• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

pink lily skrev 2016-10-11 18:49:32 följande:

Nu har jag uteslutit mjölkprodukter, gluten, bananer, potatis, all lök, starka kryddor, ja allt som kan påverka lillans mage, men diarren fortsätter. Säger det är hennes sätt att tömma tarmen. Det är möjligt, men i så fall är det inte värt allt slit för att hon enbart ska få bröstmjölk. Att bajsa diarre tar på krafterna. Nu börjar jag trappa ner med mer bröstmjölksersättning, och så provar vi med smakportioner vid 4 månader, vilket är den tidigare "gränsen" för hur länge man bör amma. Nu säger man 6 mån. Fått reda på att bebis kan äta gröt från 4 månader. Hetsen att man måste helamma har jag verkligen fått känna på, och jag har gjort mitt yttersta för att uppnå det. Men, för oss har det inneburit att jag fått ont i ett bröst pga pumpen, att lillan fått diarrer (bröstmjölk är laxerande), och hon har gått upp mindre i vikt med enbart bröstmjölksmatning. Jag har verkligen blivit skeptisk till rekommendationen, läs ordern, att alla ska helamma, oavsett. Jag har kämpat i 3 månader, men nu får det räcka.

Ja vår lille var riktigt dålig i magen i helgen han bajsade gräsgrönt och kissade ur rumpan. Vi gav han lite ersättning och slutade med minifom dropparna efter det så blev bajset bättre. Förra veckan hade han gått upp 250gr och denna veckan hade han gått upp 155gr. Mina bröstvårtor är så ömma efter pumpning och en liten fuling som tar elakt tag om bröstvårtan. Hade aldrig överlevt så här länge utan multi mam kompresserna. Vi får se om jag klarar av att amma förbi 3 månader jag heller. Blir det inte bättre så kommer jag inte att fortsätta. Vissa dagar är han jätte redig och vissa dagar så bara han gallskriker och bråkar och bökar. Sen skriker han hela kvällen och då måste vi mata till med flaska.
  • Frazze

Någon som vet om en infektion i kroppen på en baby kan göra att den absolut inte vill amma? Han har fått en ögoninfektion och jag vet inte om det är något mer i typ öronen el bihålorna för när jag lägger honom åt höger bröst så börjar han suga tag, men får inte till det och sen är det kört för då gallskriker han. Det tar 20-30 min att lugna honom och så får man prova andra bröstet. Ibland tar han det, men får inte till nåt bra grepp och ibland skriker han igen. ska till BVC imorgon och då får de hjälpa mig. Jag vill inte ge upp amning, men det blir ju bara mer och mer flaska då han inte äter annars. Jag grät hela dagen igår och började dagen med det idag oxå när han satte igång att gallskrika. Hur mycket ska man orka? Tar han tutten igen så ska jag börja amma på natten oxå. Jag får helt enkelt vakna till och göra det.

• Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-10-20 20:43:08 följande:

TUL idag igen. +21% och ca 2,8 kg. Beräknad ca 4 kg som född. CTG gick bra. Bt bra. Fick privatvisning av förlossningen också. Bra för maken som har total sjukhusskräck!   Köpte lite bebisgrejer också. Man får samla alla ärenden samma dag för åka i enkom gör jag inte i mitt tillstånd! Nästa besök nästa torsdag, läkaren tisdagen därpå och b.m på torsdagen. Täta koller nu. Men de har ju inget att anmärka på så allt tjat om risker och havandeskapsförgiftning har de lagt ner.

Härligt att allt ser bra ut vännen! Skönt att de får ta och äta upp sina fördommar! De kunde ju ändå bara ta och stoppa up dem där solen aldrig skiner Nu så är det bara några få ynka veckor kvar tills ni får hålla ert knyte i famnen, så kämpa på nu bara! Är din man förväntansfull?

Min man är helt uppe i molnen och svävar efter vår lilleman kom Han blev pappa till ett levande barn för första gången vid 47 nästan 48 års ålder. Så lite dömn som han klarar dig på nu trodde inte jag var sant. Han dom alltid krävt minst 8 timmsr sammsnhängande förut. Nu lever hsn på 3+3 timmar el värre 2+2 timmsrs sömn och är knappt grinig

Ha det nu då bra! Längtar efter att läsa om att ert lilla knyte kommit till världen nu. Kram
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-10-21 15:12:13 följande:

Alla värden har varit bra alla gånger så de inser väl att jag mår bra på så vis. Resten är "bara" gravidbesvär- och det kan ju lika gärna drabba en som är mycket yngre! Har f.ö en kompis som fick havandeskapsförgiftning på slutet. Hon var ca 25 och gick upp 15 kg på drygt en vecka! Slutade med ganska akut snitt. Så åldern avgör inte det, inte ED i sig heller. Jag menar, hur många här på F.L har drabbats? Inte läst om nån faktiskt!

Maken kan dagdrömma om hur han spelar fotboll med h*n (f.d fotbollstränare så det blir vare sig det är grabb eller tjej  ) och hur de åker traktor ihop. 51 år gammal, men till skillnad mot mig fullt frisk och har ork så det kommer gå bra. Jag tänker bara rent praktiskt än så länge- inte hur det skulle kännas att verkligen ha ett barn. Syr, tvättar, köper och fixar vagnar, tänker ut vad som återstår. Ska ju göras det med.  

Ibland tänker jag att andra längtar mer än jag. Klart jag längtar, men jag kan liksom inte tänka så långt som att det verkligen kommer ske. Ja,ni fattar! Kram!

Men vad härligt att du ändå verkar planera och ordna lite hemma inför den stora dagen! Det är lite annan "ton i pipan" nu än för några veckor sen när du var så nere. Det är så underbart att läsa att du nu insett att det kommer att hända Din man kommer att bli en underbar pappa låter det som! Och du kommer att bli en underbar mamma! Tvivla aldrig på det! Barn vänjer sig vid sina föräldrar och deras förmågor.

Jag som absolut inte skulle låta denna lille bestämma hmmmm vem är det som sover i mammas säng redan Jaja det finns nog värre saker i världen. Kram
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-10-22 14:26:30 följande:

Du är den enda jag hört talas om och utskälld för att man har mage att bli gravid med så EXTREMA risker- är det vettigt säga till nån som äntligen lyckats?! Mitt blodtryck har varit lågt hela tiden och är nu normalt. Allt annat bra. Det finns risker med alla graviditeter, men få höra upprepade gånger att jag mest troligt kommer få havandeskapsförgiftning- det är ju vansinne och inte sant alls.  Jag går på koll jämt så både dom och jag tar det på allvar. Jag är bara så less på tjatet! Väga 130,röka och äta skit anser jag är större risk än att vänta barn via ED. Ena spec.läkaren  hade nog gärna sett att jag gjort abort! Vägrar träffa henne igen och dyker hon upp på förlossningen åker kärringen ut!!

Helt rätt! Släng ut subban bara om hon har mage att visa sig! Alla är vi olika och alla reagerar olika på olika saker. En del får hacandeskapsförgiftning och en del klarar sig utan! Var bara tacksam att du inte är en av de som fått det. Min mammas chef är en ung tjej som blivit gravid naturliga vägen. Hon är en riktigt sund, smalt hälsofreak och hon har fått havandeskapsförgiftning! Man är aldrig säker. Ta nu hand om dig och vila det sista innan bebisen kommer! Kram
  • Frazze
    Redan47 skrev 2016-10-24 01:52:27 följande:

Så ledsen att jag inte kan stötta dig. Skickade just iväg två sista kartonger utrogestan 200mg och blev snuvad på ersättning.

Jag skiclade till samma person och fick ingen ersättning jag heller, fast det visade sig oxå att de gått ur datum så jag brydde mig inte så myclet om det då. Jag såg inte det innan jag skickade dem. Men jag blev mindre imponerad innan jag visste det
  • Frazze

Helt ärligt alltså! Hur mycket kan en baby på 2 månader äta? Han åt 120ml vid 09.00 och var gnällig hela tiden tills 11.30 när jag gav upp och gav han flaska och då tog han 90ml och så trodde jag att han skulle vara nöjd, för han somnade nästan och det var jobbigt det sista. Meeeen så ett blöjbyte senare så vill han ha mer!

Jag vet att det inte är magen för det är inget sånt skrik och han sparkar bara med benen inget sträcka ut el dra upp mot magen.

Igår kväll så gav vi 120ml vid 20.30 och vid 22.20 så drog han 90 ml till. Han kommer ju ha gått upp 1 kg nästa gång på bvc om han håller på så här. Hon sa sist att om han inte vart så lång så hade han vart riktigt knubbig. Tur att jag inte ger så mycket ersättning då som är det "dåliga" fettet i.

Men vad gör man? Är han hungrig så måste han ju få mat, man kan ju inte låta han skrika så där lilla hjärtat <3

Hur äter era bebisar? Är de långa, smala, lite knubbiga, korta?

Vår är nu 60 cm och vägde i måndags 4735gr. Födelselängd 51cm och vikt 3340gr men gick ner till 2990gr på 2 dagar. Imorgon så är han 2 månader.

Hur växer era och hur är viktuppgången på dem? 250gr på en vecka hade lilleman gått upp sist vilket är 50 gr för mycket mot vad de rekomenderar. 150-200gr är väl bra säger de.

Vad kan man säga? Han är glad i mat som sina morbröder var/är Jag som barn och baby ville inte äta alls. Nu däremot så får de hejda mig Hahahahah!

• Frazze
    Redan47 skrev 2016-10-26 17:25:28 följande:

Frazze bebis äter så mycket han behöver! Frisk krabat. Amma på, pumpa på! Däremellan bär han mycket, han är fortfarande i fjärde trimestern. Mys mys!

Ja då jag bär han och han sover i min famn och i min säng Han är så bortskämd så det finns inte den lille fulingen. Han har ätit som en galning hela dagen, man undrar ju vad som händer med han.
  • Frazze

Alltså jag blir orolig för honom nu! Först 150ml bröstmjölk sen hade vi inget mer, brösten utpumpade och tomt i kylen bara för att han ätit så mycket igår och idag, så det blev 50 ersättning men han är inte nöjd ändå!!!!!!!! Det måste ju vara farligt för hans lilla mage väl? Han är ju van vid 120 ml el möjligtvis 130 men inte 200! Vi vill inte ge honom mer nu! Blir att ringa BVC imorgon igen.

• Frazze

Nu är jag orolig alltså! Lilleman åt 320ml på 3.5 timma igår kväll! 200ml vid 22.00, 50 ml vid 00.30 och 70 ml vid 01.30. Något måste ju vara fel?! Och så vaknar han vid 05.30 och vill ha mer mat! Kan bebisar ha magkatarr? El vad kan det vara? Jag måste ju ringa BVC idag.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus