pink lily skrev 2016-03-11 06:15:57 följande:
Tack för omtanke och tumhållning :) Det har varit många vändor inom vården senaste veckan. Vet inte längre om jag tror att krocken orsakat blödningen. Men, nu är den där och de upptäckte en till, som var mindre, på ul häromdan. Det är inte sällsynt med blåmärken el blodansamlingar i moderkakan tydligen. Är det fler som har haft sådana här? Vilka är era erfarenheter?
Tyvärr sitter den största vid navelsträngens fäste. Vi ska få komma tidigare till specmvc än planerat, och ska gå på tillväxtkontroll fr o m v 24 och sedan rätt ofta. Men, de kommande två veckorna innan specmvc hänger vi i luften, har bara akuten att vända oss till, och där fick jag sitta och vänta i nio tim häromdan. Men, vad gör man inte för .... Jag vilar så mkt jag kan, helst sover jag.
Måste passa på att fråga om era erfarenheter av sjunkande progesteron efter att man slutat med progtillskott. Min prognivå har gått ner hela tiden sedan jag trappade ner och slutade med prog. Går in i v 21 nu. Dr D ordinerat IL-dropp efter varje provresultat, men forts sjunka, nu nere på 99nmol/L. Har någon annan haft samma problem och fick ni göra något mer än att ta dropp?
Vi har kommit Pyret så nära efter allt som hänt och alla ul, tre på en vecka. Vi vet nu dessutom att vi väntar en dotter <3. Hon är fantastiskt söt på bilderna, med liten uppnäsa :) I veckan har jag också lärt mig känna igen hennes rörelser och ibland buffar hon runt ganska mkt i magen. Underbart :) Ta hand om er alla, och take it easy!
Fy vilken mardröm detta måste ha vart och är för dig! Jag har knappt vågat gå in och läsa ifall det skulle vara dåliga nyheter. Skönt ändå att det verkar vara ok och att de håller dig under hård uppsikt. Jag hoppas så innerligt att allt går bra för er och er lilla flicka <3
Visst är det underbart att känna när de sparkar runt och boxas! Den mest magiska magkänslan någonsin!!!!! Jag har bara kommit till ett litet sprattel i magen än, men bara det gör att jag svävar på moln. Det gör att allt illamående och allt jobbigt böjande över böcker inte är så jobbigt längre.
Nu är det snart bara 5 veckor kvar till vårt RUL och 7 veckor till vårt 3D UL och jag längtar så jag smäller av.
Vad gäller progesteron, får du inte ta extra progesteron då? Är det farligt eller? Hag tänker på progesteronkrämen som man smörjer in! Jag var tvungen att sluta med min för jag tror att jag har svårt med att få upp östrogenet istället. Får så torra slemhinnor där nere och det kliar. Nu har jag hållt upp i 4 dagar och allt känns mycket bättre. Mina bröst är konstigt nog jätte ömma på nätterna nu, det var de inte i slutet när jag tog progesteron ens.
I alla fall så hoppas jag och önskar innerligt att allt ordnar sig och att er lilla prinsessa får komma till er hel och välbehållen om ca 3-4 månader då! (Kan inte räkna exakt) stor lycka till kram!