• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Åh gudars vilka sötingar du har tyckOmMig! Har du fler barn än tvillingparen? Lyckliga dig! Här önskar vi oss ett och det verkar ju änna omöjligt tyvärr! Men det kommer väl någon gång.

Har lite undersökningar framför mig nu och jag hoppas att allt ser bra ut!

• Frazze
    Jag är bara jag skrev 2015-11-04 16:04:34 följande:

Äter så det rinner ur öronen snart!   Och frön och fullkorn och dricker mycket...

Kiwi är jättebra! Är jag förstoppad så tar jag en kiwi på kvällen med lite vatten, sen tar jag en på morgonen innan frukost med ett stort glas vatten! Funkar bättre än katrinplommon för mig!
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2015-11-04 16:23:56 följande:

Om jag tålde dem ja... Får se,kanske inte blir mer stopp om jag har väldig tur.

Men vad typiskt då!!!!!! Jag hade faktiskt lugnat mig med fullkorn i så fall. Det ska ju vara så nyttigt, men inte alltid optimalt för magen. Tar du probiotika? Typ probi mage? Har märkt att de gör under för mig med. Men jag har jordens IBS mage så jag har ju jämt problem tyvärr!
  • Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-11-04 20:12:38 följande:

Snitt för mig nästa gång är en självklarhet! Finns inget alternativ pga vår historia. Varken jag eller sambon hade aldrig klarat en vaginal förlossning till...

Inne i vecka 8 och illamåendet börjar bli jobbigt men gör vad jag kan för att lindra :)

Nästa ul 18/11... Längtar!!

Underbart att läsa! Jag hoppas att allt går bra!

Ja jag är inte helt främmande för snitt heller, el jag skulle aldrig utesluta det. Givetvis hoppas man ju på en vanlig förlossning, men jag gör vad som är bäst och vad som helst bara barnet kommer ut levandes!
  • Frazze

Om de ändå ska skära upp magen Weeme kanske du kan be om en tummy tuck oxå ljug och säg att du sett en bild på en som gjort KS (Milla Q) och att hon fick det och hon var så smal och snygg! Du behöver ju inte yppa att hon faktiskt tränat sig till en platt mage Hahahaha!

• Frazze
    MillaQ2 skrev 2015-11-06 02:35:16 följande:

Ingen orsak :) Kan tillägga att det billigaste var att beställa på Apotea.

Åh vilken liten söting du hade i vagnen där! Vilken liten goding <3

Och jag skojade ju bara om tummy tuck! Jag menar de skär ju upp er så då kan de ju peta bort lite av det uttöjda med Hahahaha!
  • Frazze
    MillaQ2 skrev 2015-11-06 08:46:24 följande:

Lugnt Frazze, fattade :) Bra idé annars, haha! ;D

Tack, lillprinsen är så go, vårt lilla mirakel. Tog lång tid att förstå att han verkligen finns.. Och vissa stunder kommer overklighetskänslan fortfarande över mig .. Men det är nog normalt efter att ha gått igenom detta. Lynklig är jag iallafall :)

Ja lyckliga dig! Själv har jag börjat tvivla om det någonsin kommer att hända oss. Hade vi fått veta allt om lågt amh typ 5 år tidigare så hade vi ju aldrig väntat så länge som vi gjorde. Sen så är ju min man 47 på nästa födelsedag och han börjar känna sig gammal för barn. Jag är ju då "bara" 38 på nästa födelsedag, men det blir ju svårare och svårare. Men det är bara att fortsätta och aldrig ge upp antar jag.
  • Frazze
    Kristin2015 skrev 2015-11-06 14:04:20 följande:

Milla, vilken goding du har där... grattis!

Och Frazze, jag håller med Milla, 38 är ingen ålder för ÄD- samt en av mina bästa vänner är 50 och han fick precis sin andra bebis med sin yngre fru - det är ingen ålder det heller!

Jag har förstått att fler i tråden har migrän. Jag fick diagnosen i somras och vet inte ännu hur allt funkar med min kropp och migränen. Men sedan graviditeten har jag anfall varannan/var tredje vecka i ca 3 dagar och det tär på mig rejält. Jag fick utskrivet en medicin i somras- bluefish sumatriptan. På Fass står det att den inte skall tas utan ordination från läkare om man är gravid och endast om risken för modern är större än för barnet. Jag vill då inte ta den för allt i världen! Men migränen sänker mig och när jag pratade med läkare på barnmorskebesök säger läkaren att det är ok att ta den. Men hon kan ju knappast ha egna större medicinska studier på hur läkemedlet ev kan påverka ett foster.

Är i vecka 14 nu och mår dåligt med trötthet och illamående och så migrän ibland då. Läkaren sa att jag skulle vänta in att må bättre i andra trimrstern. Barnmorskan tyckte jag skulle sjukskrivas på 20% men det ville inte läkaren så jag jobbar på men försöker ta semesterdagar när det är som värst. Känns inte helt bra, behöver ju dom dagarna.

Hur har ni gjort, vet ni vilka läkemedel som är säkra? Är subatriptan någon ni har tagit?

Nu vet inte jag något om migrän och er kost och så, men jag har läst att mjölkprodukter kan trigga migrän. Men det kanske bara är vanlig migrän! Tänkte att det kanske är ett litet tips i alla fall. Hoppas ni alla blir bättre.
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2015-11-10 16:00:45 följande:

Ja,det gär väldigt ont så ingen tvekan. Åka in på förlossningen är INGET jag känner för. Nu är det bevisat-jag kan inte få barn för det finns inget att ta till nu...

Men NEEEEEEEEEEJJJJ! vilken vecka är du i? Men nä det får inte hända!!!!!!!! Är du 100%säker på mf?
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2015-11-10 16:08:14 följande:

V. 14. Har så ont så jag går av. Blöder inte så mycket, men det är väl på g.

Jag blödde inte så mycket jag heller när jag fick mitt mf, det var värre efter. Men jag var ju bara i 7+3 då är det "OK" att då mf, men i v14 ska det inte få hända! Hur många försök har du gjort i Riga? Det klart att det inte är kört för dig! Har du gjort alla undersökningar och har du varit i Grekland och kollat immunologiska sjukdomar? Det klart att det måste finnas ett sätt för dig precis som för alla andra! Usch jag lider så med sig ? Stor styrkekram till dig (även om det inte hjälper just nu) önskar det fanns nåt man kunde göra!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus