• Missne

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Redan47: Wow, vilken överrasknig. . Grattis, men jag förstår att det är lite att smälta. Man räknar ju inte riktigt med enägstvillingar.

Själv var jag på mitt första VUL idag. Det är ju som sagt bara v 5+3. Det man kunde se var en hinnsäck med gulesäck. Doktorn tyckte även att hon kunde se en antydan av något mer (troligen ett tillbakabildat embryo). Det känns lite sorgligt att det inte är två, även om jag så klart också är sååå tacksam att allt ser bra ut än så läng. Storleken på hinnsäcken var större än normalt för min vecka, mer som v 7 sa hon. Undrar vad det kan betyda? Hoppas det inte är negativt.... Men det verkar i alla fall som att ett embryo har fastnat och håller på att utvecklas. Har bokat nytt VUL 29 maj (v.7+0) och då borde man se hjärta och embryo om allt utvecklat sig normalt.

• Missne
    zaq1234 skrev 2015-05-25 10:44:21 följande:

Vad händer för oss denna vecka då?

Redan, ska du till spec mvc o träffa läkare?

Tyckommig, var det TUL eller mvc för dig?

Ngn annan som har ngn kontroll?

Jag själv har ingen... Känner att man helst vill ha varje vecka...man vill ju hela tiden kolla att allt är bra...

Jag ska på VUL på fredag (v7+0) och hoppas då få se ett hjärta.
  • Missne

zaq123: Det gick bra på VUL i fredags. Det fanns ett hjärta som pickade och embryots längd var exakt rätt för att vara v7+0, så det känns bra.

• Missne

Igår ringde jag äntligen till MVC och det var nog tur för väntetiden var lång. Första lediga tiden hos barnmorska var 29 jun i- om nästan en hel månad! Fick även tid för UL den 2 juli (KUB). Tur jag har min privata gyn jag kan göra VUL hos däremellan i alla fall.

• Missne
    singhatjejen skrev 2015-06-08 19:17:32 följande:

Hej alla lyckliga och stort grattis till er alla!
    Jag står i startgroparna till ÄD och ska välja donator. Både sambon och några vänner jag pratat med är bara inne på "så ung som möjligt för att öka chanserna".
    Vad säger ni som lyckats? Är en donator på 30 år redan för gammal?
    Klart jag vill ha så stor chans som möjligt men jag har ju ändå andra önskemål också...
    Hur gamla var era donatorer?
    Hoppas någon vill svara en vilsen själ :)

Vi hade samma dilemma, valde mellan en 22-åring som ej donerat tidigare eller hade egna barn och n 31-åring som hade donerat en gång för ett år sedan och som lett till barn. Vi valde 31åringen då det kändes som ett säkrare kort trots åldern. Vi fick även mycket bra resultat. 18 ägg varav 8 var fina dag 3. Två till mig och 6 st till frysen. Och nu är jag gravid så jag ångrar inte valet.
  • Missne

Bullenochgrisen: 25 år och gravid genom äd i vecka 35. BF 19 Juli. Inga tidigare IVF försök, blev gravid på första försöket med äd ( ett två dagars embryo) via ks Huddinge. Medicin vid ET: Lutinus och Progynon. Har hittills haft en bra graviditet, mådde pyton til vecka 17 men efter det så har allting rullat på Med värden och blodtryck, inga direkta gravidkrämpor förutom sammandragningar. Väntar en flicka :)

MillaQ2, 43 år, flera MF efter "naturlig" befruktning, 1 MF v 8 efter IVF m egna ägg, 2 ÄD utan graviditet (en färsk, en frusen), gravid på 3e ÄD (frusen) IVF Riga, (Levaxin denna gång) BF 31/7, planerat snitt 22/7, moderkaka långt ner plus ett tidigare snitt. Har två pojkar 11,14 år. Min nuv sambo har inga barn.Det tog tre år för oss att komma hit (v33 nu) men hade flera dödsfall i familjen som troligen förlängde tiden. Vet ej kön på denna, är bara lyckliga för ett barn oavsett :)

Snart lycklig, 49 år, tidigare återfört 26 st embryon med egna ägg, endast ett tidigt missfall, gravid vid 1:a ÄD (Aten, Life Clinic, Dimitri), stark immunsupport, bf 13/8 ändrat till planerat snitt omkring den 23/7 pga av placenta previa=täcker för hela utgången, ett barn, vet ej kön. Inga barn sedan tidigare. Sambo två vuxna barn sedan tidigare.

HRE, 46 år - väntar tvillingar! 6 IVF med egna ägg och 3 ÄD, gravid på 4:e. Tidigt dubbelmissfall IVF nr 2. Försökt bli gravid i 4 år, först med pojkvän och nu själv. Fått donerat ägg av min syster. BF 22 november, men har bestämt de kommer i oktober;.)

JZ79, 36 år, gravid efter 5 års längtan och kämpande.. Vi har både manlig och kvinnlig faktor som gjort vi inte blir gravida. 2 ivf på Sahlgrenska utan ET. 1 ÄD i Åbo och sedan till slut hysto och dubbeldonation hos Penny. BF 12 januari 2016. Inga barn sedan tidigare, första gången gravid någonsin :)

Missne: 44 år, gravid efter 12 års kämpande. Har gjort många IVFer i Sverige som ej lyckats. Immunologisk utredning våren 2014 hos Dr D visade på immunologiska orsaker. Första ÄD på AVA Riga i april 2015 lyckades. En av två fastnade. BF 15 januari 2016.

• Missne

Blomman: Stort grattis till din lilla prinsessa. Så underbart det måste vara.

Apropåkortisonsug så känner jag också att jag mår mycket bättre nr jag äter det än annars så jag tror att jag behöver detta tillskott. Kanske inte riktigt den höga dos jag tar nu, 20 mg, men 10 åtminstone. Så vi får se hur det blir när man ska trappa ner. I vilken vecka har ni börjat trappa ner kortison?

• Missne
    JZ79 skrev 2015-06-23 20:00:56 följande:
     Ego: Själv är jag nu i v 11 (10+6), jag tror jag börjar må lite bättre..Vissa stunder på dagen märker jag att jag inte mår så illa. Måste fortfarande ta Lergigan Comp, men det känns lite bättre och jag kan nu välja att äta lite mer varierat. Förutom frukost..då är det fortfarande bara flingor och iskall mjölk som funkar. Nästa vecka gör vi KUB-ultraljud, vi längtar efter att få se Pyret igen Hjärta De stunder då jag mår lite bättre blir jag tyvärr lite orolig och börjar tänka dumma tankar som att något kanske hänt med Pyret, men sen kommer alla gravidsymtom tillbaka igen så jag antar allt är ok. Ingen liten blödning på ett tag heller. Hoppas det är som det ska Glad
    Vi ligger väldigt lika Jag är i dag på 10+4. Ska också på KUB nästa vecka (på torsdag). Känner igen mig i att jag vissa dagar inte känner lika mycket symptom och att då kommer genast känslan av att man blir orolig att graviditeten avstannat. Men som sagt, sen börjar man må illa igen.... Längtar också till att få se pyret (kallar också den lille för det) på KUB. Kommer att vara jättenervös innan KUB eftersom jag då inte sett hen på 2,5 veckor och inte vet om det fortfarande lever eller växer tillräckligt bra.....
  • Missne

Imorgon ska jag på KUB (v 11+6). Känns nervöst då man inte har en aning om fostret fortfarande lever och mår bra. Det var 3,5 veckor sedan förra UL då man fick se att fostret levde. Men jag försöker tänka positivt... att fostret utvecklas och har det bra.

• Missne
    zaq1234 skrev 2015-07-02 16:17:03 följande:

Hur gick det på kub missne?

Hoppas allt gick bra!

Det gick jättebra på KUB . Pyret var mycket livligt och sprattlade hela tiden med armar och ben och kropp. Jag kunde inte hålla mig för skratt när ja såg den lilla. Tror det var nån slags blandning av lyckorus och att hen rörde sig så mycket hela tiden. Fick verkligen lägga band på mig för att det skulle gå att se nåt på ultraljudet för att min mage guppade när jag skrattade. Känns som en otrolig lättnad att allt såg så bra ut

JZ79: Lycka till på ditt KUB imorgon. Det var fantastiskt att se barnet
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus