Blomman701 skrev 2015-06-27 13:55:40 följande:
Åh vilket kämpande det är att få till amning och livet! Har knappt ork att leva, eller jo det har jag men jag är så rysligt trött på att allt ska kännas motigt! Är det inte psykosvärmor så är det amningen. Hoppas dock att ändringen med tillägg i nappflaskan istället för kopp gör att lilltjejen går upp i vikt. Känns som att jag är en dålig mor som inte får till rätt mängd med mjölk, amningsjouren ska ringas på måndag!
Hoppas det är bra med alla blivande mammor och bebisar! :)
Ge inte upp vännen amningen kan gå upp och ner-trots jag denna gång fick uppleva /vara med om kejsarsnitt och tvillingarna är födda så pass tidigt i v 33+0 så suger dom väldigt aktivt och bra pumpa är inte jätteskoj men ett måste komplement då det är 8 mål på ett dygn mina ska sondas och erbjuda bröstet!
Jag får ställa klockan nattetid var tredje timme nu när vi äntligen är hemma underbart men dock-sondningen tar ca 20/40 min byte av blöjor och lite mys gos-dubbelammar för att vinna tid och tycker det funkar utmärkt men helst hade jag sett att det inte blev så här utan att igångsättningen den 13/7 v 37+0 stod fast.Livet blir inte alltid som man tänkt sig men jag ska absolut inte klaga för det gick ändå så bra pigga stabila stora gossar för tiden och inga komplikationer.Flaskmata istället för mata med kopp fick jag erfara förra gången med tvillingflickorna att det underlätta betydligt...Däremot tröttheten den kan kännas övermäktig ibland inatt somnade Valentin inte vid sondningen vid kl 23 utan var småorolig ända fram till kl 02.30 så det blev inte mkt sömn fram tills nästa mål-då får man vara glad över att bara en av minigossarna behövde tröst!