• bullenochgrisen

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Idag välkomnar jag iallafall vecka 29, bara 83 dagar kvar till BF! Har tre arbetsplats kvar nu och jag längtar extremt mycket efter att få se vad det är för en liten tjej där inne <3 tiden går så himla fort! Känns inte som att det var så länge sedan vi gick ut med graviditeten men det är ju ändå 15 veckor sedan. 15 veckor som bara har swishat förbi. Dags att börja njuta nu av de få veckorna som är kvar! <3 hoppas ni har haft en bra måndag annars! Kram

• bullenochgrisen

En stor milstolpe idag!

För idag jobbade jag nämligen mitt sista arbetspass, nu ser jag fram emot lite semester innan graviditetspenningen träder i kraft. Wiiiie jag är så otroligt glad och lättad! Kroppen började säga ifrån ordentligt nu sista tiden, för tungt och för slitsamt. Vecka 30 på måndag! Gud vad tiden går snabbt!!!

• bullenochgrisen

Ja gå ner i tid, det låtersom en bra idé. Man ska lyssna på kroppen och man blir bara tyngre och tyngre. Skönt att stressa ner lite också, både kropp och huvud orkar inte i samma tempo som förut, kroppen och huvudet jobbar ju dygnet runt som gravid. Tiden går så jäkla snabbt! Jag går in i vecka 30 nu, känns overkligt. Skötväskan är jag galet förälskad i, den är så snygg!! Och det bästa är att den bara kostar 99:- på stadium hihi :)

Snart lycklig skrev 2015-05-03 22:05:15 följande:

Vad skönt! Jag ska gå ner lite i tid från och med imorgon. Under maj tänkte jag plocka ut lite inarbetad ledighet, så får jag ändå full lön. Tänkte arbeta 3-4 dgr per vecka. Sedan blir det nog del- eller heltidssjukskrivning. Sover jättedåligt, supertrött de kvällar jag arbetar och ganska mkt tyngd att bära på. Dessutom är jag ju inte 23 år heller (tyvärr). Jag går ini v 27 på torsdag och fattar ingenting..... ;)

Var har du köpt din fina skötväska som du lagt ut en bild på i din fina blogg?

• bullenochgrisen

Det kommer! De första veckorna innan man börjar känna bebis rörelser är nervösa och man är så orolig pga. Att man inte får någon respons ifrån bebis, inte alltid man förstår att man har en bebis i magen heller då :)

mitt illamående kom där i vecka 6 men blev som värst vid vecka 9 typ. Och då hade jag ömma bröst och molande värk i livmodern. Åt ju Progynon och tog Lutinus så många besvär var säkert från medicinerna. Men många känner ju inte av symtomen alls.

weeme skrev 2015-05-03 22:23:48 följande:

5+6 i dag. Önskar mig fler gravidsymptom i kommande veckan, vill bli lugnad...

• bullenochgrisen

Det var länge med fyra veckor mellan kontrollerna. Två veckor mellan ska det väl vara då.

Jag går varannan vecka och ska på kontroll hos bm på onsdag. Det blir väl det vanliga, blodtryck, SF mätning av magen och lyssna på bebis hjärtljud. Tror inte vi behöver kolla sockret eller järn denna gången, det såg så bra ut sist.

Går in i vecka 30 idag :) magiska 30! Känns jätte konstigt att vi redan är så långt gången, jag hinner inte med att först!

zaq1234 skrev 2015-05-04 09:22:51 följande:

M

Ny vecka! Vad händer för oss?

Lycka till på tisdag till Redan!

Snart lycklig, spännande vad din BM säger på tisdag ang glukosbelastning, samt att höra om dina övriga värden.

Tyckommig, varför ska du göra glukos belastning? Är det standard i ditt landsting?

Själv ska jag till BM på fredag på extra koll på eget initiativ, tyckte det var långt med 4 veckors intervall. Är idag 27+1.

Är det ngn annan som har ngn koll denna vecka?

• bullenochgrisen

Tiden bara rusar iväg! Grattis tjejer som har/ har snart passerat den magiska gränsen vid 12 veckor. Ni är verkligen gravida! Det är svårt att ta in, i know! Men det växer ett litet pyre i era magar <3 tiden går så fort så njut av den! Jag förstår knappt att jag redan är i vecka 30, det låter så långt gånget! Shit vad tiden bara har swishat förbi.

Kram på er!

• bullenochgrisen

Underbart Redan! Det är en helt underbar känsla att få se den lilla och att framförallt få bort sin oro med att det faktiskt är på riktigt! Är så glad för din skull. Heja heja! Nu får du passa på att njuta för du är faktiskt gravid! :)

Redan47 skrev 2015-05-05 10:09:32 följande:

Jag är gravid! Det är på riktigt, vi såg liten och hur hen viftade m armar o ben! Tårarna kom. Först såg det ut som två... Jag vet inte vad vi såg.

Bot mot sammandragningar när jag överanstränger mig- VILA. Och fortsätta med lite östrogen till moderkaka tar över. Det känns skönt med återkoppling. Nu känner jag mig mycket lugnare.

• bullenochgrisen

Skönt att bebis följer sin egna kurva iallafall. Vår be is var +1,9% större än genomsnitts bebisen så på tal i vecka 26 kunde man uppskatta en födelsevikt på ca. 3,6 men be sa att det går inte att säga riktigt nu vad hon kommer landa på då bebis ha olika växa perioder, hon kan ha vuxit mycket innan ut och sen stannat av lite en period för att sedan fortsätta. Ska till bm imorgon och boka nytt tur inför vecka 32. Då blir det sista gången vi får se bebis med ul innan hon kommer ut :)

Blomman701 skrev 2015-05-05 10:20:40 följande:

Tyck om mig jag tror lite magnesium kan vara toppen mot kramp i benen. 

Tulet igår var väl si så där, bebis hade -18% i tillväxten men följde sin egen kurva. Doktorn fick tusen frågor även om han sa att vi kunde vara lugna för så länge bebis följde sin egen kurva och inte planade ut var allt ok. Jag gillar läkare som förklarar och som lyssnar. Nästa tul om två veckor. Efter det blir det koll med ctg varannan vecka och tul varannan fram tills det är dags. Fick även en bättre plan än att bara få gå till v.37. Bebis mår bättre med mig som kuvös och så länge allt är bra får den stanna där. :)

Och för den som inte visste det så gör Ivf:er, äggdonationer och ed oftast att barnet ligger lite under i sin tillväxt för det har missats en viktig bit i och med hjälpen bebisen fått för att bli till. Det hade jag faktiskt ingen aning om själv.

• bullenochgrisen

Jag ska till bm idag för att boka TUL, sist i vecka 26 låg ju lillan på + 1,9 men jag tror hon hade haft en växa period precis dagarna innan för hon hade varit så lugn då i magen.

Ska bli kul att boka TUL så man har något datum att längta efter, om två veckor ca får vi se lillan på skärmen igen. Hoppas hon vill visa sig denna gången, vill se hennes ansikte. Sist gömde hos sig med huvudet neråt och in mot ryggen.

Hoppas SF måttet ser bra ut idag, har ju inte så stor mage för att vara i vecka 30, har bara gått upp 7 kg. Men lillan tycks ju växa på ändå och gott om vatten finns det också.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus