• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Någon som är insatt i vaccinationerna? Vår lille fick ju sina första sprutor igår och bvc sköterskan sa att han kan vara lite gnällig på kvällen och kanske inte ha sån aptit. Sen nämde hon feber oxå! Men hon sa bara aom att det skulle vara igår på kvällen. Idag är han hängig och vill i alla fall inte äta sin ersättning. Han åt dåligt igår och han är svår på sin nya ersättning. Hur gör man för att han ska ta den? Han vill ju självklart hellre ha bröstmjölken. Sen undrar jag om han kan bli dålig i magen av sprutorna el om det är min bröstmjölk som gjort han dålig. Att ringa bvc är = 0

• Frazze
    dreamz skrev 2016-11-22 16:38:16 följande:

Tack <3

Har fått en tid till vul imorgon kl 10:00, hoppas på ett litet hjärta slå i morgon! Kram!

Åh då ska jag tänka på dig Jag ska hålla tummar och tår för dig och ett litet pickande hjärta i magen!
  • Frazze

Åh idag ska jag är bara jag bli mamma om det inte redan hänt Jag är så nyfiken på hur det har gått och vad det blev!

TyckOmMig! Hur går det för dig? Du kanske oxå har fått en liten?

Dreamz tänker på dig idag kl 10.00! Lycka till! Kram

• Frazze
    dreamz skrev 2016-11-23 10:59:30 följande:

Jag väntar en bebis! :) såg hjärtslag! De va så häftigt!

Ett huvud och en kropp å små knubbiga armar å ben hihi.

Kram å tack för all pepp! <3

Ååååååååh GRATTIIIIS! Så skönt att allt var bra, nu så kan du slappna av ett tag. Kram
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-11-23 11:05:45 följande:

Själv valde jag tacka nej till igångsättning idag-glad att jag kunde avsluta vår hundkurs igår kväll med ena dottern.

Väntar på direktiv upplägg från läkare nu på fm fortsätter med varannan dags blodprover och MVC koll-vill helst att kroppen drar igång själv!!!

Hoppas att allt går bra för dig och att det sätter igång av sig självt snart. Igen mer oro nu Kram
  • Frazze

En fråga! Hur får man busungen att äta? Nu äter han knappt nåt! Jag blandar 120ml ersättning och han äter 60ml ger jag bröstmjölk så äter han inte det heller. Idag har han ätit 75ml bröstmjölk 100ml ersättning och nu 60 ml. I f*ing give up alltså på detta

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-11-24 17:10:35 följande:

Frazze-han är nog inne i en mindre lägre tillväxtfas ingen bebis svälter frivilligt låt han styra!

Ja du! Han ger en magsår! Först så äter han precis hela tiden och nu vill han knappt äta alls! Och en bvc sköterska som fan inte kan nåt Bättre att fråga här! Nu åt han i alla fall 120 ersättning efter att mamma var envis och så 30 ml bröstmjölk. Så skönt!
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-11-28 15:46:48 följande:

Har fått en liten pojke!   3790 gr. och 51 lång. Han äter och sover och bajar och gör inget väsen av sig. Ammas en halvtimme åt gången och sover uppåt 5 timmar. Räknade med en massa krångel med allt, men icke då. Att han sen är världens sötaste gör ju inget förstås!    Mörkt, långt hår och långa mörka ögonfransar.   Verkar bli brunögd. Jag mår rätt bra fysiskt förutom karpaltunneln som måste kikas på. Gått ner 8 kg redan så det var mycket vätska.

Tack för ert stöd!

Åååååååh GRATTIIIIS!
    Jag är bara jag skrev 2016-11-28 15:46:48 följande:

Har fått en liten pojke!   3790 gr. och 51 lång. Han äter och sover och bajar och gör inget väsen av sig. Ammas en halvtimme åt gången och sover uppåt 5 timmar. Räknade med en massa krångel med allt, men icke då. Att han sen är världens sötaste gör ju inget förstås!    Mörkt, långt hår och långa mörka ögonfransar.   Verkar bli brunögd. Jag mår rätt bra fysiskt förutom karpaltunneln som måste kikas på. Gått ner 8 kg redan så det var mycket vätska.

Tack för ert stöd!

Åååååååååå GRATTIS! Tänk dig! Du är mamma till världens finaste lilla kille Jag blir så glad! Så skönt att amning funkar för dig och att han är en snäll liten plutt. Önskar dig din man och er lille kille allt gott i fortsättningen! Kram
  • Frazze
    woo skrev 2016-11-29 08:59:24 följande:

Nu har jag bestämt mig för att våga släppa sargen med 1 hand o våga säga att jag är gravid... Kub avklarat men har antikroppar mot min egen blodgrupp o lite annat som gnager väntar på kallelse till spec. för det samt dem största myomen som sitter lite dumt. Hur har ni det alla andra med era små och hur mår du TyckOmMig?

Är så stolt så jag spricker. Jag har ju vart en aån mamma som gärna har lillen intill mig i sängen för att jag ska kunna ha bättre "koll" säger jag till min man då

Men jag har väl insett att han måste lära sig att sova i sin egen säng, så igår kväll så lade jag han i sin säng utan sitt nest el nåt. Bara sin kudde som jag formade lite som ett nest och hans täcke som vi stoppade ner ordentligt, så att det inte skulle kunna kana upp över ansiktet.

Han låg där och tittade förtvivlat på oss och sen kom "tyck synd om mig och plocka upp mig" gråten och sen blev det tyst då han hittade Bamse på spjälskyddet och sen somnade han Han vaknade och ville ha mat inatt, jag matade honom och lade han tillbaka i sin säng och han somnade utan att gnälla! Nu på morgonen dock så hade mamma fått nog av separationsångesten så då fick han sova hos mig Åh underbara lilla plutt unge <3
  • Frazze
    Påven Johanna II skrev 2016-11-29 10:09:27 följande:

Är du stolt över att du lät din 3-månaders bebis ligga i egen säng och titta förtvivlat på sina föräldrar? Samtidigt som du och din 48-åring sover tillsammans?

Jag tycket att du ska fortsätta vara en sådan mamma som gärna har ditt barn intill dig. Verkar galet att kämpa mot en helt naturlig och välgörande känsla som den att barnet ska vara nära.

Han ligger ju intill mig ändå fast i sin säng. Skönt för mig att kunna sova lite oxå. Varken jag el min man sover när han ligger mellan oss. Jag för att han ligger i min säng och då kan jag inte röra mig och min man är så stor att han inte vågar röra sig. Jag har fått armbågar i pannan av han och knän i sidan så det är nästan mer för hans trygghet. Mannen får då sova på soffan och det är inte så kul det heller. Det är klart att han får sova hos mig om han skulle fortsatt gråta, men vi stod där hos han och han slutade och tittade sig omkring och sen somnade han och sov gott. Dessutom så blir det för varmt för han mellan oss så han blir täppt i näsan och då sover jag inte för det. I morses så var han inte täppt utan det var först när jag lade han i min säng igen mellan 7 och 9 som han blev det. Vet inte vad som är bäst, men att få sova en natt och kunna röra sig i sängen var skönt. Han har sovit i sin säng förut fast i sitt nest, men det är nästan för litet för han nu. Och jag är stolt över honom att han sov i sin säng. Sen om det är enda gången han gör det so be it! Men han får närhet hela dagarna ändå
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus