• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Köpte ett Clear blue och i morses visade det Pregnant 1-2 weeks. Jag är chockad och överlycklig och livrädd på samma gång! Nu ska vi strax på planet och åka hem!

• Frazze

Hej igen och tack för alla grattisönskningar. Peppar, peppar så verkar det vara so far so good, men man vet ju som sagt aldrig. Har inte bestämt när jag ska göra vul än!? Ska man köra i v 6 och kolla att där är nåt, eller ska man vänta till v 8 och se att det har utvecklats vidare och inte stannat av i v 6 el 7? Om man ändå kunde göra ett både v 6 och v 8 och 10 och 12. Verkar som att jag är i 4+6idag i alla fall om betäkningarna stämmer. Ska köpa ett CB nästa vrcka igen och se vad det står då. Står det v 2-3 el 3+ så måste ju ändå HCG ha stigit väl? Och att det utvecklas, eller har jag fel?

• Frazze
    Redan47 skrev 2016-01-06 18:33:26 följande:

Frazze jag skulle absolut ta hcg blodprov så du ser stegringstakt ! Flera minst två varannan dag. Sedan vul runt 7+0 då hjärta ska kunna synas.

Tyvärr är min gyn väldigt speciell när det gäller sånt här. Hcg prov är inget man tar längre förstår du! Är dock orolig för jag börjar få ont i ryggen. Det är väl givetvis så att det var för bra för att vara sant! Orkar inte med fler motgångar nu Ska kontakta gyn på måndag om inget hänt då. Det är tydligen julstängt! Har börjat ta 5 mg kortison nu för jag har inte många kvar tyvärr.
  • Frazze
    Redan47 skrev 2016-01-06 19:56:25 följande:

Frazze- werlabs.se så kan du fixa hcg.

Kortison kan jag undvara dig.inboxa.

Tack jag tar gärna emot kortison av dig! Ska inboxa!
    weeme skrev 2016-01-07 00:18:43 följande:

Frazze, ät 10 mg om du känner så jag skickar!! har också kvar. Hade ju också ryggont fast det var en bra graviditet, försök inte oroa dig. För mycket. Kram!

Tack Weeme! Du har min adress va? Hur länge ska jag ta kortison då? Måste man absolut ta dem på kvällen? I och med att kortisolet går upp då och man blir YBERPIGG och inte kan sova, så skulle jag hellre ta dem på morgonen. Spelar det någon roll? Någon som vet? Det verkar ha varit falsklarm igår, men här tar vi inga risker. Gyn öppnar visst idag så jag ska ringa och boka Vul. Jag måste ju veta så att det inte är utomkved nu när det har gått naturliga vägen. Men molvärker gör det, så nåt växer i alla fall där inne
  • Frazze
    Redan47 skrev 2016-01-07 12:33:16 följande:

Kortison tas med fördel på morgonen. Det är ett morgon hormon.

Välkommen azurea!

Tyckommig , går kontinuerligt nu på massage. Fått loss det värsta. Idag är en dag då jag inser att inget annat än att trösta gosa o mata hinns med. Behöver pumpa oxå...! Hann fixa tvätten imorse!

Skönt, då kan jag ju göra det i fortsättningen! På ivf riga sa de att jag skulle ta det kl 22.00 på kvällen! Ping och man var vaken hela natten typ
  • Frazze

Vul den 22 jan! Huuuur ska man överleva 2 veckor tills man får se om allt är bra? Jag är dock glad att inte göra det för tidigt då de sa till mig när jag gjorde ivf och blev gravid första ggn, att om det är starka hjärtslag i v 8 så brukar man sällan få missfall innan v 12 i alla fall. Ingen tröst så, men det kändes ändå lite säkrare. Men 2 veckor till är ju rena döden! Hur får man tiden att gå då?

• Frazze
    swede skrev 2016-01-09 13:06:30 följande:

Men oj vad det hinner att hända mycket i tråden . Tack för alla kommentarer och tips, speciellt tipset om den fina bloggen med de prematura tvillingarna.

Och Frazze, stort grattis! Det är ju fantastiskt! Vad glad jag är för din skull! Håller alla tummar för att det går vägen, det är ju en riktigt bra start! 

Beklagar Azurea, jag kan inte föreställa mig den sorg som ni måste uppleva. Glad att läsa att ni blickar framåt. Grattis och lycka till i graviditeten!

Grattis till alla ni andra som också har plussat.

Idag är vår lille kille 31+5 och han går sakta upp i vikt. Läkaren här vill "skriva ner" hjärnblödningen som vår lille son fick tidigare, från en 4:a till en 3:a, vilket vi blev väldigt glada för. I slutet av nästa vecka kommer de därför göra nya UL, för att se hur  hjärnblödningen "utvecklats"/ser ut nu, så vi håller tummarna för att det blir lite positiva nyheter. Trots omständigheterna har vi det väldigt bra på Neo. Vi njuter av lillen och att vi fått bli föräldrar, lite tidigare än planerat...men nu hoppas vi att han växer sig stor och stark.

Lycka till alla ni som är gravida och alla ni som kämpar på. Massor med kramar till er.

Åh vad skönt att läsa att allt verkar få bra för er. Skönt att de vill skriva ner hjärnblödningen oxå. Jag hoppas att när de kör ul att de hittar så lite skada som möjligt där inne. Du ska se att allt kommer att gå jättebra. Önskar er all lycka med er lille plutt! Ta hand om varandra och er lilla familj nu. Kram
  • Frazze

Någon här som vet om det är ok att kombinera Mic progesteron typ att ta vaginalt morgon och "middag" och sen ta utrogest oralt på kvällen? Hämtar Mic idag, och tänkte att man sover så gott på utrogesten så att jag kunde kombinera liksom. Eller ska man undvika det? Svar ASAP PLEASE!

• Frazze

Varför är man så nojjig för hela tiden? Molar det el spänner och gör "ont" så nojjat man för det. Idag känner jag ingenting direkt och då nojjar jag för det! Hur ska nerverna klara sig först fram till den 22a jan säger jag bara? Får begrava mig i plugg el nåt!

• Frazze

Ok! Började att ta Mic idag och då har det kommit blod. Är det sammanträffande el? Har inte ont än i alla fall, men det kan ju komma

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus