• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ja nu är det bara att hoppas! Jag har skrivit till Jelena i riga och berättat om graviditeten. Nu funderar jag starkt på att beställa utrogest och fortsätta med det oralt som jag gjort innan. Visst så blir man helt kokko i bollen, men hellre det än att vara rädd hela tiden. Utrogesten gör ju att man slappnar av i alla fall blöder ytterst lite och det är ljusrött blod. Hoppas det är borta imorgon!

Hur går det för dig Redan47? Hoppas att allt blir bra nu när du fått bort det sista av moderkakan. Men det måste ju vart skönt att få sova några timmar ostört? Gjorde en titthålsoperation i Australien när vi bodde där och de satans asen väckte mig direkt efter och frågade vad jag hette!!!!! Mordlusten var stor då jag sov som en klubbad säl! Tack snälla för att du skickat!

• Frazze

Fick åka till gyn och kolla upp varför jag blödde idag. Han trodde att det var lite överbliven slemhinna som kommit ut och han sa att det förmodligen skulle komma brunt blod i flera dagar. Men i livmodern så var där i alla fall en fosterhinna med en gulesäck i. Är bara i 5+4 el 5+5 så inget hjärtslag än. Fick ta hcgprov för att se om där är nåt som utvecklas och ska dit igen på torsdag. Så än så länge är allt ok i alla fall. Nu väntar vi med spänning på hcg proverna. Önskar att någon kunde söva mig tills v 18 i alla fall.

• Frazze
    Frk Röd skrev 2016-01-12 22:10:58 följande:

Det blev en liten flicka. 49 cm 3030g. Allt har gått bra.

Åh grattis till er lilla Prinsessa! Njut nu allt du kan av ert lilla knyte!
  • Frazze

Hej svej! Imorgon bitti är det dags för vul. 7+0 idag så 7+1 imorgon. Hade en blödning tisdags i förra veckan och fick komma in, men det var för tidigt för att se ett hjärta då. Dagen efter hade jag så ont i ryggen och det kändes som magen och trodde stenhårt att det var kört, men än så länge så kämpar vårt lilla gryn i magen (hoppas jag i alla fall!!!) Hcg som jag tog förra veckan var bra i alla fall. Det jobbiga under en graviditet är ju att man inte vågar slappna av en enda gång. Men jag försöker att njuta av mina hungerattacker, illamåenden, och toaspring på natten. Sen sist men inte minst, utrogest dvalan!

• Frazze

Sitter hos gyn och väntar på att få komma in! Har såna gravidsymptom men är ändå dönervös.

• Frazze

Wiiiiiiiooi! Idag så såg vi ett litet hjärta slå för fulla muggar där inne! Han sa att grynet är 9mm och att jag är i v 6+6. Risken för missfall när man sett ett starkt hjärtslag i denna vecka är ca 5% och i v10 så går risken ner till 2%. Är superlycklig just nu!

• Frazze
    Kakolina skrev 2016-01-22 10:24:38 följande:

Grattis Frazze!

Tack snälla!
  • Frazze

Tack alla snälla! Ja det är så otroligt att vi knappt kan fatta det! Här har vi försökt själva i 6 år minst! 3 försök ivf på vilket jag blev gravid, men hon dog. Sen ett äd med mf. Vad som krävdes var ett besök hos Hormonelle och en resa till varma breddgrader i 1 månad, så 2,5 veckor senare sa det pang! Första gången ever gravid den naturliga vägen! Mirakel kan ske alltså

• Frazze
    Snart lycklig skrev 2016-01-22 18:06:47 följande:

Frazze, grattis. Du har fått uppleva ngt som många hoppats på gm åren av kämpande. Fantastiskt. Hur gammal är du?

Jag fyller 38 nästa vecka!
  • Frazze
    Redan47 skrev 2016-01-22 21:44:35 följande:

Bara barnet!!!

Nja! Man börjar ju bli till åren nu! Men jag orkade inte stressen med ivf även om det kanske gått tillslut. Men stimulera och få fram 4 ägg och sen väntan på om något skulle ta sig. Näpp orkade inte! Bättre att dricka öl, vin, sola och bada och sen bli gravid!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus