Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Cice välkommen och grattis till plus.
När det gäller din läkare, hans åsikt om när kvinnor inte ska bli gravida längre har inget med hans utövande att göra. Det kandu tydliggöra för det första! Det handlar om din integritet. Han ska behandla dig utifrån din hälsa. Att vägra behandla pga sina personliga. Värderingar tror jag absolut inte är okey om du skulle dra det till högre ort. Oetiskt. Kvinnor kan bli gravida innan menopaus spontant oxå, vägrar ha behandla då...?????
Ang din medicin - inget svar på det.
Kosttillskott: eskimå omega-3, 3 tabletter/dag från behand start graviditet o livet ut.... Det är bra för mitt immun, bra för barnens hjärnas utveckling, jag får absolut inte i mig den mängden i min kost.
D-vitamin 5000ie, 1tabl/dag , immun och bra genom hel grav.
Minst 1g kalcium, dels pga intag av kortison, barnen tar två st jag behöver mer, och dels att det finns studie som visar att det kan hämma havandesk förgift,
Magnesium underlättar div kramper, 300mg till natten verkar räcka för mig.
Folsyra 5mg behandling dag1 till v 12, därefter tog jag 1mg tills den burken tog slut och nu 600mg.
B-stress, en kombi med div B vitaminer.
Sedan v20 äter jag oxå en tablett med järn/b12/C vit/nypon/b9 denna gjort att mina järnvärden håller sig bra trots jag bär två, utan neg påverkan på tarm.