• zaq1234

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

HRE, vad jobbigt för dig med sådant bemötande. att de inte är mer pålästa tycker jag är märkligt, bara att vara över 40 så är det ju mesta kört i Sverige. Att sedan bli ifrågasatt för allt... Hoppas du får annat bemötande nästa gång!

• zaq1234

Snart Lycklig..förstår dig så väl. Mitt grund tips till dig är att inte ge upp hur jobbigt det än är. Jag hade väldiga problem sist, fick igång amningen efter 2 månader tror jag det var, fick nya råd av varenda bm på sjukhuset, typ var 5 timme..på 3 dagar hade jag nog fått 11 olika sätt att angripa det på....jag blev tokig...kändes som man nästan fick skäll av den nya som kom typ" hur kan du göra på det viset" då man precis lytt den som var innan. Efter att vi kom hem åkte jag till amningsjouren på sös eller vad den hette...flera ggr i veckan. Hade en jätte pump maskin hemma, fick mjölkstockning etc...men tyvärr kan jag inte ge några specifika tips...jag fick igång det lättast då jag låg ner..lättare för bebis att få grepp..men mitt tips som sagt att hur tufft det än är..kämpa ett tag till för när ni väl får grepp på det, så är det så smidigt o nyttigt för er båda...styrke kram till dig!!

• zaq1234

Å vad spännande Bullen!! Lycka till i morgon!!

Härligt frk röd att KUB var bra.

Idag var jag på mvc, allt bra men järnvärde nu på 111, så BM sa att oavsett vad jag vill så måste jag äta järntabletter.
    Ni som äter det, när på dagen tar ni det? Man får ju inte ta det med levaxin som jag tar på morgon...sedan inte nära 2h till måltid...funderar om innan läggdags är det bästa?

• zaq1234

Vad härligt att allt gick bra Bullen, så skönt!! Nu börjar nästa fas Stort Lycka till.
    Kram

• zaq1234

Skade, vad tufft för dig, att åka in med ambulans...så bra att ni är i Uppsala, det kommer säkert att gå bra!!!

JZ, lider med dig som har migrän....hoppas ni hittar ngn lösning!

Milla, tänker på dig..snart dags...jag skulle också vilja ha ett datum...var på mvc idag o allt såg bra ut, blodtryck 120/75, magen 34, lite under, hjärtljud 140 järn uppe på 126, 111 förra veckan, har ju ätit järn tabletter en vecka...känns nästan som det skulle kunna vara en onoggrannhet på deras maskin, Min bm sa förra veckan, det är ingen ide att ta järn idag, kan inte ändras så fort du kan heller inte äta dig upp...du måste äta järn tills återkontrollen...men hade ju en ny BM idag då den andra gått på sem, så jag ville de skulle ta prov då jag ätit blodpudding flera ggr plus tablett...javisst sa hon o sa sedan att jag eg inte behövde äta tabletter mer...

Funderar också på detta, en del av ÄD är ju att man ofta föder tidigare...funderar om det gäller generellt pga att det just är en ÄD...eller om det är så att det är högre risk för komplikationer  och att det är dom som gör att man föder för tidigt...dvs har man ej fått komplikationer så finns det inget som säger att man föder tidigare...? Har ngn läst ngn statistik ang detta?

• zaq1234

Skade, Grattis till din son, satte förlossningen igång eller blev det KS? Så bra att ni är i Uppsala!! 1360 känns väl ändå som rätt bra vikt för den veckan. Kram

Milla, tänk nu har du din lilla pojke, BM hade rätt, det blev en pojke...Stort Grattis!!!  Hoppas att du inte känner av bodförlusten alltför mkt.

Jag känner mig nu mera nervös...just det där med knut på navelsträng eller att moderkaka inte håller hela vägen..är ju på 38+4 idag. Här sätter de ju igång först 41+0.

Det tar nog lång tid innan BM reagerar på att magen inte växer...det verkar ju vara inom normalgränserna även fast den bara växt lite....och har den växt jättelite då får man komma o mäta igen säger de...o därefter ett ev UL....då kanske det är för sent.....Ja ni vet man blir ju nojjig...vill verkligen inte stupa på mållinjen efter denna långa resa....

• zaq1234

Tack Redan! Jag ringde faktiskt nyss o kollade om jag kunde boka en privat UL tid,  men det är ett sånt tryck på de som har öppet i sommar så de kan bara ta de med remiss o BM vill ju inte skriva remiss då hon inte anser att de finns skäl för det. Jag förstår ju att det självklart måste vara så att de som behöver det mest måste gå först..

Visst är det så att jag ofta känt att mer kunskap o erfarenheter finns i vår tråd än vad BM kan o vet....o med mer vetskap om vad som kan hända så vill man göra allt man kan för att undvika det...men när jag tar upp det med BM..så säger hon bara.."läs inte på nätet" Detta är ju inte nätet säger jag...vi är ju en grupp som följts åt i både med o motgång....men det går inte att förklara för dom....

Jag får försöka på att fokusera på att det ska gå bra, tar nog en tur till babyproffsen..nu kanske det är dags att börja förbereda

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus