Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Nu har jag uteslutit mjölkprodukter, gluten, bananer, potatis, all lök, starka kryddor, ja allt som kan påverka lillans mage, men diarren fortsätter. Säger det är hennes sätt att tömma tarmen. Det är möjligt, men i så fall är det inte värt allt slit för att hon enbart ska få bröstmjölk. Att bajsa diarre tar på krafterna. Nu börjar jag trappa ner med mer bröstmjölksersättning, och så provar vi med smakportioner vid 4 månader, vilket är den tidigare "gränsen" för hur länge man bör amma. Nu säger man 6 mån. Fått reda på att bebis kan äta gröt från 4 månader. Hetsen att man måste helamma har jag verkligen fått känna på, och jag har gjort mitt yttersta för att uppnå det. Men, för oss har det inneburit att jag fått ont i ett bröst pga pumpen, att lillan fått diarrer (bröstmjölk är laxerande), och hon har gått upp mindre i vikt med enbart bröstmjölksmatning. Jag har verkligen blivit skeptisk till rekommendationen, läs ordern, att alla ska helamma, oavsett. Jag har kämpat i 3 månader, men nu får det räcka.