• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

trex2013 skrev 2016-03-07 16:11:24 följande:

åh vad häftigt om det var lilla pyret som du kände! åh vad jag längtar att tiden går snabbt. Är ju bara i v9 (8+3) tiden går så seeegt. Var iaf på inskrivning i dag. Ett stor steg framåt för mig! =)

Barnmorskan sa - njut nu av graviditeten, men det är svårt att njuta och bara slappna av. oron finns ju där hela tiden , dygnet runt, ja du vet ju.

annars mår jag ju toppen, inget illamående och är bara lite tröttare än vanligt.

hur har du mått hittills?

Hejsan! Ja visst står tiden stilla vad gäller graviditeten?! I skolan däremot så hinner man inte andas mellan proven i o m att det är min andra graviditet så kan det ju faktiskt vara så att det var busen som kändes man kan ju känna lite tidigare eftersom att man mer vet vad man känner efter. Men jag kan inte säga säkert.

Jag har vart och är dötrött och mår pyton på kvällen. Har haft såna problem med magkatarr att jag får ta Losec nästan 2 ggr om dagen. Det gör jag vissa dagar i alla fall. Köpte ACO gravid vitaminer som jag inte tålde utan kräktes upp. Trodde jag vlivit magsjuk! Nu är jag tillbaks på mina vanliga multivitaminer igen. Hoppas nu att veckorna fram tills v 12-13 går snabbt för dig och v 20 kommer snabbt för mig. Kram på dig!
  • Frazze

Härligt Kcb att vara hemma i sin säng! Hoppas nu allt går bra! Skönt att flödet ökat lite nu, kanske är därför som pyret rört sig lite mer? Den har fått mer energi! Jag har sovit på soffan i snart 3 veckor nu där jag sover som en dröm. I sängen hör jag allt och kan inte sova en blund. När jag satt på lektionen förut så kände jag ett sprattel i magen. Nu är det 2 dagar i rad som jag känt samma sak, så det måste bara vara busen Åh älskade lilla hjärta vad mamma blir glad <3

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-03-08 13:18:01 följande:

Kcb-minns också hur skön min egen säng var efter vistelsen på NEO och tvillinggossarnas tidiga födelse-fick ju nattpermission på slutet för att samla extra ork inför hemgång.

Frazze-vilken lycka att börja känna sprattel i gravidmagen!

Ja denna lycka får en att klara av det lilla extra. Som att äta köttfärsås fastän att det tar emot ifrån tårna!!!! Har haft lite rosa flytningar nu igår och idag, jag hoppas att det är för att det växer där inne. Känns som att slemhinnorna är väldigt tunna och torra tyvärr. Hoppas INTE jag får svamp! Canesten är som läkerol för halsfluss på mig typ!
  • Frazze
    trex2013 skrev 2016-03-09 14:56:21 följande:

visst äter du extra probiotika? när jag känner att jag kanske är på G att få, så tar jag dubbla per dag då brukar jag alltid klara mig i från svamp! :)

Jag levde med kronisk svamp i 4 år innan jag blev gravid pga obalans i hormonerna. Utom sist jag var gravid. Probiotika hjälper inte på mig alls då! Men jag tror att jag har brist på östrogen i kroppen. Vi får se hur det går. Har haft VM i illamående idag igen! Magen i megauppror Men så länge busen mår bra så är jag lycklig
  • Frazze
    trex2013 skrev 2016-03-09 16:17:19 följande:

ok, då har jag kanske bara haft tur o motat det när jag haft på G ?

uscha hoppas du mår bättre snart, själv går jag runt o fantiserar på en massa mat som jag ska/vill äta!  ha ha :)

Äh jag var dum och tog mina vitaminer idag igen så nu får jag lida! Pluggandet till provet går käpprätt åt hel***e men sånt är livet! Fixar godkänt ändå även om jag vill ha A!!! Idag så erbjuder Citygross glutenfria matkasse panerad spättafilé med potatis och egengjord dillsås. Ska bli gott om jag kan komma över illamåendet. Får väl ta en Losec då och se om det går över. Kram
  • Frazze
    pink lily skrev 2016-03-11 06:15:57 följande:

Tack för omtanke och tumhållning :) Det har varit många vändor inom vården senaste veckan. Vet inte längre om jag tror att krocken orsakat blödningen. Men, nu är den där och de upptäckte en till, som var mindre, på ul häromdan. Det är inte sällsynt med blåmärken el blodansamlingar i moderkakan tydligen. Är det fler som har haft sådana här? Vilka är era erfarenheter?

Tyvärr sitter den största vid navelsträngens fäste. Vi ska få komma tidigare till specmvc än planerat, och ska gå på tillväxtkontroll fr o m v 24 och sedan rätt ofta. Men, de kommande två veckorna innan specmvc hänger vi i luften, har bara akuten att vända oss till, och där fick jag sitta och vänta i nio tim häromdan. Men, vad gör man inte för .... Jag vilar så mkt jag kan, helst sover jag.

Måste passa på att fråga om era erfarenheter av sjunkande progesteron efter att man slutat med progtillskott. Min prognivå har gått ner hela tiden sedan jag trappade ner och slutade med prog. Går in i v 21 nu. Dr D ordinerat IL-dropp efter varje provresultat, men forts sjunka, nu nere på 99nmol/L. Har någon annan haft samma problem och fick ni göra något mer än att ta dropp?

Vi har kommit Pyret så nära efter allt som hänt och alla ul, tre på en vecka. Vi vet nu dessutom att vi väntar en dotter <3. Hon är fantastiskt söt på bilderna, med liten uppnäsa :) I veckan har jag också lärt mig känna igen hennes rörelser och ibland buffar hon runt ganska mkt i magen. Underbart :) Ta hand om er alla, och take it easy!

Fy vilken mardröm detta måste ha vart och är för dig! Jag har knappt vågat gå in och läsa ifall det skulle vara dåliga nyheter. Skönt ändå att det verkar vara ok och att de håller dig under hård uppsikt. Jag hoppas så innerligt att allt går bra för er och er lilla flicka <3

Visst är det underbart att känna när de sparkar runt och boxas! Den mest magiska magkänslan någonsin!!!!! Jag har bara kommit till ett litet sprattel i magen än, men bara det gör att jag svävar på moln. Det gör att allt illamående och allt jobbigt böjande över böcker inte är så jobbigt längre.

Nu är det snart bara 5 veckor kvar till vårt RUL och 7 veckor till vårt 3D UL och jag längtar så jag smäller av.

Vad gäller progesteron, får du inte ta extra progesteron då? Är det farligt eller? Hag tänker på progesteronkrämen som man smörjer in! Jag var tvungen att sluta med min för jag tror att jag har svårt med att få upp östrogenet istället. Får så torra slemhinnor där nere och det kliar. Nu har jag hållt upp i 4 dagar och allt känns mycket bättre. Mina bröst är konstigt nog jätte ömma på nätterna nu, det var de inte i slutet när jag tog progesteron ens.

I alla fall så hoppas jag och önskar innerligt att allt ordnar sig och att er lilla prinsessa får komma till er hel och välbehållen om ca 3-4 månader då! (Kan inte räkna exakt) stor lycka till kram!
  • Frazze
    Kattflickan skrev 2016-03-11 09:47:29 följande:

Jag skrev ett inlägg ovan om riskerna med progesteron. Min hepatos debuterade pga progesteronet.

Hur visar sig hepatos? Jag vet att det är klåda, men är det på specifika ställen eller kan det klia överallt? Jag kliar sönder mina bröst och min rygg! Men det är händer och fötter va? El är jag ute och cyklar igen?
  • Frazze
    Kattflickan skrev 2016-03-12 20:25:41 följande:

Först och främst händer och fotsulor men när gallsyrevärdena ökade kliade det överallt. Redan i vecka 6 fick jag känningar pga progesteronet. I samråd med läkare fasade jag ut det till vecka 8 och då blev värdena bättre. Hepatos innebär en risk för barnet.

Fy vad hemskt! Som sagt jag slutade med peogesteronet och nu kliar inte brösten så mycket längre. Ryggen däremot, men det kan vara att jag är torr oxå. Ska ringa Mvc och kolla! Men inget i händer och fötter i alla fall!
  • Frazze
    trex2013 skrev 2016-03-16 10:12:49 följande:

då var det tyvärr min (o)tur att börja blöda.. mått konstig i kroppen i ett par dagar m svettningar och en jävulsk huvudvärk. Tog därför ett extra IL dropp uti fall att i måndags.

Har väl inte mått så mkt bättre. så idag nu på morgonen så ser jag att jag börjat blöda och det rejält med rött färskt blod. :( tar ju dubbelt blodförtunnande så vet ju att blödningsrisken är stor för mig. men ändå blir jag så jävla rädd!!!

vet att jag bara kan ta det lugnt och ta extra c-vitamin osv.. snälla håll tummarna att det går över! jag slits sönder i hjärtat av oro.

NEJ! åh jag hoppas bara att det är just vad du säger, en blödning! Vilken vecka är du i? Du var väl runt 5 v efter mig om jag inte minns fel. Jag hoppas att allt är bra! Sluta med blodförtunnande och åk in på ul direkt! Keep us posted!
  • Frazze
    trex2013 skrev 2016-03-17 12:38:08 följande:

För mig så verkar blödningen börja stilla sig tack o lov. har druckit massor av c-vitamin och försökt ta det lugnt. även dragit ned på det blodförtunnande för stunden. Är ju bara i v 10 (9+5) så det är lång väg kvar. UL i morgon vid lunchtiden.

Jag håller tummar och tår för att allt ser bra ut imorgon. Har du inte ont i mage och rygg så borde det väl ändå vara ok. Och så länge det inte är några klumpar med. Hoppas blödningen slutar snart!

Jag var precis ute på en långsam promenad, men jag flåsar som om jag sprungit en mil i snabbt tempo ändå. Så härligt i vårsolen! Har ringt MVC idag för det finns vissa grejer jag vill fråga om och så. Behöver desperat plugga, men allt annat är roligare Kram
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus