• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ja nu jäklar så har det bökat runt i magen som attans hela dagen igår och nu på morgonen här. Det är så hela magen vänder sig och sen sparkas det och boxas ordentligt. Den lille korven vilade sig i 4 dagar för att kunna leva rövare i flera dagar! Jag bara njuter allt jag kan. Lugnet infinner sig i hjärtat och själen när man får känna att det rör sig ordentligt! Ni som har barn och har fått bristningar på magen. Vilken tid i graviditeten har de kommit på er ungefär? Jag har 3 månader av tillväxt och viktökning kvar så jag bara inväntar dessa blå strimmor. Har hela låren fulla redan så jag vet att de kommer. Min kompis fick väldigt tidigt fastän att hon aldrig blev särskillt stor, jag har fått en rejäl bula nu, men större kommer den bli. Blir lite orolig där jag haft en piercing i naveln plus att jag gjort en titthål operation att det ska spricka där! Men det gör det väl inte antar jag!? Ha det gott ni med brbisar och ni med magar!

Hur går det för er TyckOmMig och Jag är bara jag?

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-06-08 12:02:13 följande:

Har precis kommit hem från UL och äntligen har jag fått se mitt mirakel mitt sista helsyskon till tvillingparen som nu mer och mer liknar en bebis så underbart och dateringen var klockren är nu i v 10+4!

Man kan ännu se en extra hinna från det som skulle blivit tvillingen annars inget konstigt.

Fick tid till KUB idag valde första tiden på morgonen slippa vänta oroas i onödan om det finns möjlighet.

Åh vad skönt att läsa att det verkligen gått bra! Helt otroligt vad du måste bli gravid lätt! Jag menar äggdonation och embryodonation är ju mycket svårare än med sina egna ägg väl? Så glad för din skull och att du nu är på väg! Jag har ca 12-13 veckor kvar och önskar att sommaren går fort som attans! Längtar så efter vårt "lilla" mirakel.
  • Frazze
    Kattflickan skrev 2016-06-08 13:33:07 följande:

Jag har också haft navelpiercing och opererat bort gallan genom naveln och det var inga problem.

Skönt att den lill rör sig ordentligt!

Skönt att höra! Det ser ju ut som att det ska spricka isär nästan. Men det blir väl bristningar istället sen. Ja det är underbart att den bökar runt där inne, mammas lilla gris åh vad jag älskar detta lilla knyte i magen! Undrar starkt vad det blir och om vi någonsin kommer att komma överens om namn. Än så länge så går det inte så bra på namnförslagsfronten
  • Frazze
    pink lily skrev 2016-06-09 05:06:18 följande:

Att smörja in hela magen med kallpressad mandelolja, jag väljer ekologisk, ska förhindra bristningar. Jag smörjer även in bröst och ljumskar. Huden blir mjuk och det drar inte lika mycket i den.

Jag smörjer oxå in min mage med mandelolja, men huden brister ju inifrån så jag tror inte på det. Visst det är skönt att det inte sträcker lika mycket, men jag tror inte att det förhindrar bristningar.

Är precis död idag! Busen har hållt igång hela natten och jag är så täppt i näsan att jag inte kan sova. Varför kommer det på kvällen för? På dagarna är ju näsan helt klar typ. Någon som vet om det finns någon slags nässpray man kan använda? Ska kolla med barnmorskorna sen.
  • Frazze
    azurea skrev 2016-06-09 11:06:10 följande:

Frazze: förra gången jag var gravid så var det tillåtet att ta nässprej med samma substans som Otrivin, kommer inte ihåg om det var teppix eller nasonex eller dyl, så jag använde det då. Men när jag var på Apoteket igår och ville ha en nässprej så har det "godkännandet" dragits tillbaka och de sade att Nezeril var det som gällde då det innehöll annan substans. Så bäst är nog att fråga apotekarna som är de som har bäst koll på vad som är godkänt och inte avseende rek i FASS (ja förutom läkarna då).

Åh! Jag som hade hoppats på nasonexen suck! Helt värdelöst att vara täppt och inte kunna sova ju. Inte för att vår lilla buse låter mig sova ändå, men när det väl blir lugnt så kunde jag väl få sova lite! Har tagit livostin nässpray för den var tydligen ok, men den funkar inte alls
  • Frazze
    Rosen 76 skrev 2016-06-10 13:40:10 följande:

Alltså, jag har följt och läst tråden lite sporadiskt under våren men har inte skrivit mycket då oro och nervositet varit jobbigt.

MEN, nu är jag i hamn... Min underbara son ligger i min famn och kom till världen den 3 juni efter ett planerat snitt, Ca ett år efter att vi förlorade vår först födda dotter...

Lyckan är nu total även om jag hunnit med en livmodertapp som blev försvagad och förkortad i vecka 25 och var inlagd i 2 veckor i februari.

Vår son är här och vi njuter för fullo!!! Nu börjar nästa fas av oro... Hönsmamma is in The house!!! :)

All lycka till er alla och grattis till era nya bebisar, graviditeter!

Det går! Ge inte upp!

Åh Rosen vad underbart att läsa att allt gått bra, även om det vart några hickups på vägen. Måste kännas underbart att få ha en levandes liten i famnen, även om jag kan tänka att det var väldigt känslomässigt när han kom. Klart man aldrig glömmer sin första, eller hur? Själv blev jag ju gravid den naturliga vägen och har imorgon 90 dagar kvar till beräknat datum. Känner att om den ska växa i denna takten, så får den gärna komma 2 veckor tidigt, annars kommer väl magen att spricka upp! Känner mig redan som en elefant
  • Frazze
    pink lily skrev 2016-06-11 09:48:18 följande:

Planerat snitt om lite drygt en månad. Inte kunnat dra ner något på immunbehandlingen, känner att kroppen börjar bli lite "medicintrött". Bara att bita ihop, snart där ... Dock försöker vi glesa ut IL-droppen till 200 ml c var 14:e dag, men mer Går inte. Lillan har fixerat huvudet nere i bäckenet och det verkar hjälpa lite mot foglossningen.

Oj vad tiden går, är dina flickor redan så stora :) Längtar så till att få träffa vår dotter. Känns fortf overkligt ibland att vi ska bli tre, fastän hon påminner oss med sparkar då och då.

Frazze, jag har inte fått bristningar på magen, än ... Men, däremot en del undertill på brösten, konstigt ställe! Äter en massa fiskolja, och min hud har blivit så mkt smidigare och fin i o m det. Tydligen bra för hormonerna också.

Grattis rosen 76! Så härligt med bebis i famnen :)

Ja jag kan inte klaga på mina hormoner under graviditeten! Allt som var fel innan verkar ha rättat sig till liksom. Vad min man tycker om humöret är en annan femma Tar oxå omega 3 vet inte om jag tar tillräckligt dock, men det lär vi väl se. Jag bryr mig inte så länge denna lilla korv kommer till oss hel och frisk så att jag får pussa och krama! Åh stackars bebisfötter som lär ligga risigt till! Pussa bebisfötter är väl det bästa ändå?

Tänk 4 veckor kvar för dig? Hur snabbt kommer inte det att gå? Vi som just sa att vi har ca 12 v kvar och tyckte det var lite.

Vad har ni alla för tankar om barnvagn och så? Vi kollar Emmaljunga med det största(högsta) chassit. Vi har inte så mycket annat val då min man är så lång och inga andra chassin går att höja handtagena så högt. Han gillar Super viking och jag edgen. Busen fick välja och sparkade hej vilt när jag nämde super viking. Så super viking it is antar jag
  • Frazze

Verkar bli ännu en sömnlös natt för att näsan är täppt. Koksaltösningsspray funkar inte alls märker jag! Men busen är nöjd och lever rövare där inne och det är det enda viktiga! Var på MVC igår och mätte magen. På 19 dagar hade livmodern växt 4cm så nu ligger vi utmed översta strecket! Hjärtljuden var fina! Blodvärdet upp från 118-125. Blodsocker 5.4 och blodtrycket 55/100 kan inte bli bättre sa vår bm.

• Frazze
    Redan47 skrev 2016-06-15 09:47:11 följande:

Pink: nej kan inte bidra...

Frazze: va härligt att det är en graviditet som är normal ! Nästäppa .., prova ligg högre upp m huvudet oxå. Nästäppa försvinner ej med saltet men fuktar slemhinnorna. Vilket oxå lindrande.

Ja jag sitter upp nästan och sover. Men då kan jag inte ligga på sidan vänstersidan som alla säger ska vara så bra. Min högra näsgång är felformad så dem är bara som ett smalt streck, blir det lite täppt så kommer inget syre in. Ligger jag då på v-sida så täpps v-näsgång till och även höger så då är det kört! Rygg halvsittandes it is! Men nu regnar det bort det sista av pollen oxå, så då blir det kanske liiiite lättare med!
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-06-15 14:52:32 följande:

woo-välkommen vännen jag finns här har gjort tre ED försök i Riga varav alla lyckats har alltså två tvillingpar födda 2013 och 2015 dock detta försök/denna graviditet fäste inte bägge utan väntar ett barn denna sista graviditet då mina embryon nu är slut i frysen.

Är i v 11+4 BF den 31/12 och är 49 år!

Då kanske du får på samma dag som min man är född då! Han skulle kommit 19e mars men beslöt sig för att komma ut den 1a jan!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus