• supertjejen

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Hej! Jag kliver in här trots osäkerhet, nu behöver jag lite kunskap. Jag hade en ganska riklig blödning under hela söndagen (v 4+6) sen stannade det av och har lugnat sig. Ytterst lite klumpar. Fick råd av kliniken att öka dos på utrogestan och estrofem till vardera 6 tabletter/vagitorirer om dagen. Känner mig fortfarande gravid, men min fråga: kan hormonerna helt stoppa av en blödning trots att missfall vill ut? Helt hopplöst med gravidtecken också när hormonerna har exakt samma biverkningar...hur kan man kolla om graviditeten är kvar i nuläget? Är det bara hcgstegring? I så fall måste jag väl ha ny remiss eller finns andra sätt? Hur hade ni gjort? Har varit sjukt nervös sedan i söndags! (Skrev samma sak i tråd för donation, fel av mig)

• supertjejen

Milla2016, jag förstår så väl din oro. Håller tummarna att set inte blir något värre. Hur långt är du?

• supertjejen

Oj , vilket jobbigt läge! Men, det behöver inte vara det värsta. Otaliga är de där blödningar inte har lett till missfall. Min dotter är ex på det, måste ha varit precis den vecka du är i nu, jag upplevde det ung som mens. Var lika denna gång men tidigare och nu vet jag ju inte hur det gått, men dottern fyller sju till jul! Värst är ovissheten kanske. Kram till dig. Många tänker på dig, och det kan iaf kännas bättre.

• supertjejen

Det verkar som att min resa är över. Jag fick göra ett blodprov idag, och det visade bara 16 i hcg. Troligast en biokemisk graviditet trodde min läkare här hemma. Jag ska kollas ordentligt på tisdag, men provet är ju som det är. Deppar.

• supertjejen

Jag är/var 6+2. Och kroppen känns så gravid. Jag vill inte ha ont i brösten och vara trött, om det bara var biokemiskt, aldrig ens fäste riktigt. Det måste ju vara hormonerna jag tagit som lurat mig och fortfarande gör det.

• supertjejen

Jag har vul den 6 på tis. Som jag förstår det blir det bara en koll för säkerhets skull. Jag vet inte hur många försök jag gjort, tror ca sju insättningar, sedan flera behandlingar som avbrutits av olika skäl.

Någon som kan teorin kring biokemisk graviditet? Var kan felet ha legat?

Är också så rädd för framtiden, om jag aldrig kommer att kunna acceptera läget och bli bitter och avundsjuk och ha svårt att glädjas med andra i min omgivning.

Men jag önskar iaf alla er härinne stort lycka till, ni vet ju åtminstone vad den här resan handlar om.

• supertjejen

Donerade ägg, och jag har ju bara ett hcg tidigare, två veckor efter insättning, då var det 1332. Min läkare här tycker att det hade sjunkit så fort, men jag tänker att det måste ha varit på väg ner redan då, även om det höll sig inom intervallet. Dosen var tills blödning 3 estrofemx2 mg och 4 utrogestan x 100 mg. Efter 2,5 vecka efter ET fick jag en blödning under ca 10 timmar och fick då gå upp på maxdos 6 estrofem och 6 utrogestan. Lite annat tar jag men det är väl det viktiga. Tack för svar

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus