• Missne

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

HRE: Grattis till en av varje, vad kul

JZ79: Härligt med en så förstående farmor.

• Missne
    zaq1234 skrev 2015-08-08 13:53:03 följande:

Blev så otroligt glad när jag kände en svag värk vid 6 tiden igår. Mer vid 9-10, åkte in till sjukhuset vid 11.30, började bli lite jobbigt då. Kl 13.30 kom det en flicka!! Gick pytte lite sönder. Använde tens hemma o sedan lustgas på sjukhuset. Nu ligger vi på bb hotell o har det toppen, är så enormt tacksam.

Stort grattis till flickan och vad skönt att det kom igång av sig själv och gick så smidigt och snabbt och att du slapp bli igångsatt.
  • Missne

Fin bild Redan på din mage . Själv är jag i v.22, men inte förrän nu senaste veckan har det börja bli svårt att dölja magen så nu ska jag berätta på jobbet denna vecka. Hittills har det mest sett ut som att jag ätit för många bullar.

• Missne
    JZ79 skrev 2015-09-21 23:41:21 följande:

En liten kort uppdatering innan det är dags att sova. Var hos Bm idag och allt ser bra ut v 24(23+5)

Hjärtslag/min 144

Bltr 120/80 (äntligen blivit högre, mådde riktigt dåligt när det sjönk efter nya migränmedicinen.

SF mått 27 cm ( första gången magen mätte, lite över kurvan BM tror det blir en stor bebis..vi har ju ingen aning om donatorernas födelsevikt. Viktskattning kommer göras i v32 när det är dags för tillväxtultraljud)

Hb 124

Glukos 4,2

Vikt +4,3 (gått ner lite, men det va ok eftersom jag har lite att "ta av"

Skönt att allt såg bra ut Imorgon ska jag till Bm (23+5 också) så då får jag se vad motsvarande siffror blir.
  • Missne
    JZ79 skrev 2015-09-21 23:41:21 följande:

En liten kort uppdatering innan det är dags att sova. Var hos Bm idag och allt ser bra ut v 24(23+5)

Hjärtslag/min 144

Bltr 120/80 (äntligen blivit högre, mådde riktigt dåligt när det sjönk efter nya migränmedicinen.

SF mått 27 cm ( första gången magen mätte, lite över kurvan BM tror det blir en stor bebis..vi har ju ingen aning om donatorernas födelsevikt. Viktskattning kommer göras i v32 när det är dags för tillväxtultraljud)

Hb 124

Glukos 4,2

Vikt +4,3 (gått ner lite, men det va ok eftersom jag har lite att "ta av"

I onsdags var jag på motsvarande kontroll (v23+5).
    Hjärtslag/min 150
    Bltr 130/80
    SF mått 23 cm
    Hb 132
    Glukos 7 (hade nyss ätit frukost - gröt med lingonsylt - normalt efter måltid)
    Vikt +5,5 sedan ET

Igår var jag dessutom äntligen och köpte nya bh:ar då jag under en längre tid haft problem med att brösten "ramlat ut" ur mina vanliga - så nu har man F i kupa - undrar var det ska sluta Känns inte som tillväxten har avstannat heller.
  • Missne

Milla och supertjejen: Många styrkekramar till er. Blir så ledsen att läsa att det avstannat för er. Har ni kollat upp ert immunförsvar om de är det som är boven?

• Missne
    Milla2016 skrev 2015-10-03 10:01:47 följande:

Tack underbara ni!

Hur kollar man immunförsvaret? Jag har ätit Prednisolon o Trombyl de två gånger jag lyckats bli gravid. En ganska låg dos Prednisolon (10 mg).

Vi är ganska många här tråden som gjort immunologisk utredning utomlands, i t ex Aten. Se tråden "Vi som snart  är gravida efter utredning i Aten". Kan rekommenderas. Verkar ju som att du svarar på behandling med prednisolon och trombyl, men att det inte räckt hela vägen. Kanskebehöver du IL och högre doser..
  • Missne
    HRE skrev 2015-10-17 21:23:55 följande:

Allt bra här????. Sara och Emil kom igår och mår fint. Andas själva men behöver klart hjälp med värme och sondmatas. Och är jättefina! Vägde 1484 och 2000 gram. Själv har jag mått sådär. Trycket steg, fick huvudvärk, frossa och njurpåvetkan. Så jag gör samma som bebisarna: sover, äter och går på toaletten!

Stort grattis <3 Vad härligt att äntligen ha kommit i mål .
  • Missne

Nu var det länge sedan jag var inne på fl. Har inte haft tid, nu har jag dock slutat jobba  inför barnets ankomst och har läst ikapp. Grattis till alla plus och tickande hjärtan samt ni som fått era små efterlängtade guldklimpar.. Det börjar närma sig nu även för mig att äntligen efter 12 års kämpande förhoppningsvis få en lite bebis. Den 1 januari har jag tid för igångsättning på grund av äd och hög ålder. Får se hur det går... Är lite nervös för detta med igångsättning då det verkar kunna sluta i kejsarsnitt ganska ofta då varken kroppen eller barnet är redo att komma ut. Någon här som har erfarenhet av igångsättning?

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus