• Blossi

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Hej! Kul att hitta hit! Är 41 och väntar mitt 4:e i dec. Mkp på onsdag den 17:e. Är sjukt nervös. Än så länge har vi inte berättat för någon, inte ens våra egna föräldrar. Lite nojjig samt orolig.

• Blossi
    cupcakemom skrev 2015-06-10 08:31:34 följande:

Jorå det fanns en liten därinne hörde och såg hjärtat... En liten näsa och fötter....

Jag mår annars sjukt illa... Trodde det skulle bli bättre med har blivit värre istället..... V12 idag...

Gick också in i v 12 idag men mår illa, mest på kvällarna. Har ätit en hel del Postsfen. Hoppas du mår bättre snart.
  • Blossi
    Bullen2015 skrev 2015-06-11 08:19:10 följande:
    Välkommen :)

Är också 41år ;) och ska ha i dec :) fvp på måndag :s.. Jobbigt ... Varför valde ni mkp? Det närmaste vet om men inte barnen... Om allt går bra med fvp, ta i trä, så berättar vi då... :)
    Tack!

Förra gången så blev det fvp när jag var på extra kolla på specmvc, då var jag 36 och jag var inte alls beredde på att göra något test egentligen. Men läkaren som gjorde ul tyckte att när jag ändå var där och han ansåg att vi borde göra fvp så gjorde vi det. Då hann vi inte tänka om, men hur osv. Den här gången så är det jobbigt först för att vi inte egentligen skulle ha fler bebisar men också för att jag är över 40! Valde mkp för att det går att göras redan fr o m 11+0. Jag har alltid känt av "fladder" tidigt så jag vill inte vänta till v 15. Nu fick vi ju tyvärr tid på onsdag för mkp och då är jag i v13. Har faktiskt redan igår morse känt av fladder och annat. Men vi har bestämt att avbryta om det visar sig att vara någon form av kromosomavvikelse. 

Hur resonerar ni? Måste vara jobbigt när det är så få dagar kvar, kan jag tänka mig?
  • Blossi
    Bullen2015 skrev 2015-06-11 21:09:15 följande:
    Okej :) Ja det är ju jobbigare hur längre det går... Och jobbigt att börja kända den lilla grodan.. Vi har varit på ultra och hört hjärtat... Utan det hade jag inte trot att jag är gravid, mår jätte bra och har bara gått upp 4kg... Precis innan jag blev gravid hade jag gått ner 7kg ;)....

Vi bestämde fvp när vi började försöka... Har inte tänkt så mycket mer... Om det är något fel tar vi bort :( Mycket kan hända på vägen, det finns inga garantier... Men vill utesluta det som går.. Ja på måndag är det dax, man är rädd samtidigt ska det bli skönt.. Förhoppningsvis går det bra (ta i trä) och vi kan äntligen gå ut med det och börja njuta/planera... Nu känns allt på paus, då man inte vågar hoppas för mycket.. Men det kommer gå bra, det måste det :) Och ni kör också nu i v på onsdag, håller tummarna för oss och alla andra :)
    Håller verkligen tummarna! Vi får följas åt i nästa vecka.
    Mina barn:
    P 12 år, F 9 år och P4 år.
  • Blossi

Usch! Har suttit lite på lunchen idag på jobbet och läst på om mkp och risker med mf och annat. Blir rädd att vi kanske gör testet och riskerar att kanske mista ett helt "friskt" barn. Är väl hormonerna som spökar och gör mig så blödig men jag blev så orolig. Inte kul alls. Förlåt, var bara tvungen att skriva av mig lite då det inte är många jag kan vädra tankarna med förutom min man som säger alltid är så kolugn att allt kommer gå bra... 

• Blossi
    Helendi skrev 2015-06-14 20:14:30 följande:

Välkomna alla nya och grattis till graviditeterna Solig!

Blossi - har själv varit låg och orolig och alltid fått bra stöd från den här trådenHjärta. Om ni har bra med pengar så kan jag tipsa om Nipt som är riktigt dyrt men som är tillförlitligt. Ska själv göra det på onsdag och nojjar nu att det plötsligt gått åt skogen och att jag ska komma dit och lilla livet inte lever längre. Tja, du ser... man har nog alltid något att oroa sig för Flört...

Bullen2015 - håller alla mina fingrar att det går bra för er imorgon. 

Amanda 2011.11.04
    Tack snälla fina!
    Imorgon gäller det.
  • Blossi
    Bullen2015 skrev 2015-06-15 10:27:21 följande:
    Tack tack :) Nu är det gjort.. Två v väntan sen kan man förhoppningsvis slappna av...

För er som inte gjort fvp kan jag säga att det var inte så läskigt som jag trodde.. Det var som att ta blodprov... Men oroen är ju inte lika rolig :( Det blir som det blir, det kommer gå bra, positiva tankar :))))

Ha en fin dag allihop :)
    Hej!
    Så glad för din skull att allt gått bra! Imorgon är det min tur. Fått tid redan vid 8.30 så då hinns inte mycket med.
    Hör av mig efteråt.
    Kram alla!
  • Blossi

Nu är det gjort! Bebisen låg och sög på tummen hela tiden. :) gjorde mer ont än jag trodde och sen har det spänt över sticket. Har legat och vilat mestadels och kollat på Games of Thrones. Blev flyttad så bf är mitt på självaste julafton den 24:e dec. Nu bara vänta på svar.

• Blossi
    Bullen2015 skrev 2015-06-17 15:41:03 följande:
    Skönt att det är över :) Nu är det bara väntan kvar :S Är det en v för er med? Jag har vilat i tre dagar nu ;) Tänkte väl att jag skulle fixa maten i dag :) Annars tänker jag inte göra några lyft eller ansträngningar på ett par dagar till... Längtar till nästa v!!!

Vila på :)
    Förstår det! Fick anvisning om att vila 1 dygn men jag tror att jag jobbar hemifrån imorgon för säkerhetsskull. De trodde vi kunde ha ett svar redan i nästa vecka. Håller tummarna för oss!

Hur mår ni andra annars?
  • Blossi
    Kelsson1 skrev 2015-06-21 11:41:52 följande:

Nu är vår lilla kille här . Han föddes efter igångsättning 18/6.
    Han vill väldigt gärna sova bara på mig så kommer nog inte hinna med så många fler inlägg här . Hoppas att allt går väl med era graviditeter så dyker jag upp o gör något inlägg om jag hinner

Grattis! Ta nu väl hand om er och lille prinsen!
  • Blossi
    Bullen2015 skrev 2015-06-22 09:11:33 följande:

God morgon alla glada :) Hur går det för er? Själv mår jag jätte bra forfarande, ska TSH prov igen på Fredag ( vill ta var 6e v fast jag har rätt värden. Känns tryggare så).

Och fått svar på mitt fvp, som var normalt :)))) Kommer bli svårt att inte trycka på knappen och se om om det är en f eller p ;)... Får vänta hem gubben först :)))))

Ha en fin dag alla och håller tummarna för er :)

Åh stort grattis! Vilken lättnad det måste vara för er. Har ni börjat berätta än? Tryckte ni på knappen och vad blir det i så fall?

Då ingen har ringt så antar jag att svaret är på väg med posten men det är drygt att bara vänta. Hoppas vi får ett brev imorgon med att allt är bra. kram
  • Blossi
    Bullen2015 skrev 2015-06-23 09:15:03 följande:
    God morgon :) Klart vi tryckte på knappen, hehe ;D det är en pojke :))) Ja nu vet de närmaste och nu är det ingen hemlighet längre, utan säger eftersom jag träffar alla :)... Måste nu vänta på posten? Kan ni inte gå in på datorn? Håller tummarna!!!

Ha en fin dag :) kram :)
    Jippi! Vi fick beskedet idag! Inga av de 3 kromosomerna som testats för var avvikande! OCH vi ska få en till liten tjej! 
    Så glad! 
    Har precis berättat det för min chef också som inte blev så värst glad men det får stå för honom. 

Grattis till er lilla kille!
  • Blossi

Hej!

Imorgon åker vi till soligare land! Så skönt att starta semestern med resa. Sitter och avslutar det sista på jobbet. Ska dessutom säga upp en kollega, inte kul.

Magen växer och nu syns det även med lösa kläder. Köpte en Caremaxx i helgen och lyssnat på bebis! Kan säga att det är svårt att hitta men sen när man vet var man ska lyssna så funkar det klockrent och dessutom är det lugnande. Har bara använt två gånger, var mer för att jag i helgen fick för mig att något var fel. Vilket det nog inte är så klart!

Bullen2015, jag har fått bättre hy. Stackars, va jobbigt men tänk att det ändå är tillfälligt. 

Hoppas ni får det bra så hörs vi igen om en vecka!
    Kram

• Blossi
    Kattflickan skrev 2015-07-27 19:16:03 följande:

I torsdags kom vår som till världen genom kejsarsnitt. Allt gick bra och han är fantastisk! Jag har fått spinalhuvudvärk av ryggmärgsbedövningen men mår annars bra. Amningen har precis börjat funka bra.

Grattis! 

Jag fick göra en bloodpatch med min son för 12 år sen efter att det läckte ryggmärgsvätska. Hoppas du mår bättre snart. 
    Kram
  • Blossi

Hej Alla!
    Hoppas ni haft det bra. Efter 4 veckors skön semester så börjar jag jobba igen imorgon. Har dessutom hunnit med en resa till Kanarieöarna så att det har regnat här hemma gör inte så mycket. 
    På måndag så är det rutinultraljud. Tycker det är sent lagt för då är jag i 19+3. När har ni andra gjort den?

• Blossi
    Bullen2015 skrev 2015-07-28 18:38:49 följande:

[quote=75575025][quote-nick]Blossi skrev 2015-07-28 18:18:48 följande:[/quote-nick]Hej Alla!

Hoppas ni haft det bra. Efter 4 veckors skön semester så börjar jag jobba igen imorgon. Har dessutom hunnit med en resa till Kanarieöarna så att det har regnat här hemma gör inte så mycket. 

På måndag så är det rutinultraljud. Tycker det är sent lagt för då är jag i 19+3. När har ni andra gjort den?

[/quote

Välkommen hem till regnet ;)

Jag gjorde det också i v 19 :)

Jaha, tack för snabbt svar! Vet att jag gjorde det i vecka 17 eller något de andra men nu blir det ju i vecka 20. 

Men hur mås det annars? Jag har börjat få ganska ont i ryggen. Byter dessutom bm snart. Min bm nu är egentligen pensionär men jobbar lite extra. Jag har inte alls fått något förtroende för henne. Blir Mama Mia inne i stan, Karlavägen dit jag gått innan. Tyvärr har de ingen tid förrän den 24:e augusti för inskrivning. 
  • Blossi
    cupcakemom skrev 2015-07-28 22:07:12 följande:

Jag har inte heller rul förän i v 20 tycker också det känns sent men så är det väl när det är mitt i semestertider....

Jag har börjat få ont i dagarna.... Har faktiskt varit hemma från jobbet två dagar pga värk... Känns lite drygt att det ska börja redan....

cupcakemom skrev 2015-07-29 21:30:03 följande:

Var för att lyssna på hjärtat idag men hon gjorde ett rul på en gång.... Det stämmer med deras snurra medan det på de andra ul har stämt med mina beräkningar så man blir ju lite fundersam. Men det kanske är lite svårt att beräkna ordentligt tidigt? I alla fall så blev jag flyttad till 2 januari.. Hjärtat ser än så länge bra ut men jag ska tillbaka på fredag för hjärtfel och en extra mätning...

Hej!
    Va bra att du fick ett rul! Hoppas allt är bra imorgon med. Bra att de gör alla undersökningar ofta med tanke på det du skrivit förut.

Själv väntar jag otåligt på måndag då jag själv ska göra rul.
  • Blossi

Hej alla!
    Förlåt har inte varit så aktiv här senaste tiden. Varit mycket på jobbet och sen har orken varit på min sida.
    Är så trött redan och än är det lååångt kvar. Dessutom har jag mycket sd som känns. Idag jobbar jag hemifrån för att kunna vila lite.

Hur mår ni andra?
    Magen buffar och knuffar hela tiden, vilket är jättekul och supermysigt! Hur länge planerar ni att arbeta full tid?

kram

• Blossi
    Bullen2015 skrev 2015-09-02 09:28:41 följande:

God morgon alla tjockisar ;)

Skönt om NIPT blir gratis, lite försen för mig dock... :)

Är nu i v 26 gått upp 14kg... Ont i bäckenet, rygg och framsida av magen... Skaffade ett såndär stödband, som jag kör på jobbet i dag :)... Det känns bra :)... Jag är beräknad till den 4e dec... Har väl tänkt att få till en sjukskrivning till den 1 okt... Ja jag vet graviditet är ingen sjukdom, det borde den vara, för det gör ont och är jobbigt ändå. Jobbar 10-12 timmar per dag ( ledig några dagar med )... Jobbar som ov/väktare så det är inget lungt jobb... Och jag kommer inte bli omplacerad heller. Har ansökt om att få gå tidigare för tungt/farligt arbete med.. Något måste jag få igenom!!!

Ni som känner sparkar är det olika från dag till dag? Har läst massor jobbigt på nätet (som man inte ska)... För mig är han vild några dagar, sen lungn några dagar... Det är då man blir nojiga :( Hade inte sådan noja föra gången...

Ha en fin dag på er :)

Hej!
    Du kan ju inte fortsätta jobba med det du gör då det ibland kan uppstå farliga situationer! Herregud, har du kollat med någon läkare om inte arbetsgivaren kan omplacera så måste du ju få sjukskrivning.
    Blev själv sjukskriven igår med 50 % då jag knappt kan gå för värken i bäckenbotten. Jobbar 50% hemifrån och min arbetsgivare är mycket förstående. 
    Men nu är alla mina bilresor kors och tvärs över landet avbokade vilket är jätteskönt! Kan ju inte sitta still längre än 5 min och bilen är nästan värst.

kram
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)