• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Frazze skrev 2016-10-27 06:21:17 följande:

Nu är jag orolig alltså! Lilleman åt 320ml på 3.5 timma igår kväll! 200ml vid 22.00, 50 ml vid 00.30 och 70 ml vid 01.30. Något måste ju vara fel?! Och så vaknar han vid 05.30 och vill ha mer mat! Kan bebisar ha magkatarr? El vad kan det vara? Jag måste ju ringa BVC idag.

Det låter helt normalt, han äter var 3 o 4e timma. Låter skönt att han redan börjar ta natt med ett längre uppehåll till morgonen. BebisR äter hemskt olika mycket och olika intervall. Mina ätit mindre mängder, ofta, var annan timma i 5 månader. jag vet andra som givit tidiga åldrar bortåt 260ml. Regeln är ju att låta dem styra tid och mängd, då får naturen styra och han mår bra. Ens el av amningen är ju oxå tanka närhet.

PS: parentes; ett bortskämt barn = ett barn som får det den inte behöver. Det låter som ert barn får precis det han behöver och har rätt till! Kärlek och närhet!
  • Redan47
    dreamz skrev 2016-10-31 14:43:35 följande:

Måste fråga. Är progynon samma som dem vita cyclaur tabletterna? Mina cyclaur börjar ta slut men har en massa progynon efter jag var i sverige.

Funkar bra med progynon. Aten pillerna innehåller ju hälften vita/östrogen hälften bruna/ gestagen.
  • Redan47

Tyckommig; vilken plåga!!! Hoppas verkligen vattenproduktionen är större än läckaget så du får åka hem. Tre veckor till skulle vara bra om du håller tätt! Kram

• Redan47
    dreamz skrev 2016-10-31 18:00:30 följande:

Men åhh hehe skrev i fel tråd.. hade inte tänkt å komma in i värmen förens efter första vul, då vi förhoppningsvis vi får se hjärtslag :)

Du är i rätt tråd! Välkommen och grattis!!!! Du är gravid!
  • Redan47

Woo Ja det är jätteängsligt m blödningar ! Jag hade några större men det gick fint! Vilade super mycket under den första perioden innan slemhinnan o bebis verkligen satt, sedan när graviditeten klarar sig själv med hormoner lugnar det sig. Ingen tröst just nu... men

• Redan47

Woo: jag tycker du ska gå in för att vara gravid. Och nu i början är du gravid med hjälp av hormoner. Det sägs V8-9 producerar kroppen egna hormon, men eftersom vi äter progestoron ända fram till 12 och längre så är det att betrakta som försiktighetsåtgärd att ta på allvar. Gå upp i vikt ingår i gravid kittet, men du kan balansera vilan med mindre kalorier ! Det är värt!!!!

• Redan47

Idag behöver vi mycket sällan tvärt immunisering. Utan kan behandlas under graviditet. De kontrollerar detta redan i V8, ett nytt prov, där Både foster och moders rh faktor kan kontrolleras. Förr, var detta dödligt- men absolut inte idag!
    Gulsot kan uppträda olika tidpunkter efter förlossning, lite sol så blir de bra snart. Mina fick ligga i solsäng några dagar. Prover tas så ser de om mer sol behövs. En penna mot pannan...okomplicerat.

Vi har överhuvud taget inte funderat på blodgrupp / rh . Jg kontrollerar ju inte ens det när jag skaffat partner...det blir som det blir! Och inga problem att lösa idag! Graviditet nummer två, vet man om detta och behandlar därefter.

• Redan47
    dreamz skrev 2016-11-04 21:01:57 följande:

Ska ut och äta idag, å undrar om man kan äta buffé mat nu? Tänker på listeria å toxma bakterierna.. men samtidigt så får inte embryot födan av mig? Eller hur funkar det? Jag e lite dåligt insatt.. ska även äta mongolisk buffé där man väljer rått kött som dem steker framför ansiktet på dig,

Ta det med ro. Du kan ju vänja dig vid att äta genomstekt nu... det finns bra info på nätet om vad man bör tänka på ang kost.

Kort utdrag:

Listeria
    Förvara kylvaror kallt, ha gärna +4°C i kylskåpet.
    Gravad, rökt fisk och sushi: ät nygjorda eller nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum.
    Skivat smörgåspålägg och kall färdigmat: ät nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum.
    Undvik mögel- och kittost även om den är gjord på pastöriserad mjölk, till exempel brie, gorgonzola, chèvre, vacherol och taleggio. Hårdost gjord på både pastöriserad och opastöriserad mjölk går bra att äta, det gäller även fetaost gjord på pastöriserad mjölk. Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta. Färskost i ask går också bra att äta, eftersom den upphettas vid tillverkningen.
    Listeria

Toxoplasma
    Ät inte rått kött. Genomstek köttfärs, fågel, lamm, gris och vilt.
    Om du vill äta torkat, kallrökt eller gravat kött, till exempel parmaskinka eller salami ? frys det i tre dygn innan du äter.
    Tvätta händerna innan du börjar laga mat, mellan olika råvaror och efter trädgårdsarbete. Diska skärbrädor och köksredskap mellan olika råvaror.
    Skölj frukt och grönsaker.
  • Redan47
    dreamz skrev 2016-11-11 03:14:04 följande:

Idag såg vi ett litet hjärta picka <3

Men så underbart!!! Stort grattis !
  • Redan47

Nugäller det: grattis va gott att höra! Jag sprutade i magen hela tiden. Hade ibland ont, tror Du det jan vara ett hematom? Hör som du sagt med dr. Massera ditt blåmärke så det blur cirkulation och hjälp att ta upp döda celler!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus