Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Hoppar in och frågar: vet ni om det finns nån klinik i Europa där man kan köpa överblivna embryon från ÄD och göra FET efter 49? Färskförsök är inte aktuellt p.g.a risken för för många embryon i frysen. Måste bestämma oss snart hur vi ska göra med syskonförsök. Vår enda blastis är ju inte hög chans att få barn av och för att hinna fler försök i Tjeckien måste jag sluta amma typ nu vilket jag inte vill. Vi är nöjda med ett barn, men två vore fantastiskt roligt!

• Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-04-20 04:35:17 följande:
    Hej Vännen!
    Åh vad glad jag blir av att läsa att du vill göra syskonförsök även fast du mådde så dåligt förra graviditeten. Jag hoppas verkligen att ni hittar en klinik som vill hjälpa er. Stor kram och stort lycka till! Hoppas lille B får ett syskon smile1.gif
    Vi vill prova åtminstone 2 försök. Orkar nog inte mer eftersom bubben tog sån tid och energi och åldern spelar in. Vem vet- blastisen kanske är av krutvirke! Samma omgång jag blev gravid med 3 av 4 embryon innan, men å andra sidan blev ju alla dom missfall. Inte säkert jag mår lika illa en till graviditet heller, man vet ju aldrig, men jag skulle kunna ta det igen för ett barn till.
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-04-21 11:16:07 följande:
    Hej allihop! Tyvärr så hade graviditeten stannat av och där fanns inget hjärta där inne. Jag ska få tid för skrapning i nästa vecka. Jag valde det istället för de där cytotecen! Suck! Nu så är det bara att se frammåt och hoppas att det tar sig längre fram. Nu måste jag bara få ut det i magen och sen få en mens imellan, sen kan vi försöka igen. Men idag är det tungt! Ha det så bra ni andra!
    Beklagar verkligen! 
  • Jag är bara jag

Inte orkat ta tag i det där med fler försök utöver det enda embryo vi har kvar. Vill ju inte sluta amma nu när det funkar så bra heller så går det inte klämma in 2 försök på raken struntar vi nog i det. ED med ET är inte aktuellt p.g.a risken för många embryon vi inte kan utnyttja! Ska kolla med vår gamla klinik om de har ED med kvarblivna fortfarande. Det vore superkul med ett barn till, men jag orkar inte lägga ner så mycket energi och det är absolut inte nödvändigt med fler eftersom ett barn var målet. Man känner verkligen att man sticker ut också när gamla klasskompisar får barnbarn en efter en! Hade jag varit några år yngre hade det varit annorlunda, men nu är jag 30 år äldre än när jag började längta efter mina minst 5 barn...

• Jag är bara jag
    Redan47 skrev 2017-06-19 00:49:55 följande:
    Jag är bRa jag; förstår din känsla precis! Ang ålder... bara en siffra . Sinne ich fysik påverkar outcome! Jag vill dela hur vi tänkte, att det skulle vara tryggt för barnen att ha syskon när de växer upp och blir äldre m egna barn , om Jsg då inte lever då, så finns det ändå familj. Nu blev det två, annars tveklöst syskonflrsöj. Iallafall gjort ett två försök.
    Det är ju just det att min fysik inte är den bästa. Jag är ju inte sjuk-sjuk, men ska vi kalla det funktionshindrad. B är tung som bly matvraket och höger arm har sagt upp sig nästan helt. Men jag är ju frisk f.ö och definitivt ung i sinnet! Det som hindrar mest att engagera mig är att hitta en klinik. ED med FET är ovanligt nämligen. Och vad är chansen på en blastis- bara 25% kanske och vi lyckades med EN av 14 varav 2 ET... Annars kvittar det väl att få barn som 49-åring när jag ändå fick det som nästan 48-åring- här är man jättegammal redan vid 35 om att få barn! Måste byta sjukhus också- vårt ska IVO-anmälas p.g.a mig. Nåja, måste inte bestämma oss än på ett litet tag, vi får se.
  • Jag är bara jag

Kommer ingen vart med syskonförsöket... Ammar än, vill inte sluta, har ingen barnvakt, tiden går... Orkar inte leta andra kliniker som har ED med FET! Får väl bli det enda försöket då med den låga chansen och sen vara nöjd med ett barn. Resten av mina minst 10 finns ju med råge i himlen, den trösten har jag ju.

• Jag är bara jag

Visst borde man på 11 veckor kunna få till behandling inför FET? 2 cykler innan kan de väl ändå inte kräva? Och ja, jag vet att jag kan fråga kliniken, men har bara ingen lust. Vill förtränga nästa försök som blir sista chansen till fler barn...Det känns så oerhört sorgligt om jag inte får fler- fast jag ju ändå på sätt och vis är nöjd med ett. Men jag ville ha minst 5 som ung, sen minst 3 när vi började, 2 när vi började med ED- och sen inser man att man blitt för gammal.

• Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-08-14 17:57:24 följande:
    Jag kan tyvärr inte heller svaret, men jag tycker absolut att det låter rimligt. Jag hoppas verkligen att du lyckas med en till! Jag kämpar på med att försöka få en biologiskt egen till, men det känns som att det tåget har gått tyvärr. Men jag har mina 11 blastisar i frysen i Riga, så jag försöker att inte stressa. Ett barn till ska jag bara ha! Biologiskt el inte kommer att älskas sönder och samman ändå smile1.gif
    Ja med 11 är du ju garanterad ett barn! Glad  Det krävdes 14 för att få B och vi har en enda kvar, känns sisådär med den chansen...
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-08-14 21:06:29 följande:
    Stoppade ni in två åt gången eller bara en när ni gjorde era försök? Jag kommer att stoppa in 2 st i alla fall 3-4 ggr. Sen kör jag enkla. Om det inte tar sig alltså. Får ju se om de överlever upptining oxå. Jag blev ju gravid första gången, men fick mf i v7 el nåt. Jag hoppas att nästa försök lyckas med en gång. När har du tänkt dig göra nästa försök? Jag hoppas på ett jobb här nu så att vi kan börja spara ihop till ett försök.
    2 blastisar varje gång. 7 ED. 5 FET- alla överlevde upptining. Men medicinerna var ju fel från början. Den vi har kvar blev jag gravid med 3 av 4 av syskonen, men de blev ju missfall. Fast det verkar ju ha berott på Prednisolonet så ser man det så verkar ju den äggomgången varit bra. Vi har bara barnvakt v.44 så det måste ske då. Sen fyller han år och jag blir för gammal dessutom.
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-08-14 21:38:39 följande:
    Ta tag i det diiiirekt då, så att det blir gjort. Lille B måste ju få ett syskon! Håller tummarna för att det går vägen. Hur går det med din hälsa då? Jag vet du hade ju problem under graviditeten. Är det bättre nu när du inte är gravid? Hoppas du mår bättre nästa graviditet. Hur var det? Fick du föda vanligt el blev det snitt? 100 frågor här nu smile2.gif
    Jag lovar- vi ska ta tag i det. Tungan ute Hälsan, nja, jag har ju min grundsjukdom och den förbättras väl inte direkt av att bära en 11-kilos, men jag gör det så lite som möjligt. Kör vagn inne. F.ö mår jag lite bättre för jag har gått ner några kilon. Gick upp en del under alla hormonbehandlingar. Mår jag lika uselt nästa graviditet- om det blir nån- är jag ju beredd. Eller också mår jag bättre, man vet ju aldrig. Det är av så underordnad betydelse jämfört med att ev. få en till. Drömmer  Det blev påtvingat snitt utan medicinsk orsak - helt enkelt ett sista datum man får föda här!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus