• JZ79

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Jag är bara jag, grattis till fin hcg stegring!!! Detta kommer gå så bra <3

Tyckommig, håller tummarna!! Kram

Ego, här rullar det på Vi går på öppna förskolan varje vecka och även börjat på babysim, vi älskar det båda två!! Vi har även ökat till 2 järndroppar/dag och det verkar funka. Idag ska vi åka lite längre med buss. Lite nervös. Bara kört bil när vi ska åka längre bort än centrum. Lite rädd att han ska skrika i 2 timmar Jaja, han är mätt och somnar förhoppningvis..håll tummarna!! Vore skönt om jag känner/vågar åka till min bästa vän som bor ca 2 timmar bort med buss (byten å grejjer..med bil bara 1 timme). Här hjälper sällan chaufförer till med vagn upp i bussen. Hoppas på nån snäll passagerare eller att chauffören gör ett undantag...

• JZ79

Weeme, nej vi går på Walkesborgsbadet i den andra staden Pyret älskar verkligen att bada! Ni går också? Va tycker lillan?

Jagbarajag, säg bara att det är ivf om ni berättar för vissa som ni vet inte inte förstår ed? Tänker så att svörmor inte säger nått dumt till barnet sen.,. Hur långt gången är du nu?

Tyckommig, så imponerad av allt du hinner med Hund mitt i allt? Håller tummarna att du får en fin graviditet utan krångel.

Redan, ja tiden går så fort..

Till er andra..kram!!!! Ingen nämnd, ingen glömd.

Ego, Pyret har 4 veckor efter provokation med mjölk reagerat med blod i avföringen Inte alls samma symtom nu som tidigare. I samma veva bestämde jag mig för att sluta amma då jag själv inte mår bra i lederna så jag behöver ta medicin. Just nu får han ersättning Althera, men dietisten skulle skriva ut Nutranigen 2 nu istället..Så fort vi tog bort mjölk blev det bättre. Remiss skickad till allergiläkare på barnmott och vi ska gå mjölkskola. Järndropparna funkar ok just nu, fortfarande 2 droppar / dag..ska snart testa 3. Första förkylningen har kommit också, stackars liten som han snorar och har sig. Hoppas han blir frisk snart. Kram på er!

• JZ79
    Redan47 skrev 2016-06-18 21:28:53 följande:

Idag mina vänner är det 8månader sedan mina älskade skatter gjorde entré ! min kärlek och tacksamhet är oändlig. Tack till alla som stöttat mig på min resa hit! Kram

Tiden går galet fort!! Grattis på 8månaders dagen! Tack själv för ditt stöd och pepp, kram!
  • JZ79
    pink lily skrev 2016-07-19 03:31:28 följande:

Äntligen, äntligen, äntligen! Vår dotter är född, hon är helt underbar<3 . Vi är så tacksamma för att ED finns som ett alternativ, även om man måste åka utomlands för att få den hjälpen, och för att Dr D utvecklat en behandlingsplan för oss som gjorde att vi lyckades på första försöket. Gravid för första gången vid 46 år. Ett mirakel! Som så många andra sagt tidigare, ge inte upp sök hjälp!

Ååååh grattis!!! Så fantastiskt Önskar fler hade möjlighet till ED/dubbeldonation, utan det hade mitt liv varit meningslöst..så känns det nu efter att ha haft vårt lilla mirakel i över 7 månader hos oss Han är det bästa som hänt oss <3
  • JZ79
    Frazze skrev 2016-07-26 21:04:20 följande:

Åh herre min skapare vad man kan handla! Vi har handlat för 5000kr idag, men det känns inte som att man handlat nåt ändå. Jag hittar inga dusch grejer utan en massa kemikalier i, vad kan man använda då? Och jag ville ha såna gamla hederliga tvättlappar i skumgummi aktigt material till rumpan, men det verkar inte finnas det heller. Ja ja vi har några veckor till att leta efter grejer.

Menar du duschgrejer till dig eller bebis? Olja i vattnet räcker till bebis. Vid blöjbyte tvättar vi med vatten och ev lite olja. Finns ekologisk olja till bebisar, inte massa konstigheter i. Tvättlapp i skumgummi finns i vanliga matvaruaffären, ekologisk olja också.
  • JZ79

Till er som försöker fixa "fiffi" i blindo säger jag bara: gå till salong och vaxa

Jag är bara jag, kämpa på!! Om du har svårt att gå men ändå vill ut i affärer så finns ofta

Rullstol att låna på köpcenter, större mataffärer, Gekås, Ikea (?) annars får arbetsterapeut ordna en till dig så du har en, jobbigt för dig annars att bli låst till hemmet. Oroa dig inte för vikten, det löser du sen. Kram!!

Frazze, jag använder grumme parfymfritt flytande tvättmedel. Aldrig sköljmedel. Tvättar allt i 60 grader. Köpt/fått mycket begagnade kläder/lakan mm, detta redan urtvättat så mindre gifter

• JZ79
    Jag är bara jag skrev 2016-08-07 13:18:31 följande:

Vi bor långt ifrån städer där rullstolar finns att låna. 12 mil sist förstörde fötterna helt, men med 3 mil till närmaste lilla stad kan det väl gå om jag vilar mycket där jag kan den dagen.  Blev inte bättre nu av att jag körde in ena foten under en dörr en natt när jag gick upp för det obligatoriska kissandet-blå är den! Fast det i sig går ju över. Vikten måste bort för så fort jag fött återkommer min vanliga sjukdom och då måste jag hålla vikten nere för att orka. Hoppas det faktum att jag inte äter för 3 längre gör att vikten planar ut. Kram!

Fundera på att ta kontakt med en arbetsterapeut, kanske kryckor kan

Hjälpa annars. Sjukgymnast kan säkert hjälpa med det.

Vet hur det är med vikt och sjukdom. Jag är reumatiker och det blir inte direkt bättre för rygg och höfter med övervikt

Kämpa på!! Så roligt att ni "kommit ut" nu
  • JZ79

Azurea, testa att pumpa ena bröstet när bebis ammar på andra. Försök slappna av (lättare sagt än gjort). Köp en elektrisk variant? Det finns ju flera märken som säljer och det är ju inte riktigt sä avancerade och dyra som de man får låna på neo. En del släpper tyvärr inte till pump trots mkt mjölk. Gå med i amningshjälpens fb grupp för tips och råd. Lycka till!

• JZ79

Frazze, när min lille gick upp dåligt i vikt ammade jag på båda brösten och avslutade med ersättning. Alternativt amma amma amma amma för att få upp produktionen. Försök slappna av (lättare sagt än gjort). Bär du i trikåsjal? Funkar även att amma i efter lite träning. Kolla in babybaby.se där finns även amningstips och bärtips. Lisen som har hemsidan är grym på att förklara och visa. Rekommenderar alla som ammar och/eller när att kolla in den sidan

babybaby.se

• JZ79

Jag är bara jag... Hur går det för dig???? Inte sett dig hör på länge...eftersom du har det jobbig med grav blir jag orolig. Stor kram <3

• JZ79
    Jag är bara jag skrev 2016-09-22 20:30:26 följande:

Mår pest fysiskt, kan knappt gå p.g.a sd. Bebben ligger på +34%, men mår bra. Återkommer! Kram!

Skönt att bebis mår bra, tufft för dig som mår pest Stor kram!!!! <3
  • JZ79
    Jag är bara jag skrev 2016-11-28 15:46:48 följande:

Har fått en liten pojke!   3790 gr. och 51 lång. Han äter och sover och bajar och gör inget väsen av sig. Ammas en halvtimme åt gången och sover uppåt 5 timmar. Räknade med en massa krångel med allt, men icke då. Att han sen är världens sötaste gör ju inget förstås!    Mörkt, långt hår och långa mörka ögonfransar.   Verkar bli brunögd. Jag mår rätt bra fysiskt förutom karpaltunneln som måste kikas på. Gått ner 8 kg redan så det var mycket vätska.

Tack för ert stöd!

Grattis!!!!! Vilken lycka att allt gått bra och nu är han äntligen här :D kram!! <3
  • JZ79
    TyckOmMig skrev 2016-12-08 22:55:54 följande:

Ja nu har även vår Nickolaos kommit till världen i v 36+5 fick blödningar mitt i natten men efter halv natt på förlossningen valde jag igångsättning kl 12 och kl 17.07 var han född vägde 3810 gr och var 50 cm lång.

Han mår jättebra ammar suger mkt bra har mest hår av alla sina syskon och jag är helt slut mentalt har kämpat så sen vattenavgången v 31+2!

Det slutade väl tack gode Gud för det!

Grattis!! Tänkt på dig men inte varit här på ett tag, ligger sömnlös och läser ikapp nu. Skönt att allt gick bra. Stor kille kram!!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus