• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

SL, håller också med nu försökte du den vägen som bara blev jobbig. Fortsätt amma det som går, det kan ju fortfarande komma igång rejält eller så mysammar ni det som går. Det var aldrig så lätt att amma som efter ettårsdagen, haha... Synd det inte börjar på det sättet!!

• weeme

Bullen, låter jobbigt! Stress påverkar jättemycket på amningen, märkte jag också. Oroade mig för en sak (hade inte med barnet att göra alls) och mjölken sinade direkt. En vän lyfte den bördan åt mig, vips så släppte mjölken med det och lite annat extra. Fontänkräkning hade vår skrotta bara två gånger, kräktes om tur var aldrig annars- lyckades peta sig upp de gram hon skulle nästan varje vecka. Men trots att hon alltid varit klen (som i mager..) har jag kollat allmäntillståndet för att lugna mig själv, vaken, nöjd osv har gjort mig lugn i att hon fått det hon behövt ändå. Trots att det aldrig togs några skutt upp på kurvorna utan hon höll knappt sin egen.

Och visst ska man dela nattbördan, men jag valde själv att låta sambon få sova så han inte körde ihjäl sig av trötthet på väg till och från jobb, helgerna fick han ta. Jag sova med bebis på dagarna och lät hemmet förfalla...

Bra tips med sjukskrivning, att inte få sova är förrödande!

Zaq, hoppas du får värkar snart!

Frk Röd, så sant, ibland finns det resurser till ingenting?! Märkligt. Spännande att se hur det blir för mig på första spec besöket.

Haha, Tyckommig, du är osann, jag orkar inte gå i affärer ens i normaltillstånd (ogravid, utan barn med osv). Beundransvärt!

Hoppas det går bra för er alla andra, en speciell tanke till Skade!

• weeme
    JZ79 skrev 2015-08-05 19:18:25 följande:

Migränen och huvudvärken blir inte bättre här.. Idag sjukskrev läkaren mig. Det fungerar inte riktigt längre när jag vissa nätter inte ens kan sova pga kraftig smärta. Citodon hjälpte inte ens inatt Förvånad Svårt med koncentration på jobbet när jag har så ont...Nu är jag ordinerad VILA i 2 veckor. Tufft att meddela detta på jobbet då det är lite ont om folk just nu, men både chefen och kollegor var överens om att jag kämpat på trots att jag inte mått bra och det är dags att vila nu och tänka på mig och Pyret. Kändes jobbigt först när läkaren sa det är dags för sjukskrivning nu, men samtidigt skönt nu när jag meddelat jobbet och gått hem.

Vecka 18 (17+0) idag Hjärta

Skönt för dig att få vila! Jag kämpade på med min migrän förra graviditeten (eller, nej, den innan) men blev till slut halvtidssjukskriven för det funkade helt enkelt inte att var borta så mycket oplanerat, bättre att kunna ta det lugnt så gick det faktiskt att jobba halvtid. Sådär i alla fall. Jag har också migrän fortfarande, men är nu arbetslös för jag blev uppsagd, så jag kan vila och då funkar det. Eller, ja, får inget gjort men inget jobb blir lidande.

Jag är i vecka (20) 19+3 helt galet det med! Mår bättre än på länge fast har dagar då jag knappt kan gå två meter utan att flåsa och få lite sammandragningar. Samma som sist. Har en känsla av att det var värre då vid denna tiden, men det kanske var senare (då kunde jag knappt röra mig utan att få sammandragningar och tappa andan). Då hade jag ett resande jobb, det var ett litet helsike rent ut sagt. Nu njuter jag av att få vara hemma, den ekonomiska sidan får jag blunda för för att inte få panik.

I dag shoppade jag lite bebiskläder, såg en kollektion jag inte kunde motstå. Annars har jag hittat en hel hög 50-56 kläder i dotterns docklåda som hon inte lekt med än, så de snor jag tillbaka till bebis. När dottern var liten lånade jag alla de första kläderna så det finns faktiskt inte hemma- jo, i docklådan från loppisar gjorde det visst det.

Nu ska jag bara tjata på min arbetsgivare om arbetsgivarintyg denna veckan så jag kanske kan få a-kassa någon gång innan jul. Annars är det en lugn vecka, sedan börjar BM besök varannan vecka plus specMV!
  • weeme

Jo, en go sak till. Börjar känna buffar mer och mer. Så supermysigt! Mitt hjärta smälter för vår dotter har tagit detta till sig med hull och hår, pussar mage och samlar saker till bebis. Hoppas hon fortsätter känna samma glädje och inte tycker det blir för jobbigt med syskonHjärta

• weeme

Lycka till i morgon Redan!

Zaq, håller tummarna för att det startar! Minns vi skojade om att om man äter 20 (eller vilken orimlig mängd det nu var) annanasar så kan det sätta igång förlossning, och hallonblads the. Faktiskt barnmorskan som sa det på föräldraträffarna.

Någon som går på föräldraträffar? I så fall hur tycker ni det är? Vad sägs det där?

• weeme
    zaq1234 skrev 2015-08-08 13:53:03 följande:

Blev så otroligt glad när jag kände en svag värk vid 6 tiden igår. Mer vid 9-10, åkte in till sjukhuset vid 11.30, började bli lite jobbigt då. Kl 13.30 kom det en flicka!! Gick pytte lite sönder. Använde tens hemma o sedan lustgas på sjukhuset. Nu ligger vi på bb hotell o har det toppen, är så enormt tacksam.

Så skönt att det startade, och så snabbt det gick! Grattis till tösen!!
  • weeme

Blomman, ett litet underverk till i tråden!!

Tyckommig, opererar de snart? Förstår att det känns oroligt även om det kunde varit något värre!

Just som jag läser i tråden buffar det i magen, å vad jag njuter! Tanken på att inte få göra detta igen är lite sorglig, men ska njuta allt jag kan av denna graviditeten. BM besök denna vecka, då får jag nog veta när det är dags för SPEC osv, från och med nu kontroller varannan vecka. Spännande att få se hur blodtrycket ligger till nu när jobbstressen varit över ett tag.

• weeme

Men då Redan, vilken pärs! Hoppas värsta smärtan försvinner, skönt att slippa jobba nu då. Jag är i vecka 21, BM besök i morgon. Känner inget i fogarna men lite i fotleder (från första veckan) och mitt dåliga knä. Försöker få mycket gjort och samtidigt ta det lugnt i fall kroppen rasar senare är det skönt att vara lite klar. Slapp foglossning förra gången, hoppas det håller sig i chack!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus