• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Jag är bara jag!

Hur går det för dig? Det borde ju vara dags nu tycker jag!? Hur mår du? (Bättre/sämre än vanligt)

Känner du att du orkar och klarar av en vanlig förlossning? Är så nyfiken på vad det blir!!!!! Du måste skriva med en gång Hur allt gick, hur du mår och vad det blev för något. Ett stort lycka till nu, kram

• Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-11-17 13:47:40 följande:

Mår jättedåligt-har så HIMLA ont... Ligger på 9.9 av 10 hela dygnet i princip. Åkte in igår kväll pga oro för bebben-han hade däremot bara en lugn dag tydligen, men skrämdes rejält! Siktar på vanlig förlossning, men händer inget i helgen blir det igångsättning. Skriver självklart, men det tar flera dagar efter jag åkt in för jag har ingen mobil. Kram!

Åh din stackare! Det är så synd att du ska behöva lida igenom hela graviditeten. Jag hoppas verkligen att allt blir bättre när bebben kommer ut. Är det en han? Ja vår lille kille skrämde mig rejält några gånger så vi körde skottspole till förlossningen och kollade ul hela tiden. Hellre det än alternativet

Spännande ändå att det är så nära nu!!!! Nästa helg är du mamma

Stort lycka till nu! Kram
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-11-17 15:18:33 följande:

Troligen myomet som vuxit och smärtar. Plus väldigt öm mage av nåt skäl. Vet inte hur det känns längre att inte ha ont eller kippa efter andan konstant. Alla läkare och b.m tycker det är märkligt att det gör SÅ ont. Men det går väl över när tyngden/trycket släpper.

Arbetsnamn han istället för hon och ve och fasa "hen". Kan vara både ock alltså.  

Vi gör ctg varje gång-svar direkt och aldrig nåt att anmärka på.

Senast onsdag är jag förhoppningsvis mamma.

Amen! Hen är nog det värsta ord jag kan tänka mig. Vi sa oxå han hela tiden och det fick vi oxå

Åh onsdag alltså Åh så nyfiken nu!!!!!!
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-11-17 19:17:58 följande:

Så livsstark unge som det här verkar är det nog en tjurig tjej ska du se.

Den är stark för att ni så gärna vill ha det lilla hjärtat max 6 dagar kvar

Vi som blev spontangravida fastän att läkarna skrivit att mina äggstockar gått i pension och att mina ägg inte var nåt att ha. Oron över att nåt skulle hända var nästan för mycket för mig. Men här sitter jag med en underbar liten kille i famnen och bara myser (fastän att han är en liten grumble bum ibland)

Vi var ju på barnmedicin idag och hon sa att vi ska vara glada för att ha en så fin och frisk liten kille. Vi köpte Nan Ha i råd från dietisten, så den ska vi prova nu. Hoppas att han tar den bara!

Hon berömde hans hy som var jättefin jag badar honom i kokosolja smak och doftfri. Inga giftiga ämnen i det
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-11-20 17:42:24 följande:

38+2 imorron. Längre får man inte gå av principskäl här oavsett hur mamma och barn än mår. Blir ballongmetoden om jag är lite redo. Inte redo alls funkar inte det och då blir det väl Cytotec antar jag. Får flashbacks av mitt första hemska missfall bara jag tänker på de pillren...

Våga vägra cytotec! Usch vad otäckt! Jag hoppas att allt går bra! Lycka till! Kram
  • Frazze
    Lillan15 skrev 2016-11-21 01:04:04 följande:

Håller fullständigt med Kattflickan!

2 barn, bägge med KS. Första blev akutsnitt, inte kul! Tvåan planerat KS, blev bra. 

Jag var inte heller förtjust i tanken på ett Ks, men efter den förlossningen som jag hade sist så är jag inte längre främmande för tanken! Skulle vi vara lyckliga och få en till så blir det nog planerat ks, men då har jag redan upplevt en vanlig förlossning.
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-11-20 12:14:31 följande:

Händer ingenting, känns ingenting... Jag vill inte sättas igång! Jag mår bra värdemässigt och barnet mår bra, men ändå måste jag sättas igång för såna är reglerna just i vårt landsting. Men jag VÄGRAR ks om barnet mår bra!! Så rädd så det finns inte ord för det. Om läkaren säger nåt ska jag fråga om hon vill hoppa fallskärm från 3000 meters höjd ensam och utan träning först...

Och utan fallskärm! Hahaha förlåt kunde inte hjälpa det var bara tvungen att lägga till det.

Du behöver inte vara rädd allt kommer att gå så bra så. Ks känns nästan säkrare än vanlig förlossning. Då behöver du inte oroa dig för navelsträngen runt halsen och sånt bättre planerat än slice and dice på 4 min om det blir akut. Snart är du mamma vilket som ???????? Kram
  • Frazze
    dreamz skrev 2016-11-22 08:36:44 följande:

usch å fy fan... igår vaknade jag med noll symptom.. idag fortfarande inga symptom.. allt har försvunnit e rädd att det e missfall eller MA på gång... :((

annars har jag haft väldigt ömma bröst å svullen å mår konstigt på kvällarna.. men nu ingenting.. ringde 1177 dom tyckte jag skulle ringa min BM men jag fick ingen telefontid förens 11.40.. fy fan.. tänk om de e något på gång.. usch... mår så dåligt..

jag vart dålig i magen efter jag åt mat i söndags fick springa på toa å sen efter det noll symptom..

Men när jag blev gravid så hade jag inga symptom sen fick jag lite ömma bröst sen försvann det efter någon vecka kom det tillbaka och så höll det på i början. Jag hoppas att allt är ok! Lycka till! Kram
  • Frazze
    dreamz skrev 2016-11-22 10:35:17 följande:

Ja fast jag har haft väldigt ömma bröst sedan ruvningstiden, varit svullen å mått dåligt på kvällarns å nu e de bara som bortblåst över en natt.. så konstigt..

Bästa är att undersöka så snabbt som möjligt så att du slipper gå och oroa dig! Jag hoppas att det bara är så att det försvinner och sen kommer tillbaka. Kram
  • Frazze
    dreamz skrev 2016-11-22 13:06:22 följande:

Ja för jag känner om det missfall på gång så vill jag veta å inte gå omkring i veckor å tro att allt e bra.. väntar på att gyn ska ringa..

Ja nu får vi hoppas på det bästa! Usch för oron under graviditeten. Är så lycklig att jag blev spontangravid och slapp de där första två till tre veckorna innan testdag och all nervositet. Nu så var jag bara lyckligt ovetande i 2 veckor men sen började "mardrömmen" 8.5 månads magsår att vårt lilla hjärta skulle klara sig. Är alltså inte avundsjuk på din situation! Men jag hoppas och önskar att allt går hela vägen Kram
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus