JZ79 skrev 2015-08-05 19:18:25 följande:
Migränen och huvudvärken blir inte bättre här.. Idag sjukskrev läkaren mig. Det fungerar inte riktigt längre när jag vissa nätter inte ens kan sova pga kraftig smärta. Citodon hjälpte inte ens inatt Svårt med koncentration på jobbet när jag har så ont...Nu är jag ordinerad VILA i 2 veckor. Tufft att meddela detta på jobbet då det är lite ont om folk just nu, men både chefen och kollegor var överens om att jag kämpat på trots att jag inte mått bra och det är dags att vila nu och tänka på mig och Pyret. Kändes jobbigt först när läkaren sa det är dags för sjukskrivning nu, men samtidigt skönt nu när jag meddelat jobbet och gått hem.
Vecka 18 (17+0) idag
Skönt för dig att få vila! Jag kämpade på med min migrän förra graviditeten (eller, nej, den innan) men blev till slut halvtidssjukskriven för det funkade helt enkelt inte att var borta så mycket oplanerat, bättre att kunna ta det lugnt så gick det faktiskt att jobba halvtid. Sådär i alla fall. Jag har också migrän fortfarande, men är nu arbetslös för jag blev uppsagd, så jag kan vila och då funkar det. Eller, ja, får inget gjort men inget jobb blir lidande.
Jag är i vecka (20) 19+3 helt galet det med! Mår bättre än på länge fast har dagar då jag knappt kan gå två meter utan att flåsa och få lite sammandragningar. Samma som sist. Har en känsla av att det var värre då vid denna tiden, men det kanske var senare (då kunde jag knappt röra mig utan att få sammandragningar och tappa andan). Då hade jag ett resande jobb, det var ett litet helsike rent ut sagt. Nu njuter jag av att få vara hemma, den ekonomiska sidan får jag blunda för för att inte få panik.
I dag shoppade jag lite bebiskläder, såg en kollektion jag inte kunde motstå. Annars har jag hittat en hel hög 50-56 kläder i dotterns docklåda som hon inte lekt med än, så de snor jag tillbaka till bebis. När dottern var liten lånade jag alla de första kläderna så det finns faktiskt inte hemma- jo, i docklådan från loppisar gjorde det visst det.
Nu ska jag bara tjata på min arbetsgivare om arbetsgivarintyg denna veckan så jag kanske kan få a-kassa någon gång innan jul. Annars är det en lugn vecka, sedan börjar BM besök varannan vecka plus specMV!