Inlägg från: pomperiposa |Visa alla inlägg
  • pomperiposa

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Hej alla

Skulle gärna vilja hoppa in här. Är 40 år och fyller 41 till hösten och har tre barn sedan tidigare som är 24, 12 och 10. Nu har jag plussat och räknat att det blir en 4:a runt den 31 mars. Jag känner mig glad, förväntansfull och en aning orolig. Bor i södra stockholm. Tänkte vänta ett tag med att kontakta mvc, men inte för länge vill gärna göra kub och ev. fostervattenprov.. Är väldigt nyfiken på om det blir pojke eller flicka också. Har två söner och en dotter sen tidigare men egentligen hoppas jag bara på att allt ska vara bra och gå bra

Många kramar till er alla

Maria

• pomperiposa
    Aifos74 skrev 2015-08-02 21:34:52 följande:

Hej, här är ännu en som gärna hoppar in i tråden. Jag blir 41 i höst och väntar mitt andra barn med BF 10 dec 2015. Har sedan tidigare en flicka på 7 och vi bor någon mil söder om Sthlm.
    Har gjort KUB och nu även RUL och vågar nu börja hoppas på att det ska gå bra!

Hej Aifos och välkommen in i tråden!

Vad roligt! Det verkar som att vi är jämngamla och bor inte så långt ifrån varandra (jag bor i vårby) bara att du har lite mindre tid kvar Kul att KUB och RUL gick bra - grattis!! 
  • pomperiposa
    Linda40 skrev 2015-08-25 12:17:02 följande:

Får man låga siffror på kub testet (under 1:200 tror jag det var) så får man nipt testet gratis om man tillhör Stockholms läns landsting. Vi gjorde det på Ultragyn.

Fått svar än? Såg det bra ut
  • pomperiposa
    Linda40 skrev 2015-08-28 13:04:51 följande:
    Hejsan!
    Nä vi väntar fortfarande... Nu har det gått 11 dgr...
    Allt bra med dig?
    Hoppas de hör av sig snart
    Men mig är det bra, skrev in mig idag och fick tid för kub 16/9
  • pomperiposa
    pomperiposa skrev 2015-08-28 13:19:21 följande:
    Hoppas de hör av sig snart
    Men mig är det bra, skrev in mig idag och fick tid för kub 16/9
    Menade Med mig är det bra
  • pomperiposa

Grattis till lyckat Nipt Linda  

Måste få fråga lite här, jag är 40 år och är bara i vecka 10, och det är nästan 11 år sedan jag var gravid senast, och jag är jättelycklig över bebis i mage.

Jag har inget minne av att man inte orkar äta så mycket nu i början, är det någon mer som upplever det, att man blir proppmätt trots att man inte ätit så mycket, är det vanligt?  

Vet inte om jag har börjat känna av någon början av foglossning, har precis börjat få lite ont nedanför ryggslutet på höger sida, (kom i helgen) kan det vara foglossning? Det hugger till lite ibland men är inte konstant. Har ni några rekommendationer för att det inte ska bli värre?

Jag har haft sådana symptomfria graviditeter innan, jag funderar mycket på om det kan vara två där inne eller om det är för att jag är 40 nu, som jag känner av allt lite mer. Mår konstant lite illa trots att jag inte spyr, (så har förstått att jag ändå har det bra). Är det någon mer här inne som har mått pärla under tidigare graviditeter men mår urk nu när man inte är lika ung?

Har hört att det kan bli bättre från v.11-13 så jag tänker att då kanske jag mår bättre och mer plats i magen med lite tur

Jag tycker om att gå in och läsa här, jag lär mig en del och det känns väldigt bra att vi är ganska många runt 40 som ska ha liten

• pomperiposa

Bra utveckling om nipt blir gratis för oss över 40

Jag har tidigare arbetat till veckan innan beräknat, men nu tänker jag att jag nog vill vara ledig några veckor innan, kanske en månad. Försöker nog fortsätta arbeta heltid, har ett stillasittande jobb.

Drömde inatt att jag hade tvillingar som jag tappade bort, vilken fruktansvärd dröm..

Jag fick samma BM som jag hade för 13-år sedan både hon och jag blev jätteglada

• pomperiposa
    zupermorsan skrev 2016-02-01 07:09:30 följande:

I morgon är det dags för igångsättning för mig. Känner mig nervös. Har räknat ner så länge och nu är jag äntligen framme.

Grattis och lycka till!  {#emotions_dlg.flower}
  • pomperiposa

Hej Bullen!

Med mig och magen är det bra, blev flyttad till 4 april förut, vad på ett ul idag (31+3) där man konstaterad att allt såg bra ut. Flicka som är medelsnitt-storlek, han bedömde födelsevikten till 3500 om jag går fullt ut. Så det verkar som att stl 50 kommer att fungera.

Hur mår du och bebis?

• pomperiposa

Cupcakemom och Bullen så härligt att läsa om napp-försöken med era små, man längtar inte mindre. Groda var ett gulligt smeknamn, känns skönt att sista tiden går fort.

• pomperiposa

Nu har tråden varit tyst en stund, tänkte höra hur det går för alla.

Jag arbetar en månad till, men nu börjar det bli trångt där inne, ibland känns det som hon försöker bryta sig ut genom huden

Bf om 40 dagar. 

{#emotions_dlg.flower}

• pomperiposa
    Bullen2015 skrev 2016-02-25 02:32:52 följande:
    Härligt :) Nu har du inte långt kvar :)

Min groda är nu ca 11 v :) Han är go och glad :))) Känns inte längre som ett spädbarn utan är nu en riktig bebis :) Allt känns bra :)

Ha en fin dag :)))
    Tack Bullen, det låter skönt, ha en fin dag du med Solig
    Maj2016 skrev 2016-02-25 06:59:41 följande:

Jobbar ca 1,5 månad till. Har bf om ca 2,5 månad. Sjukskriven för foglossning 50%. Ska visserligen få igångsättning pga snabba förlossningar. Börjar känna mig lite trött på att vara gravid och det är till mesta dels för foglossningen. Hur mår ni andra?

Hej, det hade jag inte hört, att man kan få igångsättning för snabba förlossningar, jag hade en som gick från första värken till klart på 3 timmar och 40 minuter, men hur snabb förlossning hade du? Hur mycket innan blir du igångsatt?

Jobbigt med foglossning, jag hade ont för några veckor sedan, men bara i 4-5 dagar, jag vill inte att det kommer tillbaka, jättejobbigt ju, hoppas du får lite lindring.. 
  • pomperiposa
    cupcakemom skrev 2016-02-25 15:53:54 följande:

Märta tar förövrigt nappen på kvällen halleluja... Jag slipper bära , bära, bära halva nätterna... Hon är fortfarande vaken men nöjd med att ligga i spjälsängen nu när jag flyttat den så den står alldeles bredvid min säng förut stog den ngr meter bort och det gick icke! Man måste vara snabb och stoppa in den igen, men det köper jag för det blev tungt att bära hela tiden...

Härligt, allt låter så mysigt {#emotions_dlg.flower} Skönt att du slipper bära
    Jag måste nog tänka om när det gäller spjälsängen hör jag, så klart att man måste få ha nära till mamma Skrattande
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)