• bullenochgrisen

Det gick jätte bra! Lillan följer sin kurva jätte fint och blodtryck och allt såg jätte fint ut. Så vi har bokat tul nu så väntar på en kallelse från BB Sophia som vi då valt att föda på sen :) har känt att det spänner ut mot höger sida mellan höft och revben, fick det konstaterat av bm idag också, det är lilla bebis som ligger där med sitt huvud och trycker på, busfia! Men så småningom ska hon väl börja fixeras med huvudet nedåt hon också :)

zaq1234 skrev 2015-05-06 19:59:41 följande:

Hur gick det idag Bullenogrisen?

• bullenochgrisen

Hihi ja, frukt och grönsaker i mängder! Citron, apelsin, morötter!! Kanske bor det En flicka i din mage också ;)

Redan47 skrev 2015-05-07 21:55:54 följande:

Ja så är det.

Trygga besked i tråden idag!

Undrar är det någon mer än jag som är sugen mkt på c-vitamin, spec apelsiner, frukt,

• bullenochgrisen

Ja det går aldrig att planera måltiderna längre, man får följa kroppens sug :) jag har haft jätte svårt med kött och fågel och fisk, har kunnat ta någon tugga då och då men ytterst sällan. Bebis har gjort mig till ofrivillig vegetarian ;) men järnet tycks vara bra ändå, måste vara jordgubbarna! Frukt och grönt vill lillan ha, en period var det bara avokado och en annan period bara sallad med vinäger och örtsalt. Dessa "måste ha" varierar så otroligt snabbt från dag till dag. Man får ta dagen som det kommer helt enkelt, äta ofta men lite.

Redan47 skrev 2015-05-07 23:57:13 följande:

Ja citron och! Smörgåsgurka och sill.

Jag har allt svårare att äta mat. Frukt o grönt att pilla med äta långsamt det är bra. Vet inte från måltid till måltid vad som går. Idag ratade jag kyckling rester som gick jättebra Igår. Ikväll ratade jag grillade tunna spjäll som funka jätte gott, en liten bit förra veckan. Men grönsaker o feta ost fick bra. Mitt sötsug har vaknat det är jobbigt. Försöker inta äppelcider vinäger o vatten då.

• bullenochgrisen

Grattiiiiiiis!!! Vi gjorde vul på ks Huddinge i vecka 9 då såg man ett starkt hjärta picka där inne. Håller tummarna :)

JZ79 skrev 2015-05-09 18:07:36 följande:

Hej! Tänkte smyga fram ur kulisserna nu när jag/vi äntligen plussat! 2 misslyckade ivf:er i bakgrunden, 0 embryon till återföring, 1 ÄD i Åbo som endast gav 2 embryon..ingen graviditet. Vi har både manlig och kvinnlig faktor så efter konsultation i Aten på Serum med hysto och DNA fragmentering på makens sperma bestämdes det att vi kör dubbeldonation. Vi fick 4 expanderade blastocyster, satte tillbaka två och testade positivt i onsdags Första pluset någonsin under alla 5 år vi förödkt bli gravida Nya blodprover på tisdag. Räknat ut att jag är i v 5 nu (4 + 5)... När är det läge att göra vul för att se hjärtslag? Vi är också nyfikna på om 1 eller 2 fastnat

• bullenochgrisen

Ja klart ni ska gå på kub/nupp! Underbart att få se bebis vid varje tillfälle! I vecka 12 är dom lite mer aktivare och ser mer ut som små mini bebisar än vul i v 9.

Vi gjorde också kub/ nupp även fast jag är 25 och sambon 28, donatorn ett år äldre än mig :)

Längtar till vårat TUL i vecka 33! Sista ul innan bebis kommer, shit tänk vad tiden går fort!

• bullenochgrisen

Hemskt trött fortfarande, men igår lyckades jag äntligen göra någonting annat än vila och lyckades rensa garderoberna så lillan kunde få sin garderob med kläder i. Kändes himla stort att få ta fram alla kläder och filtar som jag köpt på mig under hela graviditeten och nu äntligen få se allt samlat och fint upphängt/vikt inne i garderoben, hennes garderob! Känns fortfarande helt overkligt men ändå så mysigt! Känner av hennes rörelser inne i magen varje dag och hur hon vrider och vänder på sig där inne, underbart! Snart är det väl dags för henne att fixera sig men hon får gärna vänta till efter TUL om två veckor ;)

Jag mår annars bra förutom tröttheten, kroppen signalerar väl att den behöver vila nu när man slutat jobba, tog väl ut mig mer än vad man orkade de sista veckorna.

