• zaq1234

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

MillaQ, Det har inte varit så så länge, dessa evighetskvällar, förut så var det ammning i 10 min sedan somnade  hon i 10 min o sedan amning igen, men  hon var ju nöjd då, nu är det jobbigt då hon ändå inte är nöjd, men igår sov hon mer eller mindre hela dagen, så då var kvällen lugnare och natten således jobbigare med 3 amningar ,som sagt jag har inte en stadig rutin ännu Kunde ju i alla fall gå på ikea i lugn o ro på dagen, så det var ju positivt!
    Hur mår du nu i kroppen o handleder?

Eftersom gunga är ngt lilltjejen gillar, det är så tungt att stå med insatsen till vagnen, så jag började kolla på babygungor, är det ngn av er som har erfarenhet av detta? är det bara en onödig pryl? för och nackdelar?

Redan, vilka bra värden du hade på din senaste mvc koll. Nej jag brukar inte sova på dagen, den tid som hon sover är det så enormt mkt jag vill hinna med, först är det en dusch..känns som man har mjölk o kräks överallt I och med att nätterna är helt ok, så är jag inte så trött på dagarna, så det funkar.Ser till att alltid gå en promenad med då jag förutom all nyttig mat vräker i mig godsaker..ngt jag måste sluta med, har bara lyckats 2 dagar hålla mig utan sedan hon kom för ca 40 dagar sen...

Håller tummarna för dig Kristin, du ska se att det går bra, det är så många som har beskrivit det som du gör o att allt är bra!

• zaq1234

snart lycklig, jag kan inte ens tänka mig hur jobbigt det måste vara att flytta i denna tid med en liten bebis, när det är så otroligt lite tid på dagen det finns för övriga saker än att ta hand om bebisen.

• zaq1234

Jag är bara jag, varför bokar du inte vul 7+0? Det är ju den dagen man kan se hjärtat så slipper du vänta till v 12. Kram

• zaq1234

MillaQ, jag kollade på filmen på sös hemsida om träning efter förlossning, där sa sjukgymnasten att man kunde ha ont i handlederna efter en förlossning, tänkte på dig då.
    Tycker våra barn verkar ha vissa likheter, tycker också att hon sover mer än de 16 timmarna vissa dagar o är vaken o äter korta stunder, andra dagar är det tvärtom dock. De flesta nätterna sover hon dock 3-4 timmar sammanhängande.

Blomman, jag skulle bli vansinnig på bvctanten! det är verkligen inte ok, jag tänker som Redan skrev, det är därför jag inte sagt ngt på bvc heller, känner inte att de har kompetensen att möta upp.  

• zaq1234

kristin. Jag var extremt försiktig med allt, tänkte att dessa 9 månader gjorde jag alla försiktigthetsåtgärder man kan tänka sig. Efter så många års kämpande så var det ett lätt val, således gick jag bara promenader, ville inte riskera att få ngn blödning även fast de oftast är ofarliga så får man ju en sådan oro att den i sig inte är bra. Så resonerade jag.

• zaq1234

Wonderstuck. Känner mig mossig m all amning. Men var det inte en konstig motivering? Jag kan förstå Sveriges regler eftersom det inte är en anonym donation, men om det är det vad är då vitsen att det står i journalen...funderade just på antalet journaler...en förlossningsjournal o en på BVC... Det är väl allt än så länge tror jag...

• zaq1234

Blir så ledsen när jag läser om er milla o super tjejen....många styrke kramar till er!

• zaq1234

Milla 2016 jag har alltid kört på så fort det har gått i samråd m Riga. Efter missfall i juli tog det ändå ända till nov för nästa försök. De ville göra en hysto o sedan fick jag avbryta nästa pga av follikel. Jag kände att bästa sätt att sörja förlust var att försöka igen så fort som möjligt. Kram och lycka till!

• zaq1234

Frasse, vad ledsen jag blir då jag läser, håller helt med MillaQ, att det bådar gott till nästa gång att det ändå fäste, så var det för mig, fäste gång 2 men missfall men sedan mera levaxin och en hysto o sedan fungerade det, så många kramar till dig och massor med lycka till nästa gång.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus