• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Lana, jag kan inte skriva mer än xxx4 gjort. Undertecknar bara. Förstår om det känns svårt att acceptera din mans beslut.

Jag ör bara: har inte fått någonsin helst kommentarer kring blodgrupper eller rh. Det konstaterades bara att inga åtgärder behövdes sättas in för rh, immunisering.

Tyck om mig: hur mår du i din singel grav ? Hur långt gången nu?

• Redan47

Jag är bara jag: jag tycker dy absolut ska vid nästa bm kontakt eller helst tidigare be att få kontakt med psykolog. Jag tycker inte du ska dra alla över samma kam inom vården. Min erfarenhet av konsultation m psykolog kopplad till förlossning o spec Mvc som det vikigaste o bästa jag fått. Någon som kan stötta o framför allt lyssna. Du är blivande mamma nu, det är kärlek du behöver ägna dina tankar åt och välkomna ditt barn. Tänk vilken energi du vill ge ert barn. Att känna sig välkommen till världen- det är viktigt att ge sitt barn det. Det är vad du kan göra för att påverka din graviditet o din bebis hälsa!

Du kanske till ich med skulle vara hjälpt av några piller extra för att stötta hormonsystemet. Det kan finnas hormonell förklaring till din stämning. Sök upp leg.psykolog.

• Redan47
    niki74 skrev 2016-09-01 11:49:55 följande:

Stort GRATTIS till lilla underverket Frazze!! Äntligen är ni i mål ????????

Vi fick våran lilla gosse för fyra veckor sedan och hjärtat svämmar över av kärlek! ????

Grattis niki!!!! Så fint att du vill dela denna nyhet.
  • Redan47

Så värt alla tårar och insats att det lyckades till slut! Snart ett år passerat sedan KS.

Håll drömmen levande och uppfyll era drömmar!

• Redan47
    pink lily skrev 2016-09-19 20:35:40 följande:

Idag började jag dricka amningste från weleda. Få se vad det ger ...

Förstår inte varför jag är så yr, sätter det i samband med ökat pumpande. Blodvärdet, hb, var jättebra och då lillan skippat ett av sina extramål på natten får vi mer sömn.

Drick mer vätska och ät proteinrikt. Ta ordentligt med vitaminer! Ät omega 3 och D, så får barnet det oxå.

Amningsteet kan ge gaser på barnet så vet du om det blir så.

Bra för amning är som ovan, mat o dryck och VILA. Promenader. Lättöl/(alkohol fri)gammalt husmorstrick oxå. Bär o låt barnet vara nära mycket det gynnar oxå produktion. Låt barnet snutta när den vill då beställs det hela tiden de mängder som behövs. Om du pumpar Max 3e timme 10min, låt bebis amma först....
    Lite tips från mig som ammat MYCKET och gör det ännu. Kram
  • Redan47

Frazze, det är inte mängden som avgör hur mätt han blir. Du kan ha fet mjölk och då är det inte de stora mängder du ger exempel på. Och ja, det är tajt om tid när de behöver äta varannan timme. Så hade jag i 5mån. De nöjde sig dessutom med varsitt bröst. Det kanske din oxå gör. Pumpa ut det andra direkt! Så kan du ge det senare eller frysa in.

Jag märkte direkt om jag drack mindre än 3liter om dagen totalt all vätska. Ich sömnen förstås.

Ang att komma ut. Jag förberedde innan amning för en utevistelse. Böt endast om de bajsade under amningen. Klädda för utgång, underställ och bara stoppa ner i fårpåsarna.
    Så 1h promenad var mitt kall, varje dag. Det blev och är än Idag, min återhämtning och egen tid. Jag hade dem i början oxå i bärsjalen då sov de alltid när jag var ute. Då behövs inte massa extra kläder bara en liten tunn luva på sin höjd.

• Redan47

Pink;
    Jag har använt pump i 8månsder! Ovärderligt. Jag hyrde på neo en dubbelpump. Ovadsett hur barnen har ammat så har det hela tiden funnits mjölk tack vare pumpen. Plus använt överskotts mjölken till natten. För att prova få mer sömn. De åt varannan timme i 5.5månader.
    Jag vet inte hur du har det med din egennkost, men har du provat utesluta mjölkprotein ? Mår bebis dåligt tycker du övrig tid mellan avföringstillfällena?
    Vi masserade och badade på kvällen för att få magen att slappna av oxå.

Frazze: låt han äta sitt favvo bröst på natten så du kan slappna av. Sedan på dagarna låter du hinom jobba med bägge brösten. Annars skulle jag absolut pumpa brösten så de blir jämlika. För äter han mindre ur ens hela tiden kommer produktionen anpassas tilldet mindre uttaget. Naturen är fiffig! Likaså om han beställer hela tiden ur ett...

Bärsjal kan du använda från dag 1. Kolla youtube wrap Your baby, wrap. Fwcc.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus