Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Weeme det är precis den läsningen som skrämmer skiten ut mig! Större blödningar, att livmodern kan spricka med mera. Visst kan det hända saker vif en naturlig förlossning med och vid ett ks. Läkaren igår försökte med övertalningen att det var bättre för bebis med en igångsättning, att bebisen då blev stressad vilket var bra för andningen samt att den eventuellt fick tillgång till lite av de bra baciller som finns i livmoderhalsen. Efter det kom "hotet" vid ett ks är det vanligare med allergier, astma och att barnet direkt måste till neo pga andningen! Alltså får man verkligen tala så till en patient/blivande mamma?
Har jag börjat öppna mig/mogna kan jag tänka mig en hinnsvepning eller ballong men när jag uttryckligen gång på gång sagt att jag är emot igångsättning som slutar med ks så tycker jag de har ett ansvar att ta mig på allvar och inte försöka hota mig till något jag vet kommer få mig att må dåligt en väldigt lång tid efter. Har varit med om en gång innan i mitt liv att jag gjorde precis tvärtom vad jag sagt till mig själv i en medicinsk situation och valde att "lita" på läkaren - den sorgen sitter fortfarande i mig!
När vår tös skulle födas så blev jag igångsatt. Med hinnsvepning och ballong, inte skönt kan jag säga. Det hela slutade med akut snitt på kvällen. Hjärt ljuden sjönk. Hon fick en infektion och hamnade på NEO. Jag blev oxå dålig både psykiskt och fysiskt.
Planerat snitt blev det när sonen skulle komma. Hur bra som helst! Både han och jag var pigg efteråt.
Lycka till!