• lill111

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Beklagar så innerligt Ninacamilla! Men nu tar vi nya tag och blickar framåt! Jag hoppas snart få gå in i gruppen då vi förhoppningsvis är på G snart till dr D för ÄD! Hoppas att det går bra att jag ställer en fråga här. Ni har ju alla lyckats bli gravida och få era efterlängtade guldklimpar till slut!!

Jag undrar om man ska anbefaller färska spermier eller frysta hur har ni gjort? Mannen frös ner distrikt var hos dr D vilket är bäst att satsa på? Kram!!!

• lill111

Sorry för i-Phone stavningskontroll! Jag menar om man ska använda färska spermier eller frysta spelar det ngn roll?? Vi har frysta hos dr D eller ska man åka ner och låta färska spermier befrukta äggen och återföra dag 5 blastocyst? Hur har ni gjort där? Tacksam för svar!

• lill111
    Snart lycklig skrev 2017-04-25 18:14:57 följande:

Lill111, jag sitter ju här med en guldklimp (snart 2 år) som kom till på första ÄD hos just dr D.

Vi använde frysta spermier från min man. Min man har inte heller världens bästa spermier. Tror dr D använde ICSI.

Enligt dr D, och även en av Sveriges iVF-kliniker jag avverkat sa detsamma, att det idag ger lika bra resultat med frysta, särskilt om de använder ICSI.

Vill också tillägga att dr D fryste våra embryon på dag 5, trots jag var på kliniken vid tillfället, typ i rummet bredvid, och fick IL-dropp. Det var en måndag, sedan tinade han upp de som skulle återföras dagen efter och gjorde den lyckade FET som blev min älskade son. Embryologerna kom och var lite upprörda och sa att "hon är ju här, varför ska vi frysa embryona? Dr D sa till mig att de behöver inte veta allt och skrattade. Han hade en teori och övertygelse om att det var bra immunologiskt sett. Åtminstone för mig och jag vet inte varför.

Lyckat blev det ju uppenbarligen. Ja, därför är jag inte rädd för sämre resultat med frysta spermier och/eller frysta embryon.

Ställ frågan till dr D och hör vad han säger med egna ord.

Stort lycka till när det blir dags.

Åhh, tack snälla snart lycklig!! Det gav mig hopp och lugnade mig:) min man har kollat sina här i Sverige med två ggr helt ua... de var lite få till antalet annars mkt bra! Spelar ju mindre roll dr D gör KU icsi ändå...

Dr D anser inte att vi behöver göra DNA - fragmenterings testet... samt att han anser att frysta fungerar lika bra...

Mkt intressant det du lyfter om frysta embryon bättre för immunförsvaret.... han vill nämligen göra det på mig med...:)

Underbart med din guldklimp, njuuut av det finaste man kan få...:) kram!!
  • lill111
    xxx4 skrev 2017-04-25 19:55:39 följande:

Vi hade också frysta spemier o lyckades uppenbarligen fint :) fick också höra som snart lycklig att tekniken nu gör att frysta o färska fungerar i stort sett lika fin. Lycka till!

Tack snälla för in-put:)!
  • lill111

Vi hade också frysta spemier o lyckades uppenbarligen fint :) fick också höra som snart lycklig att tekniken nu gör att frysta o färska fungerar i stort sett lika fin. Lycka till!

• lill111

• lill111

• lill111
    Redan47 skrev 2017-04-26 23:48:07 följande:

Lill111- du har fått kloka svar. Jag bara instämmer . Tekniken att frysa idag går ej att jämföra med tidigre . Gäller embryon oxå. Ich går det åt helvete så är det när de tinar! Lever de så är de starka!!! Alltid haft frusen. Håller tummar nu!

Tack snälla redan 47:)!!
  • lill111

Hej alla! Ja, funderar även jag på återföring i naturlig cykel... vet inte...känns bara bäst så.... jag har ju immunologiska bekymmer med... får se vad dr D säger där jag kommer göra ÄD...men tar gärna emot mer info från er kloka.. tack redan 47 för råd! :)

• lill111
    Rosen 76 skrev 2017-08-08 17:38:02 följande:

Måste rådfråga experter... ska göra FER snart och fått frågan om att göra insättning i egen cykel utan mediciner eller i "konstgjord" cykel med alla mediciner?!?!

Vad är bäst? Vad har ni gjort och utgång?

Hjälp!!!

Funderar på samma fråga där?....vilken klinik går du på?
  • lill111
    Rosen 76 skrev 2017-08-15 21:09:10 följande:
    Jag går på Avaclinic och valde till slut naturlig cykel med insättning av ett Blasto idag :) med slemhinna på 8,6... nu kan vi bara hoppas!!!
    Tack Rosen!! Hur många dagar innan ET var du på kliniken? Hoppas att det gått bra för dig:)??
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus