Vi med bra relationer till svärföräldar
Min svärmor är min extra mamma, jag håller verkligen inte med henne om allt och vi har helt olika åsikter om stora viktiga saker men det är inget vi behöver diskutera eller argumentera om. Vi tycker det vi tycker och så är det bara.
I övrigt är hon en varm och go människa jag värdesätter högt och är glad över att ha henne i mitt liv.
Mina egna föräldrar bor 14 mil härifrån o vi ses inte så ofta utan det är svärmor som bor 15 minuter bort som oftast är den som ställer upp på barnvakt och förtroligt prat osv.
Det viktigaste jag tycker är att man faktiskt kan bli sur och irriterad på varandra utan att fördenskull behöva bryta samman och börja gräla . Svärmor kan ibland slänga ur sig vissna och tykna kommentarer för att hon är besviken över något men det rinner bara av mig , jag svarar aldrig emot men jag kan däremot bestämt tala om för henne att hon gick över gränsen och att det inte accepterades. Sen har vi grymtat lite och sen har det varit bra så. En stund senare är vi bästa vänner igen som om inget har hänt.