• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Zaq dra inte slutsatser från sånt litet urval. Det bästa är vaginal förlossning både för dig o bebis. KS beslutas då det anser säkrast från fall till fall. Skit i att fundera vad din bm tror. Tar energi att va tankeläsare , vill du veta vad hon tycker, fråga. Om inte fortsätt gör det som känns bra för dig. Alla har inte empati o förståelse för våra resor och val. Jag tycker det är fint att höra från någon mer som har haft en okomplicerad graviditet som du ändå verkar haft! Det visar ju att det faktiskt funkar alldeles utmärkt oxå att göra ÄD. Så var stolt för din resa! Jag hoppas min blir okomplicerad oxå, och det är arbetslinjen oxå även i samarbete m spec Mvc läkarna. De är medvetna om riskerna och det kontrolleras, förebyggande. Vaginal är målet. Alla vet det är det bästa för mor o barn. Det finns en hel avhandling om det att läsa på nätet.
    Kontroll jag oxå nästa vecka eller .... Jo inget denna vecka!

• Redan47

SL: det är första o sista trimestern som är tröttsammast på alla plan. I ditt fall desto jobbigare då din situation oxå är psykisk belastande. Du har svårt att leva helt avslappnat. Jag minns jag tog sem mina sista veckor m nummer två, det va jätteskönt, vila o va gravid. Men hade inga komplikationer annat än livet omkring mig.
    Ja, det är tungt! Du är normal!
    Haha ja nästäppa är min vardag fr starten så jag har glömt bort det är en biverkning. Äter små portioner för att undvika surt i hissen, och inte lägga mig direkt. Bebis din tar plats nu trycker på både uppe o nere. Kissnödig minns jag oxå kom tillbaka dygnet runt. Sov när du kan fördelat på dygnet. Och se till att fylla på med proteiner o energi. Kram idag har jag en trött dag, super trött.

• Redan47

Bullen, du får säkert en ryggmärgsbedövning, du känner absolut ingenting nedanför halva kroppen o neråt, MEN får vara med om att vara vaken och ta emot din efterlängtade skatt! Jag lovar det är värt all din rädsla i världen just nu!
    Det är en mycket speciell känsla att få ta emot dem, tro mig! Känn tacksamhet för den möjligheten.
    Har all förståelse för din frustration om ändrad förlossning. Din o barnets säkerhet går före nu. Du kommer fixa det galant!
    Passa på och vila nu! Ben i högläge. Kram

• Redan47

Bullen kontakta din bm eller BB och berätta, be få en remiss till kurator/psykolog omg! Du är inte unik att uppleva obehag o rädsla. Men jag skulle vilja du får stöd nu innan, så dina förutsättningar blir bättre. Ta dig själv på allvar- be om hjälp! Du kanske kan få en doula/ liknande som stöd igenom förlossning.
    Lite lugnande får man... Men tro inte det hjälper dig kan lika gärna bli att du upplever obehag som av bricanylen. Vi reagerar olika på droger. Du är rädd i grunden, det behöver du ta tag i. Fokusera på att få stöd med det, det är det enda viktig du behöver göra fram till förlossning. Ovadsett vaginsl/ KS behövs förberedelse. Kram hjärtat- du fixar detta! Du noterar hos oss när du kontakt m psykolog el liknade!

• Redan47

Det är därför du SKA du ha en stödperson/ som kan va en bm, en doula, som guidar dig igenom. Panik är att inte ha kontroll. M hjälp av denna person har du kontroll. Detta är viktigt! Det är en utsatt situation att föda barn. Trygghet är en grundförutsättning för ett positivt minne av händelsen. Jag har gjort bägge och.... Av erfarenhet vet jag att denna känsla av trygghet o säkerhet är avgörande! Kram

• Redan47
    JZ79 skrev 2015-06-30 15:14:21 följande:
    Menar du mig? Ska genast googla detta och kolla hur mycket jag isf ska ta. Så magnesium är ok vid grav?
    Helt Okay, utan mina 300mg/dygn plus kalcium i skulls jag nog ha konstant kramp i fötter o vader till natten!
  • Redan47
    JZ79 skrev 2015-07-01 18:24:37 följande:
    Köpt Magnesium idag smile1.gif Ska ta nu till kvällsmaten. Tydligen ska magnesium helst tas på kvällen (minns inte varför).
    Immunförsvaret bla är ju ett system som jobbar när vi vilar o därför går mg bäst åt till natten.
  • Redan47
    Snart lycklig skrev 2015-07-04 13:31:35 följande:
    Oh vad skönt! smile1.gif

Jag älskar i vanliga fall sol och värme, men jag orkar knappt en sekund till. Jag vill vara vid havet. Jag måste ju hålla mig max 30 min från Karolinska sjukhuset, vilket betyder inne i stan. Jag står snart inte ut!
    Förstår dig innerligt! Skickar lite vatten o skugga till dig fr Vätterns strand.

En fläkt och blöta svala handdukar! Så får du lyssna på vågskvalp på spotify. Tänk bara att bebbe behöver vara i magen varje dag som går! Super kram till dig vännen!
  • Redan47
    Snart lycklig skrev 2015-07-04 17:13:13 följande:

Skuggan och svalkan från Vätterns strand låter härligt! smile1.gif Hoppas du mår bra Redan.

Mår bra! Har min mormor på 93 hemma, skönt att se henne koppla av och bada oxå. Jag är ju super trött på kvällar och sammandragningar. Men så skönt att kunna bada o simma, vara viktlös och verkligen röra på mig! Men min uppförsbacke till huset känns brantare för var dag som går. Sitta går allt sämre. Trycker upp andningen och magsäck. Denna vecka tycker jag bulan växt ordentligt, som två veckor stått lite still.

Känner mig alltmer gravid och det känns ändå mysigt.

Helt fantastiskt snart har du SL en bebis!!!

Bullen, du oxå!

Kram
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus