Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Kliniken har fullständigt rört ihop det när vi vill göra FET! Och frågar om jag fortfarande har regelbunden mens?! Inte haft vanlig mens sen jag började med alla 7 ED okt. -13 utom möjligen nån månad. Jag varit gravid 3 ggr, fått 2 missfall, fått barn och ammat. Och är nästan 49! Vad tror de egentligen? Jag har aldrig haft regelbunden mens sen jag började hos dom för det har jag ju inte hunnit. Jag har fått framkalla mens så de haft nåt att utgå från för de har inte vågat låta mig vänta på normal mens. Blödde ju evigheter efter båda missfallen dessutom. Nåja, får förklara IGEN då vad vi vill.

• Jag är bara jag
    TyckOmMig skrev 2017-08-24 19:22:15 följande:
    Så trisst men vilken klinik går du på? Trevligt att du/ni är på gång med syskonförsök. Lillkillen er är ju ungefär så gammal som vår siste ju.Ammar ännu men har fått tillbaka mensen sen 2 månader! Hade jag haft fler i frysen hade jag gärna velat göra FET igen-saknar graviditeterna!
    Unica i Brno. Jag har ju ingen aning om eller när jag får tillbaka mensen nånsin. Den var regelbunden innan utom 2 cykler. 2 cykler på 35 år vill säga. Sen har det varit hormoner för hela slanten! Vissa unga får ju heller tillbaka mensen på jättelänge efter en förlossning så det i sig är nog inget konstigt. Jag saknar absolut INTE att vara gravid!! Kunde verkligen inte mått sämre. Vi hade miljoner ggr hellre adopterat om vi fått, men se det dög inte jag till tyvärr. Och den ständiga oron som gravid, att inte veta om man får ett levande barn... Huvva. Men jag måste ju ta denna chans i alla fall! De 10 barn jag ville ha har jag ju i himlen ändå.
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-08-24 19:25:05 följande:
    Visst är det härligt när deras engelska är sämre än ens egen och man ska försöka förklara och så fattar de inte! Jag är sån som helst vill ringa och prata med dem personligen så att jag i tal kan förklara vad jag vill istället för att sitta och skriva om och om igen. Var glad om du har mens! Min har redan börjat komma längre och längre isär och jag är 39 år!
    Men jag hoppas att de fattar tillslut och att allt går bra!
    Hon är nog bra på engelska, men jag tror hon har för mycket att göra och för många patienter så hon blandar ihop saker. Och kanske maken skrev otydligt, det var hans mejl. Mens har jag inte alls som sagt. Får väl se om detta inte tar sig om jag får den igen.
  • Jag är bara jag

Inte mycket aktivitet här längre, men jag tänkte bara tala om att jag är gravid med vårt sista embryo. Tar inte ut nåt i förskott utan tar en dag i taget.

• Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-11-14 21:45:56 följande:
    Aaaaaah GRATTIS! Åh hur långt gången är du? Vad glad jag är för din skull. Håller allt jag kan för att det ska gå vägen. Stor kram på dig!

Själv så visade stickorna blinkande gubbe på ägglossningstestet i går och idag började jag blöda? Eeeh är det bra eller? Tror inte det! Blir att tinga gyn imorgon i alla fall. Suck!
    Tack! Bara v.6 så väldigt tidigt än. Trött som en jag vet inte vad...

Hoppas du får ordning på cyklerna nu!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-12-22 20:03:59 följande:
    Jag är bara jag! Hur går det för dig? Jag är så nyfiken!!!!!! Jag hoppas att allt går bra och att du mår bättre denna graviditeten. Hur mår lille B? Har han fyllt 1 år nu? Går han? Pratar han? Skriv och berätta snälla! Du får skriva pm om du vill smile1.gif
    Jag var hos gyn! Han hittade inget fel på mig. Han hittade 1 äggblåsa på var äggstock en 6el 8 mm och en 11 mm på dag 8. Man kan ju alltid hoppas och önska!

Hoppas att 2018 blir ett bra gravidår för alla oss som kämpar.

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ALLA!
    Så snällt av dig att fråga!  Hjärta  Jag har gjort VUL och "lillan" lever! Solig  Mår tyvärr mycket sämre och tidigare än med B så det är riktigt jobbigt. Dock är alla värden bra så inget att anmärka på där.
    B är en stooooor buse! Tungan ute  Nyss fyllt ett år. Kan gå med hjälp sen länge, men vågar inte själv. Pratar litegrann. Nam nam (allt ätbart vilket allt är Glad ) , nanna (sova), titta, dada (lampa) och en hel massa babbel. Skrattande Lättsam unge måste jag säga.

God Jul du med och hoppas på syskon!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-12-22 21:33:58 följande:
    Åh vad härligt att bebis lever!!!!! Vilken vecka är du i nu? Tråkigt att du mår så dåligt bara. Jag som mådde så fantastiskt under min graviditet. Men du klarade det ju sist, så det är bara att ge sig f*n på det! Du ska klara detta oxå.
    Härligt att B växer och mår bra! Det går så sjukt fort bara. J är ju snart 16 månader och han pratar massor. Han sjunger med i barnlåtar både på svenska och engelska nu. Jag vill hitta pausknappen!!!!! Men det är underbart på alla sätt och vis. Vill desperat ha en liten till smile1.gif kram
    Vecka 11 nu så en liten bit på väg. Glad Jo, jag klarade måendet sist, men nu har jag en aktiv ett-åring så det är verkligen tufft. Sover en timme när maken kommit hem och han har honom hela kvällen och natten.
    Tiden går rasande fort! Tycker B lär sig nya saker mest varje dag. Han fattar ju mycket, mycket mer än han kan säga. När jag ser bebisar nånstans fattar jag inte att han nyss varit så liten. Nu är han en bjässe på nästan 14 kg som drar stl. 86-96! Hoppas faktiskt han går/springer snart så lite fläsk rasar av. Tungan ute

Jag håller tummen för fler superägg hos dig! Kram!
  • Jag är bara jag
    TyckOmMig skrev 2017-12-22 23:51:42 följande:
    Jag är bara jag-åh redan vecka 11 skönt ju tråkigt att du mår dåligt men hoppas du ändå glädjs över att lilleman ska bli storebror! Vår minsting som fyllde 1 år den 8/12 är också en stor kille dock pratar han inte mkt än och nöjer dig ännu med att hasa fram på rumpan hoppade över krypstadiet! Han har nog av att kolla in iakttaga sina busiga tvillingsystrar & tvillingbröder!!! God Jul på dig!
    Tack! B har aldrig krupit heller utan sitter på ena skinkan och inte hasar fram utan hastar fram! Fort går det! God Jul! 
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-12-23 20:32:50 följande:
    J tog sina första steg när han var 10.5 månad och nu går han inte längre utan springer. Han har strl 86- 92 för han är typ 90 cm lång och väger väl 12.5 kg han är lång! Men med pappa på 210cm och mamma på 180cm så är det kanske inte helt konstigt smile1.gif Han har dock inte växt i det på midjan utan bara i längd smile2.gif men han blir ju 16 månader nu den 27 så han är ju lite äldre än era godingar. Synd att vi bor långt ifrån varandra!!! Ja jag vet inte vart du bor jag är bara jag, men Tyckommig vet jag ju och det är en bit dit tyvärr. Hade vart kul att låta våra små få leka. Hoppas nu att allt går bra med graviditeten! Tur att din man tar B när han kommer hem så att du får vila så mycket som möjligt. Ta hand om dig och ha en riktigt god jul! Jag längtar tills jag får se ansiktet på vår lille när tomten kommer. Men han har tur för vi kommer fira Australisk jul och han får paket även den 25e smile1.gif
    B är 80 så precis på mittkurvan, men väger 13,5 så du kan ju tänka dig hur rund han är!
    Här blir det ingen tomte, men några paket i alla fall. Riva papper är säkert roligare än innehållet. Glad
    Idag har jag varit outsägligt trött och orkade inte ens klä granen klart. Bortbjudna imorron, men vi går bara på kvällen för jag orkar bara inte. Rejält rund om magen, men för tidigt att berätta så dom får väl tro jag blitt tjock då.

God Jul!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus