• MillaQ2

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Sitter och väntar på provtagningen, ska ta nya sköldkörtelprov samt streptokockprov för enligt urinprovsstickan hos bm sist har jag en infektion i kroppen och kan behöva antibiotika för att minska risk för förtida vattenavgång. Innan dess var jag hos min privatläkare för att få ny medicin (levaxin mm) och han kollade bebisen med UL då. Såg fint ut, en riktig medelsvensson sa han. Beräknad vikt vid bf datum 3.500 och vid snittdatum 22/7 3.300. Lagom fostervattenmängd, mäts på fyra stationer, vilket han sa är det som visar att moderkakan fungerar. Jag frågade inte om könet nu heller :) Kul att få en extra titt :D

• MillaQ2

Tyvärr inga bilder men det kanske man får på ordinarie UL nästnästa vecka :)

• MillaQ2

Förstår er som vill föda naturligt, det är ju såklart det bästa när det fungerar. Men jag vill ändå säga att jag som gjort både och i vart fall kan lugna er med att det - i vart fall som jag upplevde det- inte är någon hemsk upplevelse att föda med snitt . Vid ett planerat snitt är allt under kontroll, det gör inte det minsta ont .Inte alls farligt ont efteråt heller bara lite jobbigt att inte kunna göra allt på ett tag, lyfta saker etc. Barnet kan man bära men inte tyngre. Jag hade en komplicerad och utdragen vaginal förlossning med mitt första barn och var nästan medvetslös när barnet till slut kom ut . Så upplevelsen med kejsarsnitt blev mycket positiv för mig, jag kunde njuta av barnet när jag fick det i min famn. Jag var så lycklig och mådde samtidigt bra till skillnad från gången innan. Menar bara att även om det naturliga sättet är bäst (när det fungerar, vilket det vanligen gör) så behöver man inte tycka snitt är hemskt, det kan ha sina fördelar också. Jag tycker inte man blir snuvad på "förlossningsupplevelsen". Även jag har moderkakan för långt ner (är i v 31 nu, 30+4) men jag har ju upplevelsen att den mest positiva av mina förlossningar var den med snitt så för mig känns det bara bra. Så ni som av medicinska skäl inte kommer kunna föda vaginalt- jag är övertygad att ni kommer få positiva upplevelser av er förlossning ändå och efter snittet kommer ni bara att njuta av att få barnet i er famn :)

• MillaQ2

Zaq, jag lyckades inte svara förut, FL -appen strulade. Var hos BM idag men hon hade glömt mina prover :S Ska få svar på tors em istället .. Mätte sf, fortfarande exakt på mittkurva, blodtryck 115/65, hjärtljud 145-150. Hon kände även efter hur bebisen låg, den låg med huvudet neråt (behöver man veta det om det ändå blir snitt?)

Ytterligare ett kilo för min del sen sist... Bara vätska, bara vätska.. :S Hjälp var ska detta sluta.. :S

Ska du också till BM i veckan Zaq? Nästa vecka TUL för oss och även Tyckommig tror jag ?

• MillaQ2

Blomman du ska nog lita på din magkänsla. De har väl fortfarande inte tillräckligt med evidens för säkerheten med Cytotec? Känner inte till senaste rön men vet att det varit mycket debatter för och emot. Magkänslan har ofta rätt. Nu kom jag att tänka på min mormor som pga sin magkänsla tackade nej till Neurosedyn (som orsakade så många handikapp, missbildningar och fosterdöd på 50 och 60-talet).

• MillaQ2

För övrigt funkar inte min FL-app nu, måste gå via internet för att svara...

• MillaQ2
    zaq1234 skrev 2015-06-04 15:00:12 följande:

blomman..så det är det som är risken...att moderkakan slutar att fungera..är den risken större vid ÄD?

Redan, jag går alltid in via safari o går in den vägen o då funkar det med mobilen..men jag förstår irritationen då inte appen funkar.

Jag har försökt läsa om det är större risk för placenta insufficiens vid ÄD men hittar bara andra faktorer, ålder, rökning mm Men det står att moderkakan börjar åldras när det är en månad kvar till beräknad förlossning, så ju mer tiden går efter det ju större risk måste det ju vara. Men det betyder förstås inte att det är vanligt att den slutar fungera. Bara att man ska vara observant, mäta magen, tänka på fosterrörelserna etc.
  • MillaQ2

Kul med nytt plus, grattis Bling Bling!

Bra med lista, har önskat det också, bra initiativ, kopierar och fyller på :)

Appen fungerar fortfarande inte, fungerar den för er andra?

• MillaQ2

Snart lycklig, 49 år, tidigare återfört 26 st embryon med egna ägg, endast ett tidigt missfall, gravid vid 1:a ÄD (Aten, Life Clinic, Dimitri), stark immunsupport, bf 13/8, ett barn, vet ej kön.

HRE, 46 år - väntar tvillingar! 6 IVF med egna ägg och 3 ÄD, gravid på 4:e. Tidigt dubbelmissfall IVF nr 2. Försökt bli gravid i 4 år, först med pojkvän och nu själv. Fått donerat ägg av min syster. BF 22 november, men har bestämt de kommer i oktober;.)

MillaQ2, 43 år, flera MF efter "naturlig" befruktning, 1 MF v 8 efter IVF m egna ägg, 2 ÄD utan graviditet (en färsk, en frusen), gravid på 3e ÄD (frusen) IVF Riga, (Levaxin denna gång) BF 31/7, planerat snitt 22/7, moderkaka långt ner plus ett tidigare snitt. Har två pojkar 11,14 år. Min nuv sambo har inga barn.Det tog tre år för oss att komma hit (v33 nu) men hade flera dödsfall i familjen som troligen förlängde tiden. Vet ej kön på denna, är bara lyckliga för ett barn oavsett :)

Kopiera och fyll gärna på.

• MillaQ2

Singha, vi lät kliniken välja och sa bara att vi önskar någon de tror kan ge oss bra förutsättningar. Vi brydde oss inte om hårfärg etc. I samband med KUB frågade vi om åldern på donator, hon var 23. Hon fick 16 ägg till oss, nästan alla blev befruktade och toppkvalitet. Att de två första försöken inte fungerade kan ha berott på att jag hade för högt TSH (men man vet ju inte). Tror donatorn har samma blodgrupp som jag för bebisen har 0 Rh negativ som jag men det har inte min sambo.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus