• TyckOmMig

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

zaq-Tv1 måste ligga med huvudet nedåt sen har det lite mindre betydelse hur Tv2 väljer att ligga då det efter Tv1 födelse står beredskap med både UL och att man försöker hålla ett fast grepp om Tv2 så han/hon inte kan vända sig dock hände det ju mig då Elisa skulle till att födas att hon hann vända sig och valde att födas fram i säte vilket är lite kämpigare...och barnet får inte riktigt samma utgångsläge press så hon mådde sämre då hon kom ut och det var egentligen därför vi hamnade på NEO.

• TyckOmMig
    Blomman701 skrev 2015-06-10 20:08:58 följande:

Imorgon kommer vårt pyre till världen! Tyvärr blir det ett snitt men men jag har fått gå en full graviditet och klarat mig utan havandeskapsförgiftning och leverpåverkan! Försöker hitta positiva saker men jag har ju en tendens att måla fan på väggen. Ni får gärna skicka en tanke eller två till en lite nervös och nojjig Atenmamma!

Kram

Önskar dig/er stort lycka till imorgon till att få möta ert nya barn och underverk-förstår också din oro men det kommer säkert gå hur fint som helst.
  • TyckOmMig

Milla-jag går ju hos SPEC läkare endokrina och TSH värdet i en graviditet ska inte ligga över Max 2,0 så det är ok med 1,7 för dig nu.
    Jag ska inte heller ta fler prover förrens jag fött mina två dock 6v efter förlossningen då jag ska trappa ner mina 125mg till 50mg direkt i samband nedkomsten sen får man ta ställning till dos framöver.

• TyckOmMig

Blomman-stort grattis till dottern!

Jag blir igångsatt den 13/7 om tvillingarna inte väljer att komma tidigare...

Idag tar en av mina äldre söner studenten dålig timing men tur jag har fler vuxna barn som fixar och hjälper till för tungt är det!

• TyckOmMig

Lite kort från BB Valentin & Constantin kom hastigt till världen idag med kejsarsnitt v 33+0 skriver mer senare har ganska ont...

• TyckOmMig

Skriver bara lite kort från NEO anledningen till akut snitt var plötslig blödning värkar som inte gick att häva och haft begynnande havandeskapsförgiftning i 14 dgr i form av huvudvärk då jag kom in på förlossningen hade jag väldigt oroväckande låga trombocyter lite kris men håller på att stabiliseras nu.Valentin & Constantin är underbara små välskapta gossar kan ta bröstet redan dock sondmatas dom än och solar även idag!Jag mår sådär verkligen inte min melodi att snittas jag var livrädd och tycker att det varit extremt tufft men allt går med vilja och smärtlindring saknar mina andra hemma ngt enormt få bli permission när jag vill skönt.Läser av och följer er alla.
    Heja er alla vilken skön samling vi är med så mkt erfarenhet.Kramar till er alla mellan hormonstormar lyckotårar att ha fått förmånen att få TVÅ biologiska gossebarn till de TVÅ storasystrarna på 1 1/2 år där hemma totalt ovetandes.Tänk vad skoj de kommer få framöver.

• TyckOmMig

HRE-sätter mina i låret efter snittet har jag precis fått min sista Fragmin spruta för en stund sedan!
    Uppdatering men minigossarna planerad hemgång till helgen med hemsjukvård må ons fre som stöd och fr.o.m. Ikväll åker jag hem till mina andra barn blir hämtad av 4 äldsta sonen som jobbar här i närheten och pendlar de 6 milen för att vara hemma med mina egna åker tillbaka till kl 9 morgonen därpå- legat här i en vecka nu en väldigt speciell vecka då kejsarsnitt och födda i v33+0 var nytt för mig(man blir aldrig fullärd).
    Den värsta chocken smärtan har lagt sig börjar känna att jag successivt blir redo på detta vis.Amningen börjar så smått komma igång Valentin & Constantin är relativt duktiga till att orka suga en liten stund men sjunkit mkt i vikt så sondmatningar är det enda som är kvar.
    Det ska bli så skönt att få komma ut härifrån om så bara halva dygnen hämta krafter innan huvudansvaret väntar med att ha dom hemma-jag blir så uppassad på sjukhuset god mat får vi trevlig personal på NEO men det är inte mkt man hinner mellan matningar pumpande just nu!

• TyckOmMig
    Bling Bling skrev 2015-06-23 22:17:44 följande:

Var på spec i går och fick se 2 pickande hjärtan,villken lättnad att den ena kom i kapp och stannade kvar,
    Båda var nu lika stora är i v 7.4 nu.
    Hoppas dom stannar kvar denna gång.

Ni som tagit luinus i villken vecka slutade ni.och slutade ni tvärt eller trappade
    ni ner?.
    Samma fråga gäller progynon.

Grattis till två pickande hjärtan-brinner ju lite extra för tvillingar då jag ju nu är mamma till tre tvillingpar- ett biologiskt par och TVÅ ED tvillingpar!????
  • TyckOmMig

Sista natten hemma på permission-imorgon får minigossarna komma hem på riktigt och jag kommer ha fullt ansvar med stöd av NEOs hemsjukvård må ons fre.Sondmatningarna pumpa tar väldigt mkt tid men lagom till att det fina sommarvädret kommer har nog Valentin & Constantin piggat på sig och vuxit.Rena julafton imorgon alltså det ska bli så mysigt för oss-alla syskonen undrar med stor förväntat på hur dom ser ut i verkligheten!
    Kram på er alla kämpare.

• TyckOmMig
    Blomman701 skrev 2015-06-27 13:55:40 följande:

Åh vilket kämpande det är att få till amning och livet! Har knappt ork att leva, eller jo det har jag men jag är så rysligt trött på att allt ska kännas motigt! Är det inte psykosvärmor så är det amningen. Hoppas dock att ändringen med tillägg i nappflaskan istället för kopp gör att lilltjejen går upp i vikt. Känns som att jag är en dålig mor som inte får till rätt mängd med mjölk, amningsjouren ska ringas på måndag!

Hoppas det är bra med alla blivande mammor och bebisar! :)

Ge inte upp vännen amningen kan gå upp och ner-trots jag denna gång fick uppleva /vara med om kejsarsnitt och tvillingarna är födda så pass tidigt i v 33+0 så suger dom väldigt aktivt och bra pumpa är inte jätteskoj men ett måste komplement då det är 8 mål på ett dygn mina ska sondas och erbjuda bröstet!
    Jag får ställa klockan nattetid var tredje timme nu när vi äntligen är hemma underbart men dock-sondningen tar ca 20/40 min byte av blöjor och lite mys gos-dubbelammar för att vinna tid och tycker det funkar utmärkt men helst hade jag sett att det inte blev så här utan att igångsättningen den 13/7 v 37+0 stod fast.Livet blir inte alltid som man tänkt sig men jag ska absolut inte klaga för det gick ändå så bra pigga stabila stora gossar för tiden och inga komplikationer.Flaskmata istället för mata med kopp fick jag erfara förra gången med tvillingflickorna att det underlätta betydligt...Däremot tröttheten den kan kännas övermäktig ibland inatt somnade Valentin inte vid sondningen vid kl 23 utan var småorolig ända fram till kl 02.30 så det blev inte mkt sömn fram tills nästa mål-då får man vara glad över att bara en av minigossarna behövde tröst!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus