Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Hejsan, jag fyllde nyligen 40 år och väntar mitt andra barn, är i vecka 24.

Min dotter är 26 månader så det kommer att bli ca 2,5 år mellan barnen.

Mår mycket bättre denna graviditet än förra ( hittills). Skönt det för jag hinner inte vila så mycket med en vild tvååring hemma.

• Kattflickan
    Bullen2015 skrev 2015-04-19 11:52:03 följande:
    Hahaha, kan förstå det ;) Vilken tur att du mår bättre :)

Hur gjorde du med fostervattenprov? Har du hunnit

tränat något? Ha en fin dag :)
    Hej,

Jag har ett genetiskt fel som gör att min risk att få ett barn med DS är ca 50 %. Därför har vi gjort ivf med PGD. Då testas embryot gör kromosomfel innan det sätts in. Därför har vi inte gjort fostervattenprov eller moderkaksprov, det hade varit overkill.

Känns overkligt att vi faktiskt lyckats bli gravida igen och att jag kommer att få bli tvåbarnsmamma. Med mina genetiska problem är det helt fantastiskt!

Träningen går inte så bra. Vi har en crosstrainer men jag tränar som mest en gång per vecka på den. Cyklar däremot till jobbet varje dag.
  • Kattflickan
    Kelsson1 skrev 2015-04-19 19:33:54 följande:

Kattflickan: Kan inte heller fatta att vi snart har två när vi inte ens trodde att vi skulle få en smile1.gif . Har slutat spela lotto, har ju vunnit jackpot två gånger redan smile1.gif
    Duktig du är som cyklar till jobbet o orkar med crosstrainer en gång i veckan.

Bullen: Du har några veckor kvar att vänja dig vid tanken smile1.gif

Du har helt rätt! Vilken tur vi har haft!

Bullen: Du ska inte göra ett tidigt VUL om du oroar dig för missfall. Hoppas det löser sig med sambon.
  • Kattflickan

Vår dotter är strax över två år och är nyfiken på " illebror" som ligger i mammas mage. Hon brukar säga " illebror kommer snart". Nåja, han är beräknad till början av augusti, så det är inte så snart.

Jag gjorde en tabbe och talade om att lillebror skulle sova i mammas och pappas rum. Plötsligt ville dottern också göra det. Annars så har hon velat sova i sitt rum, i egen säng i över ett halvår nu.

Är i v 28+0 idag! Tredje trimestern börjar nu!

Har gått upp 12 kg, varav 3 kg rätt hastigt de senaste två veckorna. Känner mig lite tung men mår annars bra. Jag hade lite förhöjda gallsyror för två veckor sen men nu har de sjunkit. Jag skärpte till mig i kosthållningen efter de förhöjda värdena och jag tror sänkningen beror på det. Vill inte ha hepatos igen men tror inte jag kommer undan.

Känner mig oerhört pigg och frisk annars. Igår busade jag med dottern hela dan och när hon sov rensade jag trädgårdslandet.

Slutade känna mig så flåsig när jag fick bricanyl.

• Kattflickan

Bullen: Jag håller också tummarna!

• Kattflickan

Grattis Bullen! Nu är chansen stor att det kommer att gå bra när du fått se ett hjärta slå!

Mannen är borta ikväll och jag har haft världens mysigaste kväll med min tvååriga dotter. Vi har busat, pysslat, dansat och läst. Hon tog själv av sig kläderna vid blöjbytet och tog på sig pyjamasen ( för att visa att hon kan). Sen fick jag borsta hennes tänder och hon gick självmant upp på övervåningen och somnade i sin säng medans hon höll min hand på typ bara 15 minuter!!!

Helt otroligt i min värld. Hennes tvåårstrots har börjat visa sig och normalt sett vill hon bestämma allt. Man försöker att lirka och busa med henne så att hon ska göra som man vill men ibland måste man bara säga nej också. Men det tär när hon får sina utbrott. Därför var det jätteskönt att allt gick så lätt ikväll när jag var själv. Det är tungt att lyfta en sprattlande tvååring nu när jag är gravid.

• Kattflickan
    Kelsson1 skrev 2015-05-18 21:38:51 följande:

Kattflickan: Det kommer inte bli lättare precis smile1.gif , vår lilla 3,5 åring blir bara värre o värre smile1.gif . Från att ha varit en drömunge som gjorde precis som man sa till henne till att hon inte ens lyssnar på vad man säger, slänger saker (och skräp) på golvet, vägrar plocka upp efter sig och får utbrott. Verkligen prövande men sen blir hon den där goa ungen o allt jobbigt glöms bort smile1.gif

Hua! Jag som hoppades att det här skulle gå över snart
  • Kattflickan
    cilla75 skrev 2015-05-19 10:25:27 följande:
    Vi bor i Östra Skogås, var bor ni?

Det är hans första. Vi kämpat i ett år nu och haft 3missfall på ett år, och även gått igenom en fertilitetsutredning på Sophiahemmet, resultatet visade att hans spermier var tipptopp men mina ägg var usla, hade ett amh-värde på 0,07 så dåligt att dom inte ens erbjöd oss IVF, så äggdonation var det enda sättet för oss att kunna få barn. Eftersom jag är för gammal för att få göra det i Sverige (man måste vara under 40, och det är ca 2års väntetid) så började vi leta kliniker utomlands.

Vi fortsatte såklart ligga med varandra (som man gör i ett förhållande) men helt utan tanke på att det skulle bli barn gjorda, och tydligen lossnade det ett guldägg, för mensen var sen och gravtestet visade pluss, och jaaaaa den verkar vilja stanna denna gång, för här sitter jag nu i v16 :)
    AMH- värdet ska man inte bry sig för mycket om. Jag har haft lätt för att bli gravid och mitt AMH var 0,5 för ca 4 år sedan. När jag testade om det i höstas var det fortfarande 0,5. Det här är sjätte gången jag är gravid på fem år och då har jag fått två tidiga missfall, gjort två sena avbrytanden för att fostret hade DS och jag har fått en fantastisk dotter och väntar nu ett barn till efter att ha gjort ivf med PGD pga ett genetiskt fel.

Min erfarenhet av lågt AMH från en forumtråd jag varit med i i ca fyra år är att de flesta med lågt AMH lyckas till slut.
  • Kattflickan

Multimamma: Jättejobbigt med blödning gen. Hoppas det är en ofarlig blödning, många får sådana under graviditeten. Vilken vecka är du i? Kram!

• Kattflickan

Å så tråkigt multimamma! Ta hand om varandra! Kram!

Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)