• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Jag är bara jag, jag är också mer svullen på kvällen, har varit hela graviditeten! angående växtvärken har jag inget bra svar... Men man kan säker inte ta det för lugnt!

Kakolina, jag hade högt i början av grav, då förhandlade jag om arbetsbefriad uppsägning (istället för att jobba och bli trakasserad, framsteg!!) samt yoga andades massor. Var hos BM varje vecka och kollade trycket, det gick ner ganska fort har jag för mig. Hade högt övre och undre. Med andra ord, tog det lugnt och andades rätt. Funkade då och på mig. Just andningen ska tydligen vara dokumenterat bra, skadar ju inte att prova.

• weeme

Nämen, gör det ont också? Hoppas det bara är skör slemhinna, moderkakan kan ju blöda i de veckorna för den ligger långt ner osv!! PEPP!! Ät c-vitamin och ta det lugnt. Åka in och kolla för besked?

• weeme
    Jag är bara jag skrev 2015-11-10 16:57:47 följande:
    47 om en månad. Vet inte alls vad som ska till. Nu har det gått kommit ut här hemma, men åker in ändå...
    Hjärta Har inget vettigare att säga.
  • weeme

Grattis mailjo! Här är det skönt att kunna oroa sig, glädja sig, ställa frågor och dela det svåra. Tack alla passar jag på att säga.

I dag har bebisen varit lugnare än vanligt, hoppas den sprallar på sig i när jag lägger mig. UL på fredag, har inget som helst hopp om att moderkakan flyttat sig men skönt att få se hur bebis mår.

• weeme

Jag statusuppdaterar i morgon efter TUL när de ska kolla moderkakans läge en sista gång. I kväll har jag letat fram saker för första tiden, sorterat fram de minsta kläderna osv. Kände att det var mysigt att småstarta. Jämfört med förra gången då vi hade andra mycket tråkigare saker att stå i så vi fick bebisboa när bebis kommit. Härligt att du njuter av bebisbubblan Redan! Väl förunnat!

• weeme

Bullen, har det redan gått fyra månader... Minns din gravidmagsbild som i går. De här barnaskaffande åren har man verkligen slitits mellan hopp och avgrundslik förtvivlan! Jag är så tacksam att jag inte gav upp (det hade sambon gjort) utan letade nya vägar och fick hopp av att läsa många av era historier här på FL.

Kcb, vad är notch? Du har väl ett RUL också ganska snart, för det har ni inte varit på än eller minns jag inte.

• weeme

Oj, glömde. Fick den bra dr i dag på UL så jag fick se bebisen på skärmen under hela ultraljudet. När den lilla hårkransen syntes i bild kom tårarna. Så sött. Sedan visade han moderkakan som ligger helt för och alltid har legat för, trodde han. Ett par små fossingar kom plötsligt och trampade på den, ja tack, det känner jag att de brukar göra. Vi fick tid för kejsarsnitt om tre veckor!!! Helt j-a galet, nyss var vi i Riga och nu är det plötsligt hög tid att packa BB väskan?! Hoppas bebisen håller sig kvar nöjd och glad tills det är dags och framförallt att moderkakan sitter kvar.

Bebisens kurva följer svensk standard vilket jag tyckte var lite ironiskt skoj när han sa. Nu är det bara för mig att förbereda mig mentalt på kejsarsnittsresan. Samlar på fördelar. En är att bebisen slipper födas på julafton så behöver jag inte få höra vilken taskig tajming vi hade som ställde till det så resten av uppväxten.

• weeme

Maijo, gjorde privat UL jag med.

Snart lycklig, jobbigt med andningsstopp! Min första fick ett rejält på BB då hon inte gick att få igång med en gång, innan dess var jag kolugn mamma. Efter det införskaffades andningslarm som aldrig larmade hemma, men tryggt att ha! Som sagt, oron slutar aldrig, haha.

Ah, notch gjordes inte då bebis var normalstor. Antagligen de gjorde i fredags för dr lärde upp en kandidat när han ändå höll på. Men han pratade en del latin och förklarade för den andre hur det ser ut om det är en tillväxthämmad bebis.

Kcb, då får du snart se bebis igen!

• weeme

Maijo, gjorde privat UL jag med.

Snart lycklig, jobbigt med andningsstopp! Min första fick ett rejält på BB då hon inte gick att få igång med en gång, innan dess var jag kolugn mamma. Efter det införskaffades andningslarm som aldrig larmade hemma, men tryggt att ha! Som sagt, oron slutar aldrig, haha.

Ah, notch gjordes inte då bebis var normalstor. Antagligen de gjorde i fredags för dr lärde upp en kandidat när han ändå höll på. Men han pratade en del latin och förklarade för den andre hur det ser ut om det är en tillväxthämmad bebis.

Kcb, då får du snart se bebis igen!

• weeme
    Snart lycklig skrev 2015-11-14 22:30:26 följande:

Weeme, vilket andningslarm använde ni?

Hm... Köpte av vännens barn som hade en prematur. Två plattor som skulle ligga under madrassen. De larmade när vi lyfte henne utan att stänga av vilket hände mitt i natten ett par gånger när man var i lätt koma och skulle amma, haha.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus