• TyckOmMig

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ego-mina minstingar växer på sig och är nu mer än 7 månader gamla-rutinerna är på plats och jag planerar lite för nya syskonförsök längre fram men är oändligt lyckligt lottad över dom skatter dessa två tvillingpar jag fått genom resans gång.

Önskar er alla fina en trevlig helg.

• TyckOmMig

wemee-var glad över att du och pumpen har sällskap den mörka årstiden-så gjorde jag med första tvillingflickorna födda i nov-2013 men med tvillingpojkarna födda juni-2015 var det rätt jobbigt att sitta inne hela sommaren mer eller mindre!

• TyckOmMig

Ego-tycker fortfarande snittet är jobbigt att komma över efter alla vaginala förlossningar.
    Har inga komplikationer eller så men magen känns inte min alls-blä.
    Undrar så hur det kommer kännas om vi lyckas med syskonförsök längre fram med känselbortfallet och själva snittet.Andra verkar klara det ok jag gillar inte alls ingreppet det var min mardröm som blev sann trots jag fött två tvillingpar vaginalt man vet om risken ändå förstår man inte förrens man själv upplevt det.
    Annars är vår vardag så mysig både flickorna lite mer än 2 år gamla älskar sina små tvillingbröder gullar med dom jämt och är små hjälpredor!
    Gossarna äter lagad mat gröt och Konstantin har två små gryn!
    Konstantin ålar sig fram medans Valentin älskar hoppa ståendes i famnen sen tidig ålder!!!
    Sover någorlunda bra gör de äntligen också nästan det allra viktigaste!
    Lite om oss hoppas ni andra uppdaterar med!
    Njut alla av era mirakel ny vecka nya utmaningar!

• TyckOmMig
    Kakolina skrev 2016-01-25 21:38:51 följande:

Igår kom Ivar! Ingångsättningen med prostaglandin funkade inte, så det blev snitt. 3580 g och 47 cm i vecka 38+4. Myser och hoppas att mjölkproduktionen kommer igång snart.

Grattis till en liten Ivar-fint namnval med.
  • TyckOmMig

JZ79-vad positivt att akupunktur verkar avhjälpa kolik besvären.

Sömn är så viktigt även om man klarar mer sömnbrist efter man fött barn men bara till en viss gräns.
    Min gräns gick ungefär när tvillingarna var 4 månader-sen har vi delat på dom och det fungerar alldeles utmärkt.
    Numera med de större flickorna sover de ihopa jämt men har inte alltid varit så då de mest sovit väldigt olika som små.
    Liknande mönster har småkillarna med och bägge paren är syskonlika med att två har tummen medans de andra två har napp!
    Småkillarna är nu ca 7 1/2 månader gamla ska till BVC i v 8 för att väga mäta dom.
    Dom är lite mindre än vad sina storasystrar men också födda 1 månad tidigare än dom.
    Annars tycker jag det hela fått bra struktur!

Snart lycklig-du undrade lite över våra rutiner mat & sovklockor.
    De sover två ggr om dagen ännu-en gång på fm en gång på em-om vi inte är på Kyrkis vilket vi brukar vara minst 2 ggr/v de renoverar just nu så lokalen är på annat ställe lite jobbigt för vi har bra gångavstånd vanligtvis nu måste jag ta bilen!
    Då blir sömnen mestadels lagd mitt på dagen längre stund som senare brukar hålla i sig.
    Våra barn har alltid sovit långt upp i åldern minst till dom är 3 år gärna längre mellan kl 13-15.Ändå lägger sig mina vid kl 20.
    Egentid för mig!
    Annars är det fullt upp-amning nattetid & morgonpasset-gröt fm-middag mitt på dagen liknande mönster på em där emellan ammas den som är gnälligast fyller på lite extra infört välling för mer mättnad inför natten de somnar för natten vid kl 22.
    Sover oftast längre perioder nu nattetid vilket brösten inte riktigt fattat än och man vaknar upp i en sjö vilket ger mkt tvätt!!!
    Fått tillbaka min mens sen nyår och kom regelbundet tillbaka för 2 dgr sedan tydliga ÄL symtom men gammal så syskonförsöket senare i vår får nog göras som förra FET stimulerat!
    Känner mig inte redo än njuter av de mina och ser tiden an.Jag är verkligen nöjd och så lycklig med de mina kan skrivas många gånger om och förtydligas.

• TyckOmMig
    Sunlight skrev 2016-02-02 14:39:06 följande:

Tyckommig. Äter du vitaminer redan nu innan syskonförsöket eller börjar du med det senare? Äter du några vitaminer nu? Vilka?

Mamma
    Jag äter alltid extra vitaminer sen jag drog igång ED resan för att hålla mig så frisk som möjligt orka med sen även öka möjligheterna att lyckas och att jag önskar hoppas på nya underverk!
    Har svarat dig tidigare om vitaminerna!
    Är du på gång med nytt försök?
    D-vitamin ,E-vitamin,Omega3,Magnesium,Folsyra,Gravid kombination,C-vitamin,Zink och Järn.
    Alla dessa i stark dos dvs lite mer än normala behovet!Gravid kombi tabletten är ju bara grundbehov rent allmänt!
    Vid och innan nytt försök tar jag antibiotika Flagyl eller Doxyferm innan även Royal Jelly bidrottningsgele för slemhinnan.
    Vad jag kom på just nu...
  • TyckOmMig

MillaQ2-Åhh stort grattis till graviditeten-hoppas illamåendet lägger sig så småningom.

• TyckOmMig

wemee-så bra du är som donerar bröstmjölk önskar jag var lika bra men med två tvillingpar ganska tätt känns det lite överkurs för mig.
    Så fint du beskriver din mammakärlek till dina fina barn.

Om drygt 1 1/2 vecka är det dags för BVC och 8 månaders kontroll.Ska bli spännande att se deras utveckling mm.
    Bägge gossarna kryper nu så det är full rulle!
    Bara ena som ännu har 3 synliga tänder i nedankäken!
    De bägge äter bra riktigt och är riktigt roliga att mata nu!

Ha en fortsatt trevlig helg alla!

• TyckOmMig
    trex2013 skrev 2016-02-16 08:52:36 följande:

Tess glad i dag! :) HCG i går var 5454 så det har ökat bra på 6 dagar. Pust! nu är det bara att nervöst vänta tills första UL och hoppas att det ser bra ut då.

Härligt toppenbra ökning ju-satte du in två?
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus