• UndrandeSökare

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Frazze - Grattis till naturlig graviditet nr 2 !
    Använde du någon Prednisolon under försöken alltså innan plus?
    Eller bara Letrozol, Progynon och E-vitamin?
    Använder du Trombyl också? eller Fragmin?

• UndrandeSökare
    Frazze skrev 2017-03-19 09:49:23 följande:
    Nä innan förra graviditeten så var jag hos Sverker Hubbinette på Hormonelle i Stockholm och han skrev en hel lista med vitaminer och sånt som jag skulle ta. Så jag skickade efter dessa grejer för att förbereda kroppen inför de försök som komma skulle nu framöver. Man gör ju vad som helst för att "förbättra" slemhinna och äggkvalite. (även om det inte går så vill man ju tro att det går ändå)

Sen kom ju inte min mens när den skulle så jag tänkte att nu exprimenterar vi och ser till så att mensen verkligen kommer nästa gång. Så på dag 3 av mensen som inte hade kommit så tog jag min första letrozol. Grejen var ju sen att mensen kom men 5 dagar försent!!!! Oj! Vad gör man?

Jo jag tog östrogenplåster och progynon och ca 400mg med E-vitamin för att försöka hinna bygga upp en slemhinna till runt äl. Sen körde jag bara progynon till äl och fortsatte ha östrogenplåster på mig tills igår. E-vitamin tar jag ändå, kanske får ta det lugnt med det i fortsättningen.

Inget annat än så har jag tagit! Massa C-vitamin, Q10, adrenal respons på morgonen och 5-htp på kvällen. Stark dos av D-vitamin, omega 3 Magnesium etc!

Jag kan inte fatta att det är sant!? Nu ska man behöva vara konstant orolig igen! Först måste jag ju kolla så att det sitter rätt i livmodern och inte utanför. Sen får vi se hur allt går
    Så du hann inte börja ta tabletterna som Sverker Hubbinette ville du skulle ta?

Roligt att det fungerade med din "egen mix" eller vad man kallar det.
    Blir det Clearblue imorgon och sen vul i v.7 eller v.8 nu då  ?

Hur mycket prednisolon började du ta efter plus förra graviditeten?
    10mg eller 15mg dagligen?
    Ingen Trombyl förra graviditeten heller?

Roligt, ibland händer det bara (som de säger i Trissreklamen).
    Ja, nu är det bara att hålla tummarna
    Förhoppningsvis kommer du inte behöva alla de frysta äggen i Riga då.
  • UndrandeSökare
    Frazze skrev 2017-03-19 10:58:32 följande:
    Jag tog ju prednisolon på eget bevåg förra gången så det gör jag denna gången oxå. Då tog jag 10mg el vad det nu är för enhet på det i några veckor, sen trappade jag ner på 5mg i några veckor. Kanske 5 veckor totalt. Inget annat!

Ja clearblue imorgon och vul i v 7 om man kommer dit.

Nä kommer inte att behöva våra 11 blastisar i Riga då om allt går vägen denna gången

Ja jag har ju haft sån kraftig molvärk i magen så jag har ju hela tiden trott att mensen är på väg. Jag hoppas bara att det inte sitter utanför livmodern! Men en sak i taget
    11 blastosar, det var mycket, plus de 2 ni satte in som blev minus.
    Fick ni ut 13 blastosar från början? Använde ni Embryo Glue?

Var det AvaRiga eller IvfRiga du hade varit till?

Tänker du ta blodprov och mäta hcg också?
    Eller nöjer du dig med Clearblue?
    werlabs.se/vara-tester/graviditetstest

• UndrandeSökare
    Frazze skrev 2017-03-19 12:12:36 följande:
    Om jag inte minns fel så fick hon ut 23 st ägg och 19 tog sig från början men det blev 13 st tillslut. Jag blev ju gravid men fick missfall i v 7 el 8. Vi använde allt vid det tillfället så ja embryo glue tog vi det med. Vi gick på Ivf Riga och hade Jelena som koordinator.

Jag kommer att nöja mig med ett clearblue och sen vul i v 7 el 8 om som sagt vi kommer så långt. Hoppas hoppas
    När du sa att ni använde allt vid det tillfället vad innebär det?
    förutom embryo glue alltså ?
    innebär det Trombyl? Fragmin och Prednisolon? IL-dropp också?

Gjorde ni PGS på embryona?

Vi ska också göra ÄD i Riga , hos AvaRiga. Har fått nedregleringssprutan och bygger nu upp slemhinnan med Progynon 1 tablett 3 gånger/dag. Har mätt slemhinnan och det gick bra. Äggplock nästa vecka om allt går bra för donatorn.
    Kommer odla till blastosar, göra PGS och använda embryo glue.
    Tidigare haft 5 missfall vid naturliga försök. Har varit hos Dr D tidigare också.
    Insättning preliminärt i slutet av mars. Första äggdonationsförsöket, känns spännande.
  • UndrandeSökare
    Missne skrev 2017-03-19 22:39:03 följande:
    Jag köpte nyss dessa e-vitaminer och de kostade bara drygt 100 kr för 100 kapslar. Trorinte det går att få på recept heller. Enligt min läkare är det avregistrerat så jag kunde inte få det på recept. Eligt Riga så skulle jag ta ett piller på 400 mg/dag, men eftersom vi inte har så starka tar jag 4 st 100 mg kapslar. Tar dessa vid samma tillfälle och ej uppdelat på morgon och kväll eftersom de ändå ordinerat ett piller på 400 mg som skulle ha tagits en gång per dag.
    Hej Missne!
    Köpte du den burken E-vimin som jag rekommenderade? 
    Eller vilken sort köpte du? och var köpte du den någonstans?
    Det står på nätet att den kostar 389 kr.
    Var in på Apoteket och det stod det priset på hyllan också.
    Kvinnan på Apoteket sa till mig att den går att få på recept.
    www.apoteket.se/produkt/e-vimin-kapsel-mjuk-100-mg-100-styck-burk-52241/
    Min koordinator Veronika på AvaRiga sa till mig att om jag hade tunn slemhinna, så skulle jag ta E-vitamin 400mg. Jag sa att det fanns bara i 100mg kapslar och hon sa då att jag skulle ta 2 kapslar morgon och 2 gånger på kvällen.

" If we increase the dosage of Progynon you will take 2 in the morning and 2 in the evening. Vitamin E you can take 2 in the morning 2 in the evening."

• UndrandeSökare

Ibland går det för snabbt när man skriver....
    Menar naturligtvis 2 kapslar på morgonen och 2 kapslar på kvällen varje dag.
    Inte 2 gånger..

Bara nyfiken på var du kunde köpa E-vimin bruken för bara drygt 100kr?

• UndrandeSökare
    Missne skrev 2017-03-20 11:57:06 följande:
    Min man köpte på Apoteket i Berga och jag såg också att det var samma pris på Apoteket Wasen vid Stora torget när jag hämtade ut recept där.
    Det förklarar ju saken ! Både apoteket i Berga och det på Stora Torget tillhör nämligen Apoteksguppen. Det är väl fri prissättning på receptfritt så det är förklaringen varför E-vitamin kostade drygt 100kr där då. Jag gick till vanliga Apoteket AB samt till Apotekskedjan Kronan och kollade och där kostade E-vimin över 380kr/burk.

Apoteket Eken
    Apoteksgruppen
    Berga Centrum

Apoteket Wasen
    Apoteksgruppen
    Stora Torget 9

• UndrandeSökare
    dreamz skrev 2017-03-21 05:55:57 följande:
    Usch vilken upplevelse du hade!!! Sån tur det gick bra!!

Jag var på återbesök igår hos min lokala mvc för nya test visades att jag hade +3 i urinet och 170/90 i blodtryck.. så nu är jag inlagd på förlossningen å dem tagit massa prover å jag kissar fan snart på mig men måste vänta då dem vill ha urinodling... ; P

Blivit beordrad sängvila får bara gå på toa men inte mer.

Måste fråga kan man vila bort HF å högt blodtryck?

Kram
    Nej, tyvärr kan man inte vila bort havandeskapsförgiftning. Har man fått det så har man det hela graviditeten sen. Se texten nedan från 1177.
    Men är du inlagd på förlossningen så är du ju på bästa stället, där har de koll på dig och fostret, så allt kommer säkert gå bra.

" Oftast får man havandeskapsförgiftning i slutet av graviditeten, efter vecka 34. Har du fått havandeskapsförgiftning så sitter den i hela graviditeten. Om ditt blodtryck blir för högt kan barnet växa dåligt och dina inre organ kan påverkas. Därför måste både du och barnet övervakas noga och du har regelbunden kontakt med vården. Att ta det lugnt kan lindra blodtrycket, men om besvären blir svåra måste barnet födas för tidigt. Efter förlossningen går havandeskapsförgiftning snabbt över. Både mamma och barn brukar klara sig bra. "
    Källa:
    www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Havandeskapsforgiftning/

• UndrandeSökare
    Frazze skrev 2017-03-21 04:32:36 följande:

Hej hej igen! Frågar en gång till om någon har lutinus och prednisolon att sälja till mig! Gyn gav mig inga Lutinus konstigt nog

Frazze- Konstigt att din gyn inte ville skriva ut något åt dig. Jag inboxar dig.
  • UndrandeSökare
    dreamz skrev 2017-03-21 19:36:23 följande:

Uppdatering igen!

Har fått kortison spruta för pyrets lungor och kommer bli skickad till göteborg då dem kan ta emot så små bebisar ifall havandeskapsförgiftningen galopperar iväg för mycket. Dem hade räknat ut att jag hade ett mellanvärde på 58 då över 30 är havandeskapsförgiftning så dem e oroliga då jag e så tidig..

Stackars dig, hoppas allt går bra med dig och fostret !
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus