• Snart lycklig

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

HRE, jag födde vår lille son v 34+3 och han var större än vad mätningarna hade visat. Han vägde 2308 gr och bar 47,5 cm lång. Han har mått bra hela tiden.

• Snart lycklig

HRE, dubbelgrattis till miraklen. Skönt att de mår så bra. Vi gick också byta sjukhus, pga att sonen mådde gör bra för Karolinska, där vi vid tillfället bodde bara minuter ifrån. Fick flytta t andra sidan stan, slitet och inte söks liks trevligt. Viktigast är ändå att barnen mår bra. Jag hade julbocken stora problem högt blodtryck efter förlossningen. Blev bra, men har börjat spöka lite nu igen. Äter en lägre dos blodtrycksmedicin nu. Hoppas amningen kommer funka för dig. För mig gick det bara inte. Det kom ingen mjölk hur mkt jag än kämpade. Återigen grattis och kram.

• Snart lycklig

Grattis Redan! Så skönt att höra ifrån dig.

HRE, hur går det för dig och de små?

Är ni på neonatal?

Kramar t er båda.

• Snart lycklig

Först, kramar och tankar till er som fått missfall. "Hjärtan". Kämpa på, det kommer att gå!

Egostatus: vår lille kille är nu 4 månader och drygt en vecka. Han äter nu 4 ggr per dygn, ibland 5. Han sover från ca 20.30-22.00 till ca 07-08. Hans tidigare så frekventa rossel och snarkningar har drastiskt avtagit. Dock sover jag själv inte så bra, då jag har fruktansvärd värk i min kropp, kan knappt vända mig i sängen, ta mig upp, böja mig etc. Är oerhörd trött alltjämt. När jag kommit upp på morgonen är det betydligt bättre. Tror det beror på nedtrappningen av kortisonet, även om jag trappat ned oerhört sakta. Tar fortf 4 mg, men ska i nästa vecka sänka till 3 mg. Ganska säker på att mina trötta binjurar är tillbaka och behöver stärkas, samt ngt behövs för leder och skelett (enkelt uttryckt).

Vi har haft det jobbigt, då vår lille kille haft ett par riktiga andningsstopp, där jag behövt "skakat" igång honom. Hemskt!!!! Vi har haft larm kvar på honom nattetid, även om vi alls inte behövt enligt sjukvården. Vi har definitivt lärt oss skillnaden på falska och riktiga larm. Akutenbesök två ggr i förra veckan, men vår kille är stark och helt frisk enligt dem. De anser att vi har larmet kvar och på även på när han sover under dagen. Detta är, som ni förstår, hjärtskärande jobbigt, oroande och nervöst. I detta hänseende i mognad, måste vi räkna honom som 5,5 v yngre. Alltså knappt 3 månader.

Jag är så lycklig för honom och så kär i honom. Han är näst intill alltid glad och ögonen glittrar och han ler sina breda leenden blandat med skratt. Bubblar frekvent med saliven och vi börjar nästan tro att en första tand retar honom lite. Han är nu 65 cm lång och väger 6340 gr (i måndags). Huvudet är stabilt (om han inte blir för trött) och han vill gärna lyfta lilla rumpan till en början för att krypa, när han ligger på magen. Vill gärna sitta eller helst stå i mitt knä. Han vill helt enkelt vara med och se allt. Han har nu hunnit få två doser Rotavaccin och en dos trippel hittills. Efter trippelsprutan tränade han sina lungor hela kvällen, många tårar.

Bullen, hur har du gjort/kommer att göra med smakportioner? Det kan dock skilja sig om man ammar eller som i mitt fall flaskmatar.

Jag skriver inte ofta, men läser varje dag. Kramar till er alla.

• Snart lycklig

Kan också tillägga att vår lille kille har i nuläget blå ögon som jag, donator och far har gröna. Min sambo säger ofta att han är så lik mig, i ansiktsformen och framflrallt runt munnen. Inte för att det är viktigt för mig, men roligt ändå, med tanke på ÄD.

Dock är känslan så oerhörd stark att han är sååå mkt från mig. :) Konstigt!

• Snart lycklig

Oj, vill absolut inte oroa ngn annan här. Vår kille föddes ju 5,5 v f tidigt. Vi var på Neo och fick sedan hemsjukvård. Övervakningen togs bort på Neo, men hemsjukvården krävde att vi hade larm, inte mig emot. Nojjig morsa, som jag är. Alltså eg inte pga av ngt medicinskt. Efter hemsjukvården avslutades har vi haft larmet kvar, f jag ville det.

Små bebisar gör andningsstopp, helt normalt. De tar sedan efter ett tag ett djupt andetag och andas sedan vidare. Eftersom vi hade larmet, så larmade det. Det kan mkt väl vara så att han sov djupt och andades väldigt lätt och ytligt och då känner inte larmet av och larmar. Det är det mest sannolika!!! Barn som flaskmatas, som min kille, sover också oftare djupare än de som ammas, har jag läst.

Tror inte du behöver oroa dig alls! Kram.

• Snart lycklig

Ja, jag rörde honom kraftigt tre ggr första gången, andra gången bara en gång, så andades han igen. Sannolikt sov hannars riktigt djupt första gången och i samband med ett "normalt" andningsstopp.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus