• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Swede, underbara nyheter! Hoppas på flera sådana och fina framsteg.

Frk Röd, så jobbigt, underlättar ju verkligen om det känns tryggt.. Tyckte inte jag fick så mycket info innan mer än lappen om hur man ska förbereda OP. Men minnet är kort. När jag bokat dag och pratade med dr om sjukintyg visade det sig att han opererade den dagen så då kändes det tryggast möjligt för mig. Skönt i en situation där man kan oroa sig för så himla mycket som står på spel!

• weeme

Har också gjort multi res provet! Här räcker det med att man kommer från ett annat landsting för att få göra det!

Frk Röd, tänker på dig i morgon så spännande!

Pink Lily--- nu blir det pinsamt. Jag är negativ, mannen positiv så jag har haft det "problemet" alla graviditeter. Men inte minns jag inte att de gjort något speciellt? Har aldrig fått veta innan om barnet är positivt eller inte? Vid MA har jag fått spruta i baken de gånger de skrapat, inte den gången det faktiskt kom ut av sig självt. Nu fick jag spruta också för tösen var positiv, förra bebisen hade samma som jag. De har nog kollat så jag inte utvecklat immunisering under grav kanske.... Men bebisens blodgrupp har jag inte fått veta. Det är jag säker på att de inte kollade innan.

Redan, skönt då är det borta nu! Att det skulle ta sådan tid. Jag kollades med VUL efter två veckor då var det 1*1 cm vätska kvar och det kom nog ut förra veckan tror jag.. Inget stort alltså!

• weeme
    Frk Röd skrev 2016-01-12 22:10:58 följande:

Det blev en liten flicka. 49 cm 3030g. Allt har gått bra.

Jättegrattis till tösen! Hoppas det kändes tryggt och bra i slutänden. Säger jag också, berätta när du orkar! Målgång och nästa resa börjar.

Azurea, beklagar verkligen er förlust. Förstår om ni spekulerar i vad som kan gått fel, eller vad som var orsaken.
  • weeme

Grattis det är så fantastiskt Frazze, nu finns det 11 syskoni frysen också!!

Pink Lily, härligt med fint KUB, njut av pyret i magenGravid

Jag sitter vid pumpen... Stirra på mjölkstrålar är en stor del av mitt liv.

• weeme

Redan, jag pumpar åt NEO fortfarande, annars hade jag inte behövt pumpa alls nu. När hon kom till sitt BF datum sög hon tag och har gjort sedan dess, skönt! Nu pumpar jag nästan alltid efter matningför att hålla produktionen uppe, det blir så att sambon kan flaska på natten eller när jag gör något, så blir det några pumpningar åt NEO däremellan.

Känner faktiskt inte av mitt snittområde så mycket som jag befarat, men stygnen under huden sticks!! Äckligt. Har inte läkt heller vid ett av stygnen, litet geggigt hål kvar. Jag är ändå lite ledsen över att jag blev så påverkad av morfinet, kunde man inte fått något alternativ? Att jag inte fick se moderkakan denna gången heller, ja, det finns mycket man kan sörja när man vet att chansen aldrig kommer tillbaka. Har precis fått återkopplingssamtal från förlossnings BM, det gav väl inte så mycket mer än att hon blev ledsen över att hon glömt visa moderkakan för mig för den hade jag så klart kunnat få sett. Hon glömmer nog aldrig det mer... Klen tröst för mig. Resten av frågorna kunde hon inte svar på.

Tänk, redan små gryn till tänder. Att de första bebisarna i tråden vips snart är året! Skulle vara kul att höra hur det går med allas små mirakel.

Köpte en dvd som heter livets mirakel, fantastiska bilder som i Lennart Nilssons bok fast filmat också. 3,5 åringen och jag tittar ihop, hon tycker det är spännande att se nu när vi pratat så mycket om detta i nio månader och har våran bebis här. Att våran bebis blev till i ett "provrör" har vi inte förklarat riktigt än men det kommer.

• weeme

Att jag inte lär mig, FL funkat dåligt och ännu sämre i dag. Skrev ett långt inlägg och vad händer... Puts väck! Inte skrev jag i anteckningar först som ni tipsat om, gör om och gör rätt! Men inte i kväll. God natt på er och njut av bebisar och gravidmagar.

• weeme

Jz, om du tror att du har för lite mjölk, har du försökt pumpa igång det? Om du vill slippa ersättning alltså? Jag pumpar ju åt Neo, märker med en gång att mängden minskar då jag slarvar att pumpa ordentligt på nätterna och några gånger pumpar ur efter amning på dagarna. Pumpade igång mig med förra dottern, det tar några dagar sedan brukar det komma.

• weeme

Om ingen köpt bärsjalen Redan gör jag det gärna. Har inte hittat begagnad trikå och vill ha en innan hon är för stor, hmm... Ska läsa ikapp men har en gnällis nu. Hej på er alla!

• weeme

Oj Bullen, redan förskoleplaner, känns som du födde  nyss vad fort det går! Så fin hon är stora tösen.

JZ, min äldsta gick inte upp (gör det inte än) hon hade inte kolik men skrek nästan varje kväll och åt bara småsnuttigt jämt. Det är säkert en kombination av att inte ha matro/ lust när det gör ont och annat som kan göra det?

Jag donerar tills fram i mars, skulle få donera tills i slutet får se om jag orkar det. Gör jag det slår jag av på ambitionen och minskar antalet flaskor per dag succesivt...

• weeme

Millaq, så galet roligt grattis!! Min dr sa vänta 6 månader efter snitt, så det borde ju vara ok för dig med! Man orkar.. Bara knarka lite bebisdoft så går det en dag i tagetBaby håller tummarna för er!

JZ, skönt att vikten håller sig. De är söta utan fettveck också annars. Jag är smått chockad över hur man får gräva för att hålla rent en bebis, fanns inte ett veck på förra, haha.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus