• TyckOmMig

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Hemkommen efter en kvällstur till barnakuten då Valentin varit så ledsen skrikit mkt mera idag visar tydliga tecken på försämring-två väldigt bra barnläkare som undersökte honom och sedan tog det inte lång tid tills kirurgen läkare kom upp till barnakuten för att omgående ringa Lund för op inom snar framtid Max 14 dgr om inte bråcket kvarstår inte går att putta tillbaka vilket man försiktigt kan gör efter instruktioner av läkare vilket jag fått sen tidigare skönt att ändå veta klarhet i vår situation och att lilla fina Valentin snart kommer bli återställd och utan men inför framtiden och slippa ha ont och vara så gnällig-tycker så synd om honom inte lätt att vara så liten och kunna tala om hans smärta men jag tyckte det fick räcka orkade inte vänta på att remissen skulle komma snart och ville inte chansa innan ngt akut skulle ske...dock är det väldigt bråttom om bråcket inte vill gå tillbaka då måste vi åka akut ner till Lund med ambulans de 15 mil vi har-hoppas verkligen jag slipper uppleva detta och mer stress vill kunna njuta trots allt för dessa två små gossarna och deras systrar är så mysiga!Dags att försöka sova lite!

• TyckOmMig

Zaq-så gjorde jag med shoppade loss riktigt ordentligt då det var 50% och kvalitén är underbar speciellt de långa randiga sommarklänningarna de används flitigt har alla färgkombinationerna och deras öppning föredras klart då det förenklar dubbelamning!

Idag drog skolor och kyrkans barnverksamhet igång igen och det gick finfint att traska dit med två tvillingvagnar tvillingflickorna tyckte det var jättekul att ses leka med övriga andras barn och andra leksaker!

• TyckOmMig

Zaq-det var på Boob's rea jag också handlade massor på då de hade 50% bra kvalité och man bor liksom i detta jämt OCH ammar hela tiden just nu!Hinner inte mkt mer än allt nödvändigt som man måste-tur jag har många hjälpredor i mina fina barn!
    Såg att du undrade i den andre tråden om man måste tala om att man gjort ÄD/ED vid kommunens faderskapsutredning och intyg från sjukhuset...i mitt fall har ju faderskaps utredningen lagts ner pga fader anonym/okänd inga intyg behövs lite samtal kring det hela har man och för min del gick det smidigt förkortad tid då jag hade samma handläggare som förra ED med tvillingflickorna hon kom ihåg mig så mkt kunde kopieras där ifrån- för dig/er blir det kanske skillnad då mannen din donerat.Kan tyvärr inte hjälpa dig där riktigt.

Har en 9 sitsig Caravelle buss med stora bagage utrymmet fungerar utmärkt!

Redan-sömnen är eftersatt men det fungerar!
    Ja jag får verkligen ligga på för att få gjort denna op dock väldigt bra bemötande av samtliga läkare och det är guld värt och så fort som möjligt för det är han som mest är orolig och sover sämre-tror verkar verkligen som Valentin lider har ont av detta i perioder.

Dock hatar jag mitt kejsarsnitt varje dag är en pärs att förtränga att man har en död extramage som man dras med.
    Igår fick jag frågan om det var tillökning på gång då jag hämtade Tim & Tintin på förskolan 6-års verksamheten!
    Lagom nice men hjälper liksom inte att jag gått ner alla kilo fort magen finns där den är svårare att få ner/bort.Även varit uttänjd tätt inpå.Får väl skaffa mig en personlig tränare om ngt år!Jag bryr mig egentligen inte men lite tröttsamt är det med alla klumpiga kommentarer man jag slutar aldrig förvåna mig vad folk kan få för sig att kläcka ur sig...

• TyckOmMig

Lite kort från mig Lille Valentin lider mkt av sitt ljumskbråck haft nya skov i söndags och det värsta hitintills idag så imorgon fm ska jag äntligen få tid för op i Lund snaraste dagarna.

Redan-du har så rätt och jag är också glad över att denna tråd finns trots man inland skriver färre inlägg.

• TyckOmMig

YES-äntligen klartecken om op av Kirurgteamet i Lund.
    Måndag blir det gjort och min fina Valentin ska kunna få frid från sitt onda.
    Igår skrek han sig alldeles blå kring munnen och kräktes av smärta fick dispans klartecken att få ge honom Alvedon trots litenhet nu.De har tidigare inte velat detta men man känner sig maktlös då man har en så liten som gallskriker av smärta i över två timmar som igår och tvillingbrodern sussar gott bredvid totalt ovetandes.Livet är orättvist!Fördel för Valentin är dock att han bara behöver vara i Lund med en övernattning då de trots prematur födsel v 33+0 aldrig haft behövt syrgas vilket förkortar tiden för ingreppet narkos behöver ju veta sådant i förväg pratat med NEO och dubbelkollat nu och deras apgar poäng var höga/fina vid födseln vilket också är relevant har betydelse för sövningen.

Snart snart ska jag kunna få lite mer lugn och njuta av mina minsta också!
    Storasystrarna är bara för härliga de är i en så härlig men livlig ålder nu!
    Bjuder på en bild av Charlise & Elisa här:

• TyckOmMig

jmt-tack för omtanken orden du skrev det värmer-just nu är det tufft extra jobbigt då han har så pass ont därför också de ger oss förtur.
    Vilken underbar dotter du nu fött och som nu sett dagens ljus,verkligen fint namn och skakningarna igenkännings faktorn finns då jag låg på intensiven någon timme efter med extra värme då det tog att sluta skaka bland annat.
    Hoppas du slipper ha för ont nu efter snittet och kan njuta-kram

• TyckOmMig

Befinner oss nere i Lund på barn & ungdomssjukhuset inväntar att lille Valentins operation för hans plågande ljumskbråck ska ha gott bra och att vi ska få komma till uppvaket för att trösta det som bara hans egen mamma kan känns underbart att det är jag mig han sen behöver mest min lukt min närhet och bröstet! Trötta är vi både fina storasyster jag då vi haft Valentin fastande sen kl 4 imorse brodern Konstantin har fått egentid ett par timmar då fina dottern ställt upp och burit vyssat Valentin då hon inte luktar riktigt som jag och det har gått över förväntat vi var beredda på gallskrik av hunger precis som att lilleman kände på sig anade att något var på gång-hoppas nu äntligen han kan få lugn och ro.
    Det börjar hända saker med de små gossarna de senaste dagarna det där ljuvliga man längtat efter de ser en djupt in i ögonen och ger en ett litet leende...förälskelsen är ett faktum.Oj blev lite långt svammel från en trött lite orolig mamma som just nu då inväntar klartecken att op gått bra och att jag/vi ska få tillbaka vår andre lille tvilling gosse!

• TyckOmMig

Tack alla för er värme och omtanke.
    Nu är det bara återhämtning från narkosen operationen ingreppet gick bra bara lite smärtlindring de närmaste dygnen och hemgång imorgon fm.

• TyckOmMig

Bullen-vad bra val att du donerar bröstmjölk till bebisar på NEO känns som att jag också borde göra detta men just nu är det strykande åtgång av mun egen till tvilling gossarna!

Fin bild Redan på din växande tvilling mage!

• TyckOmMig

Välkomna alla nya-vilket härligt gäng vi blivit!

Här är det verkligen fullt upp med ED tvilling gossarna som börjar le och prata lite gurglande så mysigt mitt i amningströsket och stor sömnbrist!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus