• bullenochgrisen

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

tack så mycket alla ni <3 hon är helt underbart fin, kan ligga och titta på henne i flera timmar. Är så glad över att hon äntligen är här nu och mår bra, att jag fick en positiv upplevelse utav snittet fast jag varit så rädd tiden innan. Nu ligger vi här på BB och bara myser, jag har varit uppe ett par gånger och det gör mindre och mindre ont, så skönt att kunna röra sig lite och se vad som finns utanför rummet.

Vi funderar på namnet Alicia, det är det namnet vi har fastnat för sedan första början och det namnet finns kvar starkt för oss :)

3463g och 50 cm lång.

• bullenochgrisen

Vi mår bra i babybubblan. Njuter av varje sekund. Jag är pigg och rörlig, tar fortfarande smärtstillande tre gånger om dagen men känner mig väldigt rörlig. Igår var jag till och med och handlade lite kläder till både mig och lillan. Mjölken har runnit till ordentligt och lillan äter som hon ska :) hon har samma vakenmönster som i magen. Sover hela dagarna och sen har vi amningsmaraton på kvällarna :) allting fungerar jätte bra och vi var på efterkontroll i går, lilla Alicias nya vikt är nu 3,2 någonting vilket är en helt normal viktnedgång. Vi ska ringa BVC imorgon samt göra hörselscrening imorgon också.

Hoppas ni allesammans mår bra, saknar graviditeten lite faktiskt så NJUT, även fast det är alldeles alldeles underbart att ha henne i famnen.

• bullenochgrisen

Mysigt att förbereda sig inför bebis ankomst. Saknar att vara gravid ibland även fast det är helt underbart att vara mamma hihi :)

Ingen babyblues än och vi är inne på dag 6. Känns sjukt att lillan redan är 6 dagar, imorgon är det en hel vecka sen hon kom ut. Känns som om det vore igår. Tiden går verkligen fort. Såret läker bra här tror jag, det stramar lite men jag har lätt för att resa mig upp och har inte så värst ont. Ska ta bort såromläggningen imorgon så hoppas på att det läker fint.

MillaQ2 skrev 2015-07-17 00:55:38 följande:

Ja visst känner man sig lite modig när man handlar men himla mysigt också :) Jag sover med minsta bebiskläderna i sängen nu så de ska ha vår doft. Kanske larvigt men det känns bra, kan ju inte skada iallafall tänker jag.

Fint att det går bra med alla barnen Tyckommig, det måste verkligen vara fullt upp nu :) Läker såret bra och du känner att du kan röra dig bättre och bättre? Och för dig också Bullenogrisen? Hur har det känts med hormonerna efteråt för er, ingen babyblues?

• bullenochgrisen

Tack allesammans! Det är helt underbart att äntligen äntligen få bli mamma. Att denna lilla sötnosen är min och äntligen får jag ha henne i famnen och pussa på henne och ta på hennes Lena hud och snoka i hennes hår. Det känns så otroligt att den här lilla krabaten faktiskt har legat i min mage i nästan 10 månader. Helt underbart men så svårt att förstå. Njuter av varje sekund utav detta. Och vill verkligen vara med om detta igen!

Tiden går så fort! Känns verkligen som igår som de ropade Grattis! 09.11

Jag och sambon bara tittade på varandra och så hörde vi hennes skrik och då kom tårarna. Herregud vad lycklig och rofylld man är.

• bullenochgrisen

Nä det är sytt med stygn som luckras upp själv precis som ditt. Inga klamrar. De sa att jag kunde ta bort det när jag kom hem men i boken man fick med sig hem från BB så står det att man kan ta bort det efter ca. 5 - 7 dagar. Jag tog bort det igår kväll iallafall. Kommer kännas konstigt att se ett ärr där sen :/

Min lilla skrutt har börjat vilja sova på mig om nätterna, gärna på rygg med huvudet vid min armhåla, lite som att ligga sked. Hud mot hud är mysigt så jag förstår henne :) vi hade annars tänkt ha henne bredvid oss i babynestet men efter två bra nätter där i så började tredje och fjärde bli oroliga, det skulle snuttar flera gånger om och så fort jag lyfte tillbaka henne i nestet så vaknade hon kort där efter för ännu mera snuttande. Så för att vi alla ska få sova gott så lyssnar vi på lillans behov av närhet och får då ligga på sin mamma som önskat ;)

• bullenochgrisen

Grattis till sonen skade. Nu är du mamma! Härligt att allting ändå har gått så bra även om det kanske blev lite oroande. Hoppas allt fortsätter att gå bra för er. Stor kram

• bullenochgrisen

Härligt att höra att ni mår bra och växer på Redan! Jag vill se bilder hihi :) :)

Idag var BVC på besök, lillan har nu gått upp till 3370g.

Hennes födelsevikt var 3436 g och på efterkontrollen i lördags vägde hon 3214g så det är skönt att hon växer och ökar i vikt nu när amningen funkar så bra. Tiden går så fort! Tänk att hon redan är 8 dagar gammal!

• bullenochgrisen

Jag får det inte Heller att lyckas med Ipad. Men jag lägger upp bild via telefonen det går.

Redan47 skrev 2015-07-25 22:48:17 följande:

Hur sjutton gör ni när ni lägger upp bild? Är det bara möjligt med dator? Får det inte funka med iPad iallafall....

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus