Hej igen,
Fick förtidig vattenavgång 34+1, åkte ambulans enligt läk anvisning då de låg säte.
På förlossning konstateras barnen mår mkt bra, svaga värkar, 2cm öppen, högt blodtryck. Natten går, på morgonen meddelar läkare att det blir snitt under em, inget att vänta på, finns beredskap för barnen och de är bra utvecklade för att födas. Sedan blir det en fastande väntan.... Op sal upptagen, städning och akut upptagen.... Så vid 20, blir det vår "tur".
Utvecklade preclampsi väldigt snabbt och eskalerade efter förlossning. På morgontimmarna efter uppvak så kom culmen och det krisade för mig. Tack vare att barnen kom ut i tid, mådde de mkt bra, apg poäng 10, bägge två. Pappa o barn till neo. Jag fortsatt akutvård.
I tisdag var första dagen jag orkade ta in barnen i mitt fysiska liv. Därefter varit en stor sorg att vara frånskild dem men igår hade jag ännu mer ork att vara hos dem och intro amning ordentligt. De är staka och snabbt motiverade att suga. Så de hjälper mig rejält m mjölk produktion o pumpning. Har redan kommit igång.
Jag bor inte hos dem för min säng går inte in... Och möblerna där både fotölj o säng för låga för mig att komma i och ur och ej ställbara. Ej anpassat för snitt...de mäter oxå tryck var 4e timme o provtagningar. Fortf högt tryck o påverkade prover så jag är ännu ej frisk fr förgiftning. Ork o energi klart nedsatt.
Mitt i allt så är det helt fantastiskt detta resultat efter all insats o envisa strävan. Visst är det värt all energi sorg o tårar över minuscefter minus. Att få ha dessa två individer hos mig nu är en gåva! Jagvnjuter så mycket det går! Och min man har gjort ett kanonjobb ich gör så fortfarande. Han är hos dem 24h ich får Ass av mig några pass om dagen. Min insats blir större var dag.
Snart kommer jag orka i klara bo tillsammans oxå.
Till er alla: lyssna på er graviditet och vila massor. Helt övertygad det hållt dessa två inne extra veckor. Hade starka sammandrag än mer sista veckor för minsta lilla.
Så sorgligt för dig Lana68 att din grav avbröts. Hoppas ni tar kraft igen och hittar vägen att lyckas. Det går! Och det är värt! Skitvi ålders fixeringen.
Bara jag: äntligen grattis!
Swede oj vad långt framskriden du är! Tack för fina ord om min person.
Frk röd
Jz
Kcb
Weeme
Alla! Så fantasirikt ni är ju snart färdiga!!!! Hur ser det ut för det gänget som plussade är det VUL dags?
Ni som plussat och läser, kom in det är så glädjande allas plus . Vi vet all nerver fram till VUL o vi finns för varandra!
Tack för alla lyckönskningar det värmt mig så! Tyvärr har min mobil varit på vift här... Och kom till min ägo igen igår först.