• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Cice välkommen och grattis till plus.
    När det gäller din läkare, hans åsikt om när kvinnor inte ska bli gravida längre har inget med hans utövande att göra. Det kandu tydliggöra för det första! Det handlar om din integritet. Han ska behandla dig utifrån din hälsa. Att vägra behandla pga sina personliga. Värderingar tror jag absolut inte är okey om du skulle dra det till högre ort. Oetiskt. Kvinnor kan bli gravida innan menopaus spontant oxå, vägrar ha behandla då...?????

Ang din medicin - inget svar på det.

Kosttillskott: eskimå omega-3, 3 tabletter/dag från behand start graviditet o livet ut.... Det är bra för mitt immun, bra för barnens hjärnas utveckling, jag får absolut inte i mig den mängden i min kost.
    D-vitamin 5000ie, 1tabl/dag , immun och bra genom hel grav.
    Minst 1g kalcium, dels pga intag av kortison, barnen tar två st jag behöver mer, och dels att det finns studie som visar att det kan hämma havandesk förgift,
    Magnesium underlättar div kramper, 300mg till natten verkar räcka för mig.
    Folsyra 5mg behandling dag1 till v 12, därefter tog jag 1mg tills den burken tog slut och nu 600mg.
    B-stress, en kombi med div B vitaminer.
    Sedan v20 äter jag oxå en tablett med järn/b12/C vit/nypon/b9 denna gjort att mina järnvärden håller sig bra trots jag bär två, utan neg påverkan på tarm.

• Redan47

Min läkare på spec Mvc menar att 10mg är så lite och att prednisolon är en mild sort av kortison. Så jag får typ göra som jag vill. Jag är helt utfasad Men funderar på att ta 5-10mg, könner av mina "inte gravid krämpor" som har med immun/ ledvärk/klåda. Avvaktar.
    Jag tänker 10mg efter BF, är för att hjälpa till vid ev havandeskförg, minskar stress i kroppen. Men jag vet inte. Vad säger dr D är anledningen.

• Redan47

hRE : inget svar jag skulle nöja mig med....
    Det gäller ju din o barnens hälsa. Klart du ska ha underlag för ett beslut. Han måtte ju grunda det på någon medicinsk erfarenhet, så svårt att få en förklaring kan det ju inte va. Du betalar väl för den tjänsten, ingår väl i supporten då.
    Men det är ju jag.

Ang äta kortison så hjälper den dig att minska kropps smärta kopplat till grav....det är ju en steroid. Det valet står jag inför , att prova och se. Jag Ska diskutera det med läkaren nästa vecka.

• Redan47

hRE: riktigt ledsen och arg hade jag blivit av det icke svaret...

Snart lycklig: tack för att du fyller i lite mer kunskap om kortisonet. Olika skolor tycker ju olika kring steroiden.
    Ja er flytt.... Hua ligen. Flytta in in ett rum och stäng in dig! Eller åk till Aten och koppla av!!!

Jag är bara: att du står ut.,, jag tog prover hcg flera ggr efter plusset fram till VUL m hjärta.

Cice: jag köper i huvudsak just nu märket Great Earth; Iron complex 25mg, super stress 600, för mage o tarm Ultra Duo Dophilus. Holistic D. Det finns ju oxå märket Innate som är Raw baserat.

ÄP dag 0. Och kolla speciellt på de pregnacy calculators IVF, de har kolumner att svara på just ÄP dag.... O antal dagar på embryo vid transfer.

• Redan47

Blomman, de har tystnadsplikt! Hur barnet kommit till världen, spontant, adoption, ivf, äd... Är överhuvudtaget ej relevant. Barn o föräldrar ska behandlas jämlikt och likvärdigt med respekt.

Men, detta är en av anledningar att jag ej kommer inkludera alla instanser, tex BVC. Min erfarenhet är just oprofessionella i det sociala mötet. Klantiga. Obetänksamma. Etc. Detta sammanfattas : oproffsigt, inkompent. Ge vaccinationer det får de göra med mina barn- thats IT!
    Kan de säga så till dig idag.... Vad blir det för underfundiga kommentarer till barnen i framtiden. Tillrättavisning å det skarpaste! Både till personen och dess chef! Det är inte okey!

• Redan47

Jag är bara jag: om du tar ett VUL 7+0, så får du veta om det är kört eller ej. Det är med ED, inte speciellt troligt embryot avstannar efter ett hjärta utvecklas. Gå och våndas så där är inte heller bra för embryot! Och då kan du sluta mediciner innan v 12....MEN, Om du är gravid då, absolut skrivas in på Mvc, för att boka ett kub. Ta blodprover mm. Jag och fler hade svårt att få tider för kub så det sker innan v14.
    Ät kortison ordentligt så du kan utesluta immunattack någorlunda om du tror det är ditt problem.
    Våga tro att det lyckats! Kram

• Redan47

Fruhn: tack för inlägget! Hur mår du nu för tiden?

Millaq: precis som zaq info om handleder, så är det vanligt och ger sig efter hand hormonnivåer sjunker till mer "normala". Kan underlätta med handskenor om natten, be att få prata m arbetsterapeut!

Jag är bara: fortsätt med prednisolonet (10mg), trombyl, folsyra oxå .... Jag skulle inte sluta med kortison iallfall ej förrän efter kub v12-14.

• Redan47

JZ : ska du inte ta en heltidssjukskrivning ändå nu?
    Du får ju dessutom lägre bt under 2 trimestern... Jag har inte legat under 100, men runt 100-104, och jag känner mig jätte slö i kropp ocj knopp, tills det ökar ngt under dagen. Så sluta bit ihop! Det är skönt att kunna vila när helst på dygnet som kroppen säger det! Sköt om dig, din hälsa är ju jätte viktig!

Milla2016: börja omg med magnesium! Jag äter 300mg, håller mig symtom fri på det. Tar den till natten. Kan ändå pga tvilling grav äta mer om jag behöver.

• Redan47

Nämen, har jag sagt att jag var på TUL i onsdags???? Det var bra! Allt u.a. De har lite minusvikt, men håller sig fint på tillväxt kurva. Ny koll om 4v. Men att gå 6-8 veckor till...ojojojoj, vad stor jag kommer vara får nig anställa en assistent!

• Redan47

Millaq: jag har länge haft problem m enhandlled. Min erfarenhet och även nu när händer/fingrar svullnat att skena om natten och när jag kör bil underlättar. Men det skyndar nog inte på , men den fördröjer inte heller. Så summan blir att din upplevelse blir att du är bättre. Du frestar ju inte på handen lika mkt då. Du ska vara rädd om dig och låt dig bli avlastad så mkt som möjligt.
    Jag blev klart sämre av att lyfta barn och bära matkassar tex. Så det fick jag minimera.
    Fokus på att kunna sköta bebis.
    Du får se till att du inte blir sämre för att du överanstränger onda händer o leder. Ps arbetsterapeut via BM/Mvc skulle jag råda.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus