har orken varit på min sida.
Är så trött redan och än är det lååångt kvar. Dessutom har jag mycket sd som känns. Idag jobbar jag hemifrån för att kunna vila lite.
Hur mår ni andra?
Magen buffar och knuffar hela tiden, vilket är jättekul och supermysigt! Hur länge planerar ni att arbeta full tid?
kram
God morgon alla tjockisar ;)
Skönt om NIPT blir gratis, lite försen för mig dock... :)
Är nu i v 26 gått upp 14kg... Ont i bäckenet, rygg och framsida av magen... Skaffade ett såndär stödband, som jag kör på jobbet i dag :)... Det känns bra :)... Jag är beräknad till den 4e dec... Har väl tänkt att få till en sjukskrivning till den 1 okt... Ja jag vet graviditet är ingen sjukdom, det borde den vara, för det gör ont och är jobbigt ändå. Jobbar 10-12 timmar per dag ( ledig några dagar med )... Jobbar som ov/väktare så det är inget lungt jobb... Och jag kommer inte bli omplacerad heller. Har ansökt om att få gå tidigare för tungt/farligt arbete med.. Något måste jag få igenom!!!
Ni som känner sparkar är det olika från dag till dag? Har läst massor jobbigt på nätet (som man inte ska)... För mig är han vild några dagar, sen lungn några dagar... Det är då man blir nojiga :( Hade inte sådan noja föra gången...
Ha en fin dag på er :)