Men jag njuter, ingen foglossning och ingen ryggvärk eller förvärkar. Sammandragningar bara lite titt som tätt men inga som gör ont. I helgen ska jag och sambon på profylax kurs det ska bli riktigt kul! :) ser fram emot förlossningen med spänning.

Skönt Redan att ditt illamående börjar ge med sig. Hoppas du kan börja äta mer igen nu i samband med det. Jag är fortfarande extremt kräsen med maten och lyckas inte alltid få i mig så mycket som jag egentligen behöver. Hoppas man kan börja äta mer normalt sen efter bebis är ute så man inte behöver ha det såhär för all framtid.

Vecka 31 nu då, det går skrämmande fort men vi längtar sååå efter att få se vad det är för en liten krabat där inne :) hoppas ni andra mår bra också <3

• bullenochgrisen

Oh My good grattis Redan!!! Dubbel lycka! Vilken överraskning! Förstår din oro men njut! Du väntar inte fel, du är gravid!! Hoppas du mår bättre med illamåendet nu. Stort grattis ännu en gång! Kram

Redan47 skrev 2015-05-18 15:15:59 följande:

Rapport: KUB : enäggstvillingar!!!!!

De är jämnstora, en moderkaka, varsin hinnsäck. De ligger våningssäng med varandra. Allt såg jätte fint ut enligt henne. Nästa vecka läkbesök på spec Mvc då får vi mer info och nytt UL för att kontrollera moderkaka o hinnsäckarna....fick info att jag kommer förmodligen oxå gå på kontroll varannan vecka fr v14, som det ser ut idag.

Klart vi blev glada, men känns ängsligt oxå, känns samtidigt bra att länet tydligen håller koll framöver. Tagit massa rör med prover oxå.... Hiv mm, järndepå, trombosproverna, kontroll av Fragmin Konc, KUB , RH prov på mig o på bebisar nytt prov fr.o.m. Idag tydligen. TSH T3 T4,

Skönt med svar varför jag mått som jag mått och är sååå trött och blivit så stor redan.

Får smälta detta under dagen.

Hur gick KUB för dig HRE?

• bullenochgrisen

Ja det är lika bra att börja ladda upp med grejer. Jag är så tacksam för att jag skrev min inköpslista tidigt och började handla lite här och lite där ganska smått efter vecka 11, hittade man någonting till ett bra pris som jag ville ha så köpte jag det, ingen anledning att vänta till slutet med inhandlingen man har fullt upp då ändå. Nu är jag i vecka 32 och har varit hemma nu i två veckor sammanlagt ( semester innan graviditetspenning innan bf) och jag har verkligen ingen ork över till någonting, alla lillans saker står i högar men jag har ingen ork att ta tag i det, skjuter fram allt. Lyckas göra lite hushållsarbete innan jag måste lägga mig och vila igen, man får ta lite i taget och jag är glad över at jag inte sparat alla saker tills nu för ekonomin lär väl ändras drastisk denna lönen som kommer då jag var 50% sjukskriven sista veckorna innan jag gick. Tycker du gör helt rätt som börjar samla på dig saker nu :) man ska inte vara feg för att handla till sitt barn/ sina barn, vi väntar inte missfall :) :) :)

HRE skrev 2015-05-18 22:19:01 följande:

Jag fick en blödning i början och sen en mini-liten ett par dagar senare. Då fick jag tid på blödningsmottagningen. Sen har det varit lugnt.

Tänk om båda blastocysterna fastnat och delat sig....!

Jag har så smått blivit bekväm med att ta emot saker - har halva förrådet fullt nu med gåstol, textilier, gunga, pulka, babygym och allt möjligt. Måste ju ha dubbelt av allt så lika bra att samla på sig. Har tre Antilop-stolar nu så det ska väl räcka;.)

Har ofta barn på besök så mycket kommer till pass redan.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus