• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Och bröstvårdscreme! Guld värd om du ska pumpa in brösten för amning.

• Redan47

Du kommer inte hinna med panik! Vips så är barnet ute! Men, vill du få lugnande be att få det. Jag förde dialog med narkos läkaren hela tiden. Och jag kunde bli sövd precis när jag ville - inga problem. Han va helt suverän en klippa genom hela allt!

• Redan47

Weeme: jag har inte velat ha gördel någongång, snarare att inte ha något alls runt ärret. Vilket är ca12cm och ett tunt streck- jättefint. Bland det sista jag kommunicerade med op läkare "jag vill ni syr ihop super snyggt". Det blev så oxå!

Narkosläkare var den som ansvar för start av op- som han sa, -de kommer inte få skära förrän alla test visar att du inte känner. Det höll han oxå. Och jag fick bekräfta vad jag kände och hur.
    Som sagt- du verkar inte ha munhäfta, så prata med dem. Min erfarenhet är att det är många personer på plats det gjorde mig lite frustrerad men fick förklaring deras uppgifter. Nu var det ju två barn som skulle tas emot förvisso.
    Det kommer gå utmärkt ! Belöningen....ja det vet du! Fokusera på det.

• Redan47

Snyft .... Blev snuvad på flaggor fika macka you name it. Lite bubbel blir perfekt! Jag tyckte der va ängsligt tanken på att vara vaken... Men narkos han lugnade mig i all röra o påminde om bebisarna och snart få tröffa dem.

• Redan47

Frk röd, tack för input! Så nu har du alltså ett datum! Fortsätt ta det lugnt så håller du Sd på mattan. Är du sjukskriven nu? Gillar att höra du mått så bra och bebis oxå.

Jz, tänker på dig och hoppas de kan klura ut något så vikten ökar på bebis och att du ska må bra. Varje vecka i magen är guld nu, men att passerar v30 - då är man liksom i tryggare hamn. Då ska det firas med champagne sa min bm.

Weeme: count down!

Niki varmt välkommen! Grattis naturligtvis. Så härligt att tråden utvecklas med fler plussare. Äntligen ett steg till på bebisresan.

Och ni andra kom-ihåg att uppdatera vi jag är ärligt intresserade av allas mående o erfarenheter även om namn inte nämns. Vi är inte en "duktighetstråd" där vi håller reda på allt, snarare kan det va så att vi är ganska trötta efter resan fram till plus och utanpå det gravsyntom och nervositet.

Jag ammar mest, så känns det. Och det är en njutning att få ha dessa skatter i famnen. De påminner mig om tacksamhet.
    Idag fick jag ta en snabb promenad mellan målet när mannen var hemma en stund. Idag för kallt o blåsigt för bebbarna. Annars är jag mest ensamstående. Det går det oxå. Jag försöker sova många små pass på dagen oxå. Tips, amningskudden My brest friend är så värd att investeras. Sparar rygg o axlar, och att dubbelamma då blir det även vilsamt för bägge bebisarna.
    Oj har ju missat bilder igen. Ok ska komma ihåg att logga in och klippa in ett! Fb konto oxå på G. Uppdaterar er.

• Redan47

Kristin o rosen: stormsteg in i grav redan!!! Ser fram mot nyheter igen.

Jz: lite musik kanske.... OBS! Läppbalsam o saltvatten spray var mina ting jag använde hela tiden. Var ju kroniskt täppt pga hormoner. Torr luft oxå.Övrigt i sakväg, ingenting egentligen. Det kan ni hämta senare. Beror ju på hur länge du blir kvar. V 35, då är det lugnt! Ovadsett vikt så är lungor utvecklade bebis klarar sig utanför. Hur mkt minus är det?
    Weeme: fattar knappt du redan är klar!

• Redan47

Swede: det kommer att gå bra! Finns inget annat. Tack för att du är sängliggande fast det är psyk deprimerande. Fokus bara på målet! Kram jätte:)

• Redan47

Weeme, saltvatten fick jag spraya min snok hela dagar var konstant täppt (pga hormoner tydligt vanligt vid twins), det va torr luft på BB så skönt för mig att spraya på;)!

Japp BF 27/11. Nu är de 6v. Vikter 2.7 och 3kg. 50cm tror jag långa nu.

Välkommen pink! Grattis! Jag skulle ta 800mg, den dosen har jag varit ordinerad hela tiden. Med intag 4ggr/dag. Vill du inte ta så, skulle jag ta fler till natten.

• Redan47

Jz säkert att du är ängslig inför framtiden och ststus. Jag var stingslig före varje UL kontroll...!humöret, du, du är stinn på hormoner nu. Gråta för allt o inget är mer än normalt. Ang föda, det ordnar sig. Min man tog proteiners o drycker mm som finns tom på apoteken nu att köpa. Det blir nog KS för dig snart nog, så någon längre fasta för honom blir det nog inte...,

Weeme ohhh vad jsh tänker på dig nu inför bebis entré! Äntligen! Kom ihåg att ta kort på magen nu innan!!! Alla ni andra ocå!

Majo, har missat npgot inlägg märker jsg. Klart du ska byta om "kemi" inte funkar! Stå på dig om kontroller. Vilket Lanfsting? Googla och leta efter deras Mvc kontroll program, dör hittar du riktlinjerna,

Tyckommig jo visst är det så födsel o dödsel ligger nära , ödmjukhet o tacksamhet gör sig påmint. Hur gamla har killarna hunnit bli?

Godnatt dags sova en timme hoppas jag!! Kram

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus