Snart lycklig skrev 2015-07-12 19:25:40 följande:
Tack snälla för svar. Jag har en pump på rummet som jag kämpar med efter han legat och försökt suga vid bröstet i samband med sondmatning och sedan legat och gosat ett tag. :) Då kör jag 15 min, båda brösten samtidigt. (Sedan kanske lite mat till mig och sedan är det bara att börja om.........)
De ska ringa Amningshjälpen imorgon, när det är vardag.
Känner igen det där med olika råd från de som faktiskt borde vara eniga här inom vården.
Jag ammade min dotter, hade kämpigt i början, men det ordnade sig efter någon vecka. Dock fick jag i stort sett aldrig ut något med pump, funkade liksom inte. När dottern sög gick det bra, men med pump, nej.. Enda gången jag kunde pumpa ur var när jag ammat i ca 6-7 månader och var borta några timmar och hade stenhårda stinna bröst.
Med detta vill jag alltså säga att amningen kanske löser sig, även om du ej kan pumpa ur brösten.
Sen är det också viktigt för ditt välmående att du känner efter hur mycket du orkar. Om du kämpar och kämpar men har svårt, och då börjar må sämre psykiskt kanske du ska ge ersättning istället. Ditt mående är viktigt för barnet!
Lycka till!!