Snart lycklig skrev 2017-04-25 18:14:57 följande:
Lill111, jag sitter ju här med en guldklimp (snart 2 år) som kom till på första ÄD hos just dr D.
Vi använde frysta spermier från min man. Min man har inte heller världens bästa spermier. Tror dr D använde ICSI.
Enligt dr D, och även en av Sveriges iVF-kliniker jag avverkat sa detsamma, att det idag ger lika bra resultat med frysta, särskilt om de använder ICSI.
Vill också tillägga att dr D fryste våra embryon på dag 5, trots jag var på kliniken vid tillfället, typ i rummet bredvid, och fick IL-dropp. Det var en måndag, sedan tinade han upp de som skulle återföras dagen efter och gjorde den lyckade FET som blev min älskade son. Embryologerna kom och var lite upprörda och sa att "hon är ju här, varför ska vi frysa embryona? Dr D sa till mig att de behöver inte veta allt och skrattade. Han hade en teori och övertygelse om att det var bra immunologiskt sett. Åtminstone för mig och jag vet inte varför.
Lyckat blev det ju uppenbarligen. Ja, därför är jag inte rädd för sämre resultat med frysta spermier och/eller frysta embryon.
Ställ frågan till dr D och hör vad han säger med egna ord.
Stort lycka till när det blir dags.
Åhh, tack snälla snart lycklig!! Det gav mig hopp och lugnade mig:) min man har kollat sina här i Sverige med två ggr helt ua... de var lite få till antalet annars mkt bra! Spelar ju mindre roll dr D gör KU icsi ändå...
Dr D anser inte att vi behöver göra DNA - fragmenterings testet... samt att han anser att frysta fungerar lika bra...
Mkt intressant det du lyfter om frysta embryon bättre för immunförsvaret.... han vill nämligen göra det på mig med...:)
Underbart med din guldklimp, njuuut av det finaste man kan få...:) kram!!