• Rosen 76

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

maijo skrev 2015-11-11 19:02:52 följande:

Hej! Jag undrar om jag kan hoppa in här? På åttonde försöket äntligen + som inte genast vänt till -. Fortfarande bara vecka 6, så jag vågar än så långe bara vara försiktigt glad.

Har tidigare någon enstaka gång ställt frågor angående ÄD, men tyckt det varit skönast att leva på som vanligt mellan försöken och inte fundera så mycket. Nu skulle jag dock gärna vilja  glädja mig och oroa mig tillsammans med andra som äntligen blivit gravida.

Välkommen och grattis :)
  • Rosen 76

Tips på mirakelkurer för magkatarr besvär och illamående mottages med glädje...!!!

• Rosen 76
    maijo skrev 2015-11-14 17:14:56 följande:

Tack för alla!

Redan, fantastiskt med dina tvillingar. Det blev Serum . Inget immunsupport.

Har alla gjort UL i v6 / v7 utan att ni haft blödningar el dyl? Ringde MVC, de vill ej göra förrän i v18.

Jag gjorde privat ul vecka 6/7 och 9 för att säkra min oro och kommer göra fler om jag känner. Kuben också bokad vecka 13. Mvc går nog bara på rutin... Gå privat om du känner! Kolla med din gyn eller bm.
  • Rosen 76

Jag är bara jag, lider med er! Att vi ska behöva gå igenom detta är så orättvist på alla plan! Skänker dig tankar och styrkekramar

• Rosen 76
    JZ79 skrev 2015-11-16 16:13:49 följande:

Rosen76, Omeprazol mot magkatarren och för illamåendet hade jag bett att få Lergigan comp utskrivet (om det inte hänger ihop med magkatarren)

Jagärbarajag, lider med dig Vet inte vad jag ska skriva, det är bara för jävligt att du ens ska behöva vara med om detta.. Kram!!!

Tack! Fick för mig att min läkare sa nej till omeprazol?! Får prata med min bm på torsdag...
  • Rosen 76
    JZ79 skrev 2015-11-16 20:42:59 följande:
    Omeprazol är ok, det har jag fått utskrivet nu under graviditeten..vet flera andra som också ätit det. (Esomeprazol är däremot inte lika säker för bebis..)
    Åh tack! Då kanske jag kan få bukt på jvla magen :)
  • Rosen 76
    maijo skrev 2015-11-25 15:03:58 följande:

Stort grattis Weeme!

Själv har jag idag sett ett pickande hjärta på ultraljud. Men kan fortfarande inte fatta att det finns någon där...

Har ni andra gått till spec mödravård eller ordinarie MVC? Den "vanliga" eller privat?

Stort grattis till pickande hjärta :)
    Jag gick under min förra graviditet på specmvc från vecka 20 tror jag det var och kommer vara lika denna!
  • Rosen 76

Kul att få lite uppdateringar :)
    Här går jag i väntans tider... Ja ni vet... Jobbiga första veckorna med ständig oro för blödning, ont i magen mm
    Inne i vecka 12 nu och väntar med spänning på kuben på måndag! Hoppas hoppas hoppas på bra besök!!!

• Rosen 76

Liten uppdatering från mig: kub gjordes igår och allt såg bra ut <3 Liten krabat som snurrade rundor som bara den... Och växer precis som den ska! Inne i vecka 13 nu <3

Kcb det där med oro är inte lätt... Naturligt för oss alla tror jag på olika grader såklart! Denna graviditeten har jag fått remiss till psykolog på specmvc så det kan ju vara ett tips. Vet dock inte om det kommer hjälpa men en bra början. Täta ul kontroller hjälper mig enormt mot oron också!! Att få se att allt ser bra ut hjälper till!

Weeme stort grattis till din flicka. Så underbart härligt!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus