Oroa dig inte, min lilla ligger i säte nu i vecka 38, där av planerat snitt då vändningsförsöket ej lyckades i vecka 37. Hade mer än gärna fött vaginalt istället för snitt, är livrädd för snitt just pga. Att man är vaken när de skär och tar ut bebisen, obehagligt att bara tänka på det. Jag hade verkligen sett fram emot en vaginal förlossning, hade förberett mig med profylaxkurs, Tens apparat och kurser från Mvc, men nu får jag försöka ställa om mig inför ett snitt, vilket är otroligt svårt då det för mig känns som en besvikelse :(
zaq1234 skrev 2015-06-29 09:45:03 följande:
Frk röd..jag behövde inte springa så mkt på toa i början, men nu o de senaste veckorna så på nätterna springer jag ca 5 ggr, är sedan jättetörstig, ställer ju klockan för at ta levaxin kl 06,30..så trött är man sedan. Så att toa besöken minskar, de gör de nog inte
Förstår att det känns jobbigt för dig SL. Passa på att läsa böcker o se på film..det kommer du inte ha tid med sen på några år. Bra att de har dig under uppsikt o att du vet att det är max 3,5 vecka.
Jag själv känner lite oro för denna sista tid...alla ni som är före mig på listan har planerade snitt...jag känner att jag inte vet alls hur det ska bli..tycker att det verkar som de som inte har planerade snitt ändå slutar i snitt pga ngn komplikation....
Vilka har kontroller denna vecka då? Själv har jag ingen, nästa är nästa måndag, o sedan får jag gå varje vecka..har stark känsla av att min bm tycker jag springer där för ofta...fast jag går enligt deras standard....