• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Nmol/L i Sverige.

• Redan47
    villsågärna38 skrev 2015-05-19 21:44:38 följande:

Men vad läser jag!! Enäggstvillingar, det är ju helt galet. Superstort grattis Redan!!! Kram smile1.gif

Ja det var det rätta uttrycket: helt galet! Trodde det var en fram till i förrgår. Har inte smält än. Håller på att ställa in mig. Som sagt mer info nästa vecka när de ska titta närmare på hinnsäckarna hur de ligger...o moderkaka. Var något oklart på kub, hon vill spec kontrollerar.
  • Redan47
    Frk Röd skrev 2015-05-20 11:10:03 följande:
    Mitt progesteron var mätt i ng så då hade jag helt plötsligt bra progesteronvörde 38 ng är ca 120 nmol. En lättnadens suck är dragen för stunden iallafall :)
    Vad har du för labb? Intressant! Bra du fick klarhet!

OBS! Till alla, viktigt när ni förmedlar värden till klinikerna att ange enheten!
  • Redan47

Grattis!!!! Det är verkligen en milstolpe att få se liv! Ja det är lättare att må illa när det finns orsak o förklaring.

• Redan47

Nu känns det att vi har flyt i tråden! Nya graviditeter, framgång att det lönar sig art vara envis! Att nedtrappning av mediciner är på gång, det känns så skönt att höra. HRE stå ut med blåmärken, det är profylax m den o trombyl för havandeskförg. Om du inte prövat att suga upp först o se om det kommer blod, sedan spruta in fragmin, så gör det. På mig skillnad. Jag tyckte det blev bättre att ta på kvällen innan sänggåendet precis. Inget tryck m byxor mot magen eller förhöjd cirkulation som dagtid.

Nej något kön var inte tal om att se. Gör man det på kub redan? Vi har Inte heller bestämt om vi vill veta före... Kanske jag. Info är ju inte ens viktig, vi får se, kanske det bara blir så att vi får veta om vi kommer gå på UL varannan vecka....

• Redan47

HRE, det är framförallt kortisonet som gör att du får lätt får blåmärken generellt och gör venerna sköra. Av den anledning Marie inte kunde sätta dropp på mig. Plus hon inte hade utrustning för sådan vener. Jag har ju trappat ner till 10 mg nu, kan beror p det oxå. För när jag åt 40 mg, då såg jag hemsk ut av sprutor oxå. Visste inte var jag skulle sätta.

Milla har du twins oxå?

Vilka veckor är ni i nu? Jag hänger inte med, så fort det går!

Min man kom hem igår, första kväll tillsammans efter tvilling besked. Idag blir jag bombad med sms att vi behöver köpa klart till juli... Och planera nu! Han vill inte komma i situation att göra det när jg är som tröttast. Vi hinner säger jag. Hu... Jag vill ha mer koll på denna graviditet o så innan inköp görs. Så känner jag just nu.

• Redan47

Blomman du blir alltså först ut i tråden att komma i mål med bebis! Har du ont i kroppen eller bara allmänt gravid trött för du faktiskt är i trött period? Blir det KS Harvner bestämts, de ville väl sätta igång dig var det inte så?

• Redan47

Blomman förstår hur du menar. En dag i taget och bebis knackar på själv när det är dags, det bestämmer vi!

Tyckommig : ja, det tror jag oxå. Att de helt plötsligt för säger sig. Vi har nu bestämt att det blir som det blir!

Har förmodligen oxå fått svar på min oerhörda trötthet... Mitt TSH var ner på 0.04 så imorgon ska jag in och ta ett kontroll prov igen.

• Redan47
    Blomman701 skrev 2015-05-21 20:08:48 följande:

Redan du blir inte trött av ett tsh på 0,04, raka motsatsen! Men bra att de kollar dig för det är inget bra värde. Kan dyka upp obehagligheter som hjärtklappning med mer.

En dag i taget får det bli! :)

Hjärtat pickar mer det gör det....
  • Redan47

Tack o Ok Tyckommig. Jag ät oxå jätteflåsig. Min vilopuls ligger 80-90. Andfådd. Ont i huvudet . Tröööööttttt.

Läste att tsh kan sjunka så sv högt hcg. Det har jag ju haft längre tid.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus