Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Hej!
Ansluter mig till din grupp Redan47 :) Bra initiativ till en grupp för gravida ÄD/ED. Å grattis igen till ett litet litet pickande hjärta!
Varit på AVA Riga clinic och har på hela taget varit nöjd med behandlingen och bemötandet. Har en dotter på tre år från tidigare besök. Mitt amhvärde är lika med noll och har inga andra medicinska hinder för en graviditet. Jag valde att skaffa barn ensam och har alltså fått embryodonation. Är idag 43 år och känner mig inte så värst gammal och jag kan inte påstå att någon påtalar min ålder som ett problem. Men så är jag iofs en människa som till 99% skiter i vad folk säger om mej, hahaha. Ingen vet ju hur mitt liv sett ut och vilka vedermödor jag gått igenom. Det är väldigt lätt att döma andra, och väldigt svårt att öppna sina sinnen för alla tänkbara situationer människor sätt i. Man får vara ödmjuk helt enkel.
Min bm tog upp detta med preventivmedel efter förlossningen o tyckte jag skulle tänka på det lite. Jag höll på att skratta ihjäl mej, där sitter hon med lång erfarenhet av sitt yrke och med mej som vunnit mot ofrivillig barnlöshet för andra gången och tror att jag ska bli spontangravid. Ja, i s f Halleluja ett mirakel!
Sitter på 36+6 magen o är rätt jaaaa... gravid. Var inne på förlossningen 34+6 och stoppades med bricanyl.
Har haft en ganska seg graviditet med allsköns skitinfektioner efter att jag fick kortisolbrist runt v 14. Ingen vacker gravid kvinna har jag varit med bältros över huvudet och håravfallet, nä. Nu längtar jag verkligen bara efter att få föda. Nu, helst igår. Allt är klart för ankomsten. Mitt råd är att ta nedtrappningen av kortison väldigt långsamt.