• Längtar12345

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

bullenochgrisen skrev 2015-04-14 12:49:25 följande:

Jag är lycklig, tänk att om bara 13 veckor så har vi vår älskade dotter hos oss. Det känns för bra för att kunna vara sant, men jag är så otroligt lycklig och glad att få vara med om det här.

Det trodde jag inte. Att vi skulle bli gravida på första försöket. Det är underbart och nu njuter jag mig igenom varje dag när jag känner och ser hennes sparkar.

Å vad tiden rusar. Redan v27. Så spännande! Du har spännande veckor framför dig. Kram
  • Längtar12345
    bullenochgrisen skrev 2015-04-20 15:56:50 följande:

Vecka 28 är här! Exakt 90 dagar till bf, känns nära nu, lagom nära :) har nu blivit sjukskriven 50% då morgonpassen är alldeles för tuffa för att jag ska orka med, blodtrycket hade höjts de senaste två gångerna så min kropp behöver varva ner trots att jag har hundra saker som behövs tänkas på. Ska tillbaka till bm på torsdag, hoppas blodtrycket är bättre då så det går åt det bättre hållet. Alla vi äd kvinnor är oroliga för havandeskapsförgiftning så det känns skönt att de har lite koll på oss. Trevlig måndag på er!

Åh vad fin du är! Jag hade en period runt v 30 när jag växte mycket och då gick mitt blodtryck också tillfälligt upp. Det rättade till sig efter någon vecka. Bra att dem har lite extra koll på dig. Vila och ta hand om dig!
  • Längtar12345
    weeme skrev 2015-04-29 22:19:24 följande:

Tack för välkomnande!

Gillar inte att det kommer lite blod ibland, men får försöka ignorera det... Och tro på detta!

Fin mage du bär på tyckommig!

Hej. Jag hade bruna flytningar lite till och från både under ruvartiden och efter plusset. Även färskt blod i lite större mängd. Detta har jag i många vecka, tom v 10 om jag inte minns fel. Idag är min dotter 4 månader. Lycka till! !
  • Längtar12345

Jz79: svårt att känna sig lugn i dessa situationer, inte så konstigt. Jag blödde vid flera tillfällen tidigt under min graviditet, både mindre bruna blödningar och större färska fram till ca vecka 12. Kan inte råda gällande mediciner. Jag använde eendast lutinus i oförändrad dos. Har du gjort något vul? Donerade ägg är mycket mer blödningsbenägna. Hoppas att allt går bra! Kramar!

• Längtar12345
    JZ79 skrev 2015-05-19 12:04:30 följande:

Tog ett nytt hCg igår, var lite orolig efter helgens blödning, ökat från 2818 till 14810 !!! Progesteronet har ökat från 57 till 72 *pustar ut*

Underbart! ! Härliga nyheter! !
  • Längtar12345

Stort grattis till din underbara dotter!! Kram

Blomman701 skrev 2015-06-12 04:23:34 följande:

Liten prinsessa sussar sött bredvid mig! :) planerat snitt som gick bra, trots en nervös blivande mamma. Ryggbedövningen ville först inte hitta rätt men på andra försöket gick det. Liten är bara 45 cm lång pch vägde 2800 men klarar alla tester än så länge galant! Jag har lite ont men kissade tidigt igår efter snittet och har redan varit uppe och studsat flera gånger, vill bara ha lite hjälp upp ur sängen. :) Det blev snitt för att jag är över 40, fick gå enda till v40+2, de pratade om v37 från början och jag var emot igångsättning om jag inte visade tendens till att vaea det minsta på g. Väldigt glad att slippa stressen med ett akut snitt. Sessan är tillverkad med hjälp av Penny via äd.

Tack för att ni finns och stöttar! Kommer tänka på er alla när det väl är er tur. Och som alltid inom svensk sjukvård, var pålästa och stå på er.

Kram

• Längtar12345

Kristin2015: låter jobbigt med och förstår att du känner dig orolig. Du kan alltid vända dig till sjukvården akut!

Jag blödde mycket både brunt och färskt blod under de första 10 veckorna. En gång blödde jag mycket i v 8 och då sökte jag akut. Givetvis Var jag lågt prioriterad eftersom man inte kan göra så mycket men med vår (vi som kämpar med barnlöshet) historia är ovissheten en pina. Vul visade en pickande hjärta och min dotter är 9 månader nu. Äd 1 i Sverige.

Kram och stort grattis till alla plus i tråden!

• Längtar12345
    Frk Röd skrev 2015-12-25 19:14:40 följande:

Tack för svar. Märkligt dock att det inte är standard i alla landsting med igångsättning i vecka 38 vid ÄD då om risken för att barnet ska dö i magen ökar. Vilket landsting tillhör du?

Hej verkar vara så olika och det gör mig oroad. Vem ska man lita på? Jag födde min dotter i v 41+1 efter en helt komplikationsfri igångsättning med ballong, eftersom jag går över tiden sam fick lite proteinuri och högt blodtryck i slutet. Att jag skulle sättas igång var inte någon självklarhet utan det var jag som tyckte att det kändes dumt att vänta om jag nu hade begynnande havskapförgift. Fick en ballong, efter fyra timmar tog de hinnorna och då kom värkar igång. Hon föddes exakt efter 12 h. Jag hörde aldrig att det var ökad risk efter v 38. Jag var 34 år och gjort ett ÄD via landstinget sahlgrenska.
  • Längtar12345

Swede- härligt att höra ifrån dig. Jag har tänkt på dig och hoppats att allt gått bra. Låter väldigt tumultartat. Grattis till er son! Måste vara skönt att han är här nu efter oroliga veckor. Hoppas att ni båda återhämtar er så bra som möjligt! Kram

• Längtar12345

Frk röd- inget fokus på äd på min förlossning heller. Inga övriga kontroller på min bebis. Inget fokus på äd på BVC heller.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus