• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Tog en tur till akuten m min fot idag. Den var inte bruten, puh. Men nog så påverkad. Nu vet jag att jag kan belasta den successivt. Ringde bm imorse fick rådet att kolla upp foten. Tyckte det var svårt att känna bebisar bara ettan, men så började hela magen röra sig... Inga blödningar eller vatten. Lite nojigt kändes det. 20kg övervikt och ingen balans och inte ta emot sig....va ensam hemma. Usch det va otäckt. Idag är hela kroppenmörbultad.
    Så ta det lugnt ni oxå när magen förändrar lodläget!

Oh undrar hur hRE mår.

• Redan47

Härligt stt det gått bra HRE! Grattis äntligen i hamn efter lång resa. Vila ut!

Ego; igår kl1730 vattenavgång, klar o fin, ambulans trp till förlossning. Efter en natt nu med värkar o högre blodtryck är det bestämt att ta ut dem idag. Dag hit el dit spelar ingem roll menar läkarna här, men nu dagtid full bemanning inte inatt..., så efter kl 14 när Jag ses som fastande igen blir det snitt'. Vi väntas på nu,
    Herregud vilka snabba förändringar! Vi hörs kram på er alla.

• Redan47
    HRE skrev 2015-10-18 12:32:12 följande:

Men gud, Redan, fantastiskt! Dina bebisar är väl ganska stora också?

Stort lycka till!

De ligger väl omkring 1800-2000.
  • Redan47

Nu trött igen. Skrivit till er igår men det kom tydligen inte upp..... Typiskt.

Skriver senare. Lever o barnen mår mkt bra.

• Redan47

Hej igen,
    Fick förtidig vattenavgång 34+1, åkte ambulans enligt läk anvisning då de låg säte.
    På förlossning konstateras barnen mår mkt bra, svaga värkar, 2cm öppen, högt blodtryck. Natten går, på morgonen meddelar läkare att det blir snitt under em, inget att vänta på, finns beredskap för barnen och de är bra utvecklade för att födas. Sedan blir det en fastande väntan.... Op sal upptagen, städning och akut upptagen.... Så vid 20, blir det vår "tur".
    Utvecklade preclampsi väldigt snabbt och eskalerade efter förlossning. På morgontimmarna efter uppvak så kom culmen och det krisade för mig. Tack vare att barnen kom ut i tid, mådde de mkt bra, apg poäng 10, bägge två. Pappa o barn till neo. Jag fortsatt akutvård.
    I tisdag var första dagen jag orkade ta in barnen i mitt fysiska liv. Därefter varit en stor sorg att vara frånskild dem men igår hade jag ännu mer ork att vara hos dem och intro amning ordentligt. De är staka och snabbt motiverade att suga. Så de hjälper mig rejält m mjölk produktion o pumpning. Har redan kommit igång.
    Jag bor inte hos dem för min säng går inte in... Och möblerna där både fotölj o säng för låga för mig att komma i och ur och ej ställbara. Ej anpassat för snitt...de mäter oxå tryck var 4e timme o provtagningar. Fortf högt tryck o påverkade prover så jag är ännu ej frisk fr förgiftning. Ork o energi klart nedsatt.

Mitt i allt så är det helt fantastiskt detta resultat efter all insats o envisa strävan. Visst är det värt all energi sorg o tårar över minuscefter minus. Att få ha dessa två individer hos mig nu är en gåva! Jagvnjuter så mycket det går! Och min man har gjort ett kanonjobb ich gör så fortfarande. Han är hos dem 24h ich får Ass av mig några pass om dagen. Min insats blir större var dag.
    Snart kommer jag orka i klara bo tillsammans oxå.

Till er alla: lyssna på er graviditet och vila massor. Helt övertygad det hållt dessa två inne extra veckor. Hade starka sammandrag än mer sista veckor för minsta lilla.

Så sorgligt för dig Lana68 att din grav avbröts. Hoppas ni tar kraft igen och hittar vägen att lyckas. Det går! Och det är värt! Skitvi ålders fixeringen.

Bara jag: äntligen grattis!
    Swede oj vad långt framskriden du är! Tack för fina ord om min person.
    Frk röd
    Jz
    Kcb
    Weeme
    Alla! Så fantasirikt ni är ju snart färdiga!!!! Hur ser det ut för det gänget som plussade är det VUL dags?

Ni som plussat och läser, kom in det är så glädjande allas plus . Vi vet all nerver fram till VUL o vi finns för varandra!

Tack för alla lyckönskningar det värmt mig så! Tyvärr har min mobil varit på vift här... Och kom till min ägo igen igår först.

• Redan47

Rosen så fint du har modet att dela din framgång. Vet hur skrämmande det vara för dig att våga tro att detta är sant. Men, detcär det!!!!

Javisst bebis data:

De föddes 34+1, söndags.
    Tv1: 45cm, 2120g, huvud 33cm, kl 19.48
    Tv2: 45cm, 1930g, huvud 33cm, kl 19.50

Jätte fina vikter!

• Redan47
    skade skrev 2015-10-29 09:18:38 följande:

Länge sen man var in - vi är sen två veckor hemma från neonatalavdelningen med vår lille klimp. Efter drygt två månader av sondmatning och ett evigt pumpande så funkar amningen nu rätt bra och killen väger nu 3,6 kilo (att jämföra med knappt 1,4 när han föddes). Stort grattis till er som fått era efterlängtade små, det är särsklt roligt att det gått bra för dig Redan, som fått kämpa så länge.

Tack sksde för din uppdatering. Särskilt här på neo mina tankar varit hos dig och undrat så hur det gått för er. Vilken lättnad att höra ni är hemma välbehållna! Tack
  • Redan47

Hej alla!
    Först frk röd, jag hade som kramp/håll många ggr under grav vid ett tillfälle pågick en vecka. Vid lök besök konstaterades livmoder ligament tillväxt. Men håll koll o fråga bm om det blir värre. Ibland kan ju bebis ligga mot inre organ.

Vi kom hem igår kväll. Första dagen hemma. Går mest åt till organisation o packa upp inköp av amning o pump artiklar. Har full mjölkproduktion är självförsörjande . De erbjuds ammas och toppas med sond och ibland orkar de bara sond.

Fortfa slut energi fattig, men det kan ta några veckor....jag fokuserar på matning och dricka sova .

Grattis tillalla små hjärtan som visats sig! Vi får fira alla hjärtans dag oftare vi!

Kram hörs

• Redan47

HRE :pumpade var 3e timme. Till en början 2dygn inte på natten när jag var ff sjuk efter preclampsi, sedan 24h. Pumpar oxå före eller efter deras mål nu beroende på hur mkt de orkar amma. Det ör jätte olika. Så det mesta till kylen för att sondas. Det viktiga nu att de går upp i vikt och får hull, sedan när de är sk fullgångna hoppas jag vi kan amna fritt . Dessa tider nu gör att sömn är Brist hela tiden. Sova 1-1.5h mellan målen....och vill jag ha frukost eller måltid .... Ja då ryker det ju sovtid. Jag har mina gråt attacker oxå och arg leden on vartannat.
    Men, barnen - helt underbara!!!!!! Så värt!

• Redan47

Weeme, vilka flummiga resultat /besked du får... Du kan inte ta det för lugnt. Så gör verkligen det. Sängvila mkt, minskar trycket på moderkaka fr bebis.
    KS , jag ville i det sist få vaginak... Men icke, och naturligtvis ok med KS för att säkra bebisar o min hälsa. Anledningen till att jag inte ville KS operation, blev ju trots att jag bett dem tänka på min känslighet för "droger" åt helvete. Men själva op, tack vare en narkos läkare som guide genom allt gjorde det till en trygg upplevelse. Och lika rörande att få barnen till mig.
    Jag tror det är svårt att förbereda sig för snitt... Bara göra.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus