Snart ensamstående pappa
För 6 år sedan flyttade min sambo ifrån sin hemstad till min. Hon var deprimerad i början med att hon inte hade mycket vänner förutom mina vänner.
Försökte hjälpa henne så gott jag kunde, under denna period var hon otrogen vid två tillfällen men jag förlät henne, det var mycket tungt men jag älskade henne verkligen.
Ungefär 3 år senare så föds vår dotter, under graviditeten så försvann hennes sexlust helt och hon blev grinigare och grinigare emot mig.
Hanterade inte det så väldans bra utan var rätt grinig själv i omgångar, mest tror jag det handlade om att hon drogs sig ifrån mig och ville inte ha närhet vilket fick mig att känna frustration.
Tiden gick, vi har haft det lite kämpigt med tjafs om disk och andra bestyr, har ärligt försökt förbättra mig på alla punkter men det har varit svårt.
För 2-3 veckor sedan åkte hon hem en vecka till sin hemstad och umgicks med vänner, igår fick jag veta att hon inte ville fortsätta förhållandet och att hon ville flytta. Försökte föreslå parterapi och andra saker, inte minst för vår dotters skull, men hon var fast besluten.
Anledningarna jag fick var att hon ångrade hela flytten, att hon inte tjänade lika mycket pengar som mig och ville stå på egna ben. Ta hand om sig själv och ta det ansvaret.
Allt känns bara som hon tröttnat på att vara förälder men den vardagen och tyckte det var så mycket roligare att kunna göra vad hon vill.
Hon ville (även jag) att vår dotter skulle bo hos mig pga förskola osv.
Jag är helt förtvivlad, förlorar den jag älskar och nu ska jag själv ta hand om vår 3 åriga dotter. Är livrädd att misslyckas och aldrig känt mig så ensam och utsatt.
Är 32 år och hon fyller 30 i höst, vill så gärna att det ska vara någon åldersnoja och att hon ska komma på bättre tankar.
Nu vill hon tänka ifred vilket jag måste ge henne men det känns så hopplöst.. :(
Någon som varit med om något liknande och kan komma med några tips på hur jag kan lösa detta eller komma vidare